Twintipp og himmelblå Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Vil bake