Happilyeverafter<3 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Vi har så lyst til å gifte oss, men økonomien stopper oss enda. Men hva er "normalt" å bruke? Det kan jo være greit å ha noe å forholde seg til:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 ca 3000.. Stakk ned til byfogden og tok med oss kun forloverne. De var også de eneste som ble med på middag og fest etterpå. Vi hadde IKKE råd til å invitere familie og venner, det er rett og slett for mange av dem. Hadde aldri blitt gift ellers Vi hadde en flott og romantisk dag likevel
MathildeC Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Tja, alt er vel normalt for et bryllup, det er jo akkurat så mye som du bestemmer det skal være :-) Vi brukte ca 70-80 000, ikke inkludert bryllupsreise, som egentlig var den ferien vi ville tatt uansett.,. Da hadde vi kirkebryllup og mottakelse og mat i restaurant. Det var maten og alkoholen som kostet (vi spanderte fri bar til et visst beløp), så det er der du kan spare penger om du finner på noe alternativt. Var i et bryllup engang der de hadde tapas, som noen av gjestene tok med. Stor suksess! Selv hadde jeg superbillig, men kjempefin brudekjole, 3000 kr kostet den.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Vi har nå et budsjett på 50 000, blir ca 30 stk til middag (koldtbord) og 100 stk til festen. Lager bryllupskaka selv og får familie og venner til å ta med kaker så vi slipper å bestille alt selv. Brudekjole til 3000 kr (utstillingsmodell) og bryllupsreise til 15 500 kr. Det er opp til dere hva dere gjør ut av det
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 ca 130.000 totalt m lokale, mat, drikke, klær og blomster og skilt etter 1,5 år... Gjør det billig!!! Min største anger: at mine foreldre brukte så mye penger på oss...
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Vi brukte ca 65 000 inkl bryllupsreise (ca 15 000). Vi var 42 til middag og fest med fri bar. Vi sparte penger paa foelgende maate: Leide lokalet, brukte nabojenter til servering, catering, kjoepte vin i Sverige, kjoepte kjolene fra Kina, venn til fotografering, samt venner og familie bakte kaker. Vi hadde en fantastisk fest og en feiring vi vil huske resten av livet. Men jeg ville aldri hatt et slikt bryllup om det maatte betales i ettertid... Spar opp pengene foerst!! (se ellers bryllupsdebatten, hvor det er masse bra tips aa hente) Lykke til!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Vi giftet oss 9.aug og har akkurat sett over hva vi har brukt. Vi landet på 170.000, 70 gjester med full middag og fri bar, alt utenom 8 kjole, blomster, band, vigsler, vokalist mm) og inkl album og takkekort fra fotografen.. Dyrt ja, men DU å fantastisk dag!!!
selma07 og engel Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 2000 kr:o) Lunsj til oss og forloverne:o)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Vet ikke hva som er normalt å bruke, men vi kom opp i 80.000++.. Har ikke helt turt å se over hva det blei til slutt.. og det er 2 år siden nå..hehe. Vi hadde 60 gjester i selskapslokale med tre-retters middag og fri bar. Vi bestilte bare en kake, de andre kakene ble bakt av familie og venner. Vi leide en billig dj og spilte musikk fra datan. Fotografen var også av den litt billigere varianten.. Allikevel ble det veldig dyrt til sammen.. Vi delte heldigvis kostnadene i tre, med foreldrene våre på begge sider. Og hadde selvsagt spart opp pengene i forveien. Ikke noe kreditt-bryllup på oss altså!
Kaja_07 Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 ca 100 000 - på 60 gjester Det inkluderer alt - leie av lokaet, mat , drikke , brudekjole, antrekk, bil, band, sanger til kirken, hotellrom til bryllupsnatten etc. Vi fikk dekket litt over halvparten av våre foreldre, ellers hadde vi ikke hatt råd. Men et bryllup kan jo bli gjort mye rimeligere.... gjelder bare å være kreativ. Og jo mer man gjør selv, desto rimeligere... Lykke til - et bryllup er kos uansett prisklasse :-)
FanteGuri Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Tror det ble ca. 80 000, inkl. alt. Vi giftet oss i februar i år. Vi hadde 53 gjester, fikk leie en kjempestiling gammel vinkjeller gratis, fikk familien til å bake kaker, men kjøpte bryllupskake. Hadde fri bar med selvinnkjøpte drikkevarer, mye av det hadde vi kjøpt over grensa, slik sparte vi en god del på drikke. Kjøpte kjempefin brukt kjole til 6000 kr. Hadde venner av foreldre til å servere på dugnad.. Det mest unødvendige var vel bryllupssuiten til 3000 kr, da vi bare var der for å sove og spise frokost, kunne nøyd oss med et rom til 1500 kr, kanskje, men det var jo morro å ha vært i en skikkelig suite da.. Treretters middag og fotograf var nok det største pengesluket.. Innleid musikk er også ganske dyrt, men god underholdning var viktig for oss, og det ble en kjempesuksess! Vi hadde en kjempeflott dag! Anbefales! Lykke til med planlegging og bryllup..
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 Tror faktisk ikke vi brukte så mye. Brudekjolen fikk jeg av ei venninne, leide klær til mannen min. Kjøpte brudebukett. Var hos frisøren, men det var ei lærling (og søsenbarnet mitt) så det ble ikke så dyrt ca 1000 kr. Ei venninne av søskenbarnet mitt sminket meg, hun er utdannet innen det, men betalte bare 250 kr. Jeg ble utrolig fin. Bildene tok svigerfar (for han har ordentlig kamera og litt erfaring) og de ble kjempe fine. Vi hadde 20 gjester. Spiste middag på en kafe (fikk lov til å ta med oss drikke selv) 3 retters nydelig mat. Hadde kake og kaffe+ drikke på terrassen hos mamma i party telt (giftet oss på sommeren). Kjøpte bryllups kaka, mens venner og bekjente bakte resten. Øl, vin og annet godt hadde vi kjøpt inn i Sverige. Ble en kjempe dag og ikke så veldig dyrt!!
Happilyeverafter<3 Skrevet 19. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2008 Tusen tusen hjertelig takk for mange og godt svar! Jeg ble virkelig klokere:) Da vet vi sånn ca hva vi trenger å spare, gleder meg:)
Gjest Skrevet 19. august 2008 #14 Skrevet 19. august 2008 Vi brukte 90 000 (bryllupsreise ikke inkludert). Vi kunne gjort det både billigere og dyrere og fått en like så fin dag, så pengene er ikke alt når det gjelder bryllup :-) Bare sett datoen i god tid slik at dere har en stund forran dere til sparing og planlegging. Også kjøper dere inn ting når det er salg (f.eks kjole/utstyr, bordkort (kan også lages selv). Sjekk med venner og kjente om de kan bidra med noe osv. Det er masse penger å spare på å utnytter bekjentes talenter :-) Lykke til med forberedelsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå