Gå til innhold

Stille og rolig baby i magen. redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 13 daga igjen til termin og babyen min er så rolig og sparker ikke!! bare hjertet som slår... og har lest flere innlegg her at babyen dør inni magen!! jeg vill bli satt i gang!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er også veeeeldig rolig av seg, så jeg skjønner hva du mener. Det er ikke noe hyggelig i det hele tatt, særlig ikke når man leser innleggene her.

Men hva kan man gjøre? Vi er vel bekymret av natur, og når ungen er ute, i live, kommer vi sikkert til å bli dritstressa over krybbedød i stedet.

Kanskje det greieste er å ta tingene som det kommer.

Skrevet

Prøv å drikk noe iskaldt eller ta en is eller noe og sett deg rolig ned og prøv å kommunisèr med babyen. Den reagerer som oftest på noe kaldt å drikke/spise. Prøv å dytt litt i babyen også. Hos meg kjenner jeg ikke bevegelser før jeg setter meg ned. Det er jo kjempetrangt der inne, så det er ikke bevegelser på samme måten lengre nå på slutten. Hvis du kjenner dunk, så er jo dette tegn på liv og alt er sikkert bra med den lille. Men hvis du er så bekymret at du ikke går å tenker på noe annet så ville jeg ringt føden og bedt om en registrering. Det er veldig lav terskel for bekymrete gravide som sier de ikke merker liv. Du får garantert komme til føden raskt hvis du ringer de.

Skrevet

ja kanskje, men æ har akkurat ringt jordmor og skal dit om en halv time og jeg kommer til å fortelle hvor redd jeg er. er det alltid bra å la naturen gå sin gang? det står tydelig på en side her på BIM at visst den ikke rører seg 5 ganger på 20 min så har den det bedre utenfor magen enn inni magen og hvor langt er du på vei?? er bar 13 dager igjen og jeg vil bli satt i gang!!!!!! Jordmor sa at de ikke tenker på hvor mange ganger den sparker men hvor mye fostervann den har..skal hvertfall til sjekk nu snart....

Skrevet

Gjør som meg..Kjøp deg en baby-doppler..Jeg har vært mye roligere med denne å jeg kan høre hjertelyd når jeg ønsker det.

Skrevet

Min rører ikke på seg så ofte som 5 ganger på 20 min. Kan gå mange timer mellom hver gang jeg kjenner liv. Jeg er 37 uker på onsdag.

Har allerede vært på sjekk også for en mnd siden... alt normalt, men likevel er det lite liv i magen min. Morkaka ligger ikke foran heller.

Han sitter i seteleie, og de mente dette muligens var grunnen. De kunne ikke ta CTG av meg heller for ungen var umulig å måle.... Skjønn det den som kan...

Skrevet

Jag har doppler, og den funka fint før, men nå sopm jeg virkelig er gravid er det kjempevanskelig å finne pulsen hans. Bytta batterier også nettopp.

Til og med CTG'en kune de ikke bruke.....

Men han lever altså!

Skrevet

Jeg er 36+1 i dag og har også en rolig baby i magen, men har hatt det hele veien. Eller det vil si at han har enkelte dager innimellom hvor han er forholdsvis aktiv, som etterfølges av noen passive.

Kjenner veldig godt til bekymringen din! Jeg lar være å lese disse innleggene du sikter til, men samtidig så er det jo lett å forstå hva de inneholder når man ser overskriften.

Har vært 2 ganger på UL på føden grunnet bekymring for lite aktivitet, men alt har vært bra og han ligger til og med 6 % over i vekst. CTG var også bra! Merkelig det der at han begynner å sparke når jeg legger meg i den stolen med magebelte! Den sender jo lydsignaler som vekker babyen...Men når det er sagt så er ikke min noen sirkusartist som opptrer på kommando. Her i gården hjelper det fint lite med kald saft eller at jeg prøver å vekke han ved å dytte på magen!

I går hadde jeg en av de skikkelig bekymringsdagene mine igjen. Da hadde han vært ganske aktiv en ukes tid, for så å bli roligere på fredag, enda mer rolig på lørdag, og på søndag morgen så kjente jeg noen få spark i 6 tiden, og så var det musestille fram til 1400. Vi har også doppler og jeg bruker den når jeg er bekymret. Finner som regel hjertelyden med engang, så blir litt beroliget av det, men dog....

Igår måtte jeg bare ringe føden i 12 tiden. Ville aldri tilgitt meg selv hvis jeg hadde latt være og noe hadde skjedd. Jeg ble beroliget av jordmor som sa at så lenge jeg hadde kjent noe liv (og hvordan utviklingen hans har vært fram til nå), så kunne jeg vente med å ringe tilbake senere i kveld hvis ingenting hadde endret seg i løpet av dagen. Men hun tok meg absolutt på alvor og sa at jeg bare kunne komme med engang hvis jeg følte for det. Innerst inne så visste jeg at han har hatt dette "mønsteret" før, men det er så vanskelig å vite NÅR man skal reagere når man har et barn med urytmisk døgnrytme!

