Gå til innhold

hva var deres symfysemål i uke 28?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre hva andre har hatt slags mål når de er 28 uker på vei.... Jeg har ligget langt over hele tiden, uansett hvilken termin de ser etter (fikk ny ul-termin som var over en måned senere).... var på kontroll forrige uke, men skal på 28 ukers neste uke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har målt i uke 26 da?

Skrevet

Jeg er i dag 26+5 og har et sf-mål på 25 cm - ligger bittelitt over den røde streken, men innenfor normalen. Var på forrige kontroll for to uker siden (litt tett pga ferie) og lå da også like mye over rødstreken, så det ser ut til at jeg følger min egen jevne kurve.

Skrevet

takk :) noen andre?

prøver å finne ut om jeg skal bestille privat ul for å måle litt, så jeg eventuelt kan roe meg ned litt

Skrevet

jeg målte i forrige uke da jeg var 26+5 , og sf-målet var da på 28,5..

Skrevet

hva er ditt mål da - hvor høyt over?

Jeg var til legen i uke 24+4 og da var sf målet mitt 27 cm.... temmeli langt over...

Så jeg skal på kvinneklinikken til en ul nå torsdag - for å få en ordentlg måling av babyen - også skal jeg neste uke å få sjekket om jeg har svangerskapsdiabetes....

Dette er i alle fall en stooooooor baby så langt (men terminen kan lett være feil mener jeg da)

Mine to andre var 3 kg og 3,5 kg....

Skrevet

godt spørsmål, hehe...var hos jordmora og de tre første målene hu tok (og jeg kjente at hu dytta livmora) var sviiiiinlangt over alt som heter normalt, mye og alt sånn, hehe..... til slutt tok a og klemte lenger ned, så det kjentes ut som om ungen skulle poppe ut, og hun noterte det på skjemaet. det var 28 cm.... og da fikk a det til å bli mye mindre enn de første gangene, men da veit jeg at a ikke hadde med hele livmora, for det kjente jeg godt.... men jeg har fått flytta terminen min fra oktober, til november, mer enn fire uker.....så alt er bare rot, hehe.... så derfor jeg lurer på om jeg skal bestille privat UL og måle en gang til (har hatt to ul, og den andre ble terminen flyttet, men lege og jordmor er vel ikke helt enig med den de heller).

detta er det mest rotete og frustrerende svangerskapet jeg har vært borti, hehe... ingen drømmesituasjon.... og hjelper såvisst ikke at alle og enhver lurer på når jeg skal ha

Skrevet

litt frustrerende når det blir så mye rot ja...

Jeg hadde nok bestilt meg en privat ul, bare for å få et sar på ting en gang for alle :-)

Lykke til i alle fall!

Skrevet

27+5 og 22. han er litt liten enda, men det kommer seg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...