Gå til innhold

Dere som har giftet dere, hvor mye penger brukte dere på bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst til å gifte oss, men økonomien stopper oss enda. Men hva er "normalt" å bruke? Det kan jo være greit å ha noe å forholde seg til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

27 000,- 35 pers..

Skrevet

Vi brukte ca 90 000. var da 100 stk

Skrevet

Vi brukte ca 3000 kr. Et lite, men koselig selskap med nærmeste familie - 10 stykker totalt. Kjempe lykkelig for at mannen min heller ikke hadde spesielt mye lyst på stort bryllup. Ville egentlig bare være gift jeg, ikke gifte meg.

Skrevet

vi var ca 110 og brukte i underkant av 100.000

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Glemte å spørre hva dere regner med i den prisen?

Regner ikke med dere dekte alkohol, det har ikke vi heller råd til, og det er ikke prioritert for å si det slik;)

Skrevet

Vi brukte drøyt 2000,-

Så økonomien er ingen hindring hvis man virkelig ønsker å gifte seg.

Skrevet

Normalt? Vet jeg ikke, men vi brukte til sammen 12.000, for alt.

Økonomien stopper en ikke. Det koster ingenting å gifte seg.

Skrevet

Hehe jeg må jo innrømme at vi har lyst til å ha en fest og feire oss selv også:) Jeg har et par venninner som har gjort det på den måten uten fest, men det er ikke helt meg det.

Skrevet

Ca 110,000.- Vi hadde 70 gjester.

Skrevet

hoss oss var alt innkludert, også alkoholen..

Skrevet

Kakemonstret: Hva brukte dere de 12000kr på da? Hva er alt? Hvor mange gjester?

Skrevet

Vi brukte kanskje 70 000,- men det var med alkohol fram til og med kaffe og cognac. 4 retters middag. Påfyll med vin etterhvert som det ble tomt. Bryllupsnatt på Continental. Leie av kjole og kjole og hvitt.

Solist i kirken. bryllupskake. Er det noe mer da??? 52 gjester på restaurant.

Skrevet

Ca 50 000,-.

Alt av klær, invitasjoner, blomster, frisør og mat/drikke inkl.

Skrevet

65 000,-

Da var alkohol også gratis. Fri bar altså. Hadde nesten 50 stk til middag og fest;)

Skrevet

iberegnet det aller meste av alkoholen, kjolen, leie av gommens klær,mat, noen av kakene (bla brudekaka), kjøring til/fra kirke, lokale, nattmat, dekorasjoner, blomsterdekoratør, fotograf osv

Skrevet

dere som bare har brukt ett par tusen?? var det på tinghuset/sorenskriveren? hva betaler man der??

beklager at jeg kræsjer tråden, ble litt nysgjerrig..

Skrevet

Vi brukte ikke mye penger. Vi ville helst ha det uten noe fest, så vi brukte 3000 kr på ny ring til meg, 200 kr i blomster til meg og datteren min, 1000 kr i klær til oss alle. Det var det vi betalte. Vi fikk et selskap med nærmeste familie av svigerforeldrene mine.. grillmat og kaker.. Vet ikke hvor mye hun brukte på det. Vi var 20 gjester.....

Skrevet

vi brukte 40 000 på selskapet, og det var uten mat, hadde kake og alkohol. blomster og bukett. mamma kjøpte bryllupskaka, fotografen fikk vi i gave. brudekjolen og dressen kom på tilsammen 15 000.

andre ord, 55 000

Skrevet

Vi var vel...tenke tenke....9 på middag på restaurant med 3 retters + ønsket drikke, kake/drikke/alkohol hjemme, og en tur på byn med alle mann etterpå der vi betalte det vi ønsket for oss to + kjole/ny skjorte og slips, brudebukett og snæksy undertøy til meg ;-)

Skrevet

Koster ikke noe å gifte seg uansett, ei heller hos tinghuset.

Skrevet

125000 for 15 år siden.

Fri bar hele kvelden for 70 gjester....foreldrene mine betalte, da....

har lyst til å gifte oss nå(er skilt) og det blir minimalt med kostnader. Det viktigste er ikke pomp og prakt, da glemmer man fort budskapet:)

Skrevet

Vi brukte ca 20 000 på intet mindre enn to fester. Det dekket 3-retters middag med alkohol til nærmeste familie, ca 20 stk, og vennefest med enklere middagsbuffet og alkohol til ca 20 stk. Da laget vi riktignok all maten selv, hadde selskapene hjemme hos oss selv, og det var svært moderat med alkohol.

Jeg giftet meg i bunad så brukte ikke penger på kjole, kusinen min som er blomsterdekoratør laget buketten, så betalte bare for materialene på den. Vi tok T-banen til og fra Tinghuset, så brukte ikke penger på fancy bil. Ikke fotograf, mange flinke amatører i familien. Laget svært enkle innbydelser på PC-en hjemme, kjøpte litt fint papir og skrev ut på.

Jeg har ikke regnet med takkekort, morgengaver eller bryllupsreise i dette.

Vi fikk akkurat det bryllupet vi ønsket oss til en pris vi kunne leve med. Men det var mye jobb med å lage mat til 40 stk hjemme, det skal jeg ikke til nekte for.

Skrevet

Vi brukte forresten 4000 på ringer, det har jeg ikke tatt med i summen over. Så ca 24 000 da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...