Vet ikke hvordan det er med deg?

Det er jo i hvert fall mye lettere å reagere hvis man hele tiden har hatt et aktivt barn, og det plutselig blir færre bevegelser..

Jordmor sier at det er du som kjenner ditt barn best, og at man ikke skal sammenligne seg med andre. Det ligger et enormt ansvar på oss gravide som går alene om denne subjektive vurderingen. Skal virkelig bli godt å få han ut å dele ansvaret/vurderingen med barnefar!

Uansett så er det godt å få det sjekket opp når man er bekymret! Det er jordmødrene som er der for deg, ikke du for dem!

Min "våknet til liv" ved 14 tiden i går og var jevnlig våken utover ettermiddag og kveld. I 0030 i går kveld ble det skikkelig rock ´n roll, og han holdt det gående så å si hele natta! Litt sånn skippertaksmenneske han her tror jeg;-)

Idag har han vært veldig stille igjen, men det er vel kanskje ikke så rart mtp nattens strabaser!?

Får håpe de møter bekymringen din på en positiv måte og at du føler at du blir tatt på alvor!

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal bli så beroliget av doppler egentlig. Når babyen sparker så betyr det at næringstilførselen fra morkaken er god. Blir den mindre god, må barnet spare på kreftene og vil sparke mindre. Men hjertet vil jo fremdeles slå!

Det er veldig viktig å følge med på om sparkene blir unormalt få..da betyr det at det kan være er fare på ferde... Om dere da lytter og hører hjertet og tror at alt er bra så blir jo det helt feil.......

Skrevet

Jeg forstår deg så utrolig godt!!! Sjekk heller ti ganger for mye enn en gang for lite. Jeg har leeenge igjen, er "bare" 29+2 idag, og kjenner jeg er mer og mer bekymret for hver dag som går. Hune r veldig aktiv, så hun beroliger meg jevnlig, men dersom hun blir veldig rolig en eller annen gang, kommer jeg til å kontakte jm tvert. Så får de heller se på meg som hysterisk i en måned eller to, det bryr jeg meg katta om!

Det er helt forferdelig å lese innlegg om de som har mistet, vet det er dumt å gjøre det, men når en først ser overskriften er det uansett umulig å ikke skjønne hva det inneholder...

Stå på ditt, det er vi som kjenner babyen vår best!!

Masse lykke til og gode klemmer fra meg!

Skrevet

Uff.. jeg føler meg sånn i samme båt.. Her går bekymringene over stokk og stein, spesielt etter hva jeg har lest her inne i dag, så er jeg kjemperedd, og kjenner d river godt inni meg!

Jeg prøver å "trøste" meg med at d står i "utviklingsplanen" at babyen kan bli roligere nå pga plassmangel..(er 32+6 idag) og jeg har lyttet til hjertet hennes, og kjent henne sparke flere ganger i dag, og er evig takknemlig for d. LIkevel er jeg redd, for man vet jo at d desverre kan skje at babyen dør i mors liv, men som oftest går d heldigvis bra...

Skrevet

Hei. Ja jeg var hos jormor i går pga redd fordi jeg kjenner så lite aktivitet inni her. Jeg fikk belter rundt magen og hørte hjerte slo, så fikk jeg en "trykker"(?) i hånden hvor jeg kunne trykke visst jeg kjente spark..på en time der jeg lå kjent jeg ett spark. Så fikk jeg gå til legen og se hjertet på ul, de sa at de tok meg på alvor og de spurte hvorfor jeg var engstelig og jeg sa at jeg har lest på BIM to innlegg på kort tid at babyen hadde død inni magen og at jeg var der fordi hjertet til min baby enda slår.. de sa at jeg kunne omså legge meg der i dag og de skulle sjekke blodgjennomstrøming i navlen til babyen og se hjertet slå på ul. så det er gjort og alt er bra, jeg orker ikke ligge der å høre hjertet slå så jeg takket videre nei. babyen min har det bra. den lever men den er veeeldig rolig!!! og kanskje det er helt normalt siden det er liten plass inni her og kun 12 dager igjen til termin...

Skrevet

Hei jenter, opp med hode - husk at barnet ofte legger seg med hode ned og kanskje fester seg rundt uke 33-35. Det har da mindre plass til å bevege seg på, blir kun litt fra side til side mot at det før har kunne "turne rundt". Derfor kjenner man automatisk mindre bevegelse. Det er 55% av babyene som ligger med ryggen mot høyre og 45% som ligger med ryggen mot venste.

Tenk deg selv at hode er festet og se for deg hvor liten bevegelighet babyen egentlig har, samt at det er mye større nå enn når det kunne boltre seg fritt rundt.

Det er ingen grunn til panikk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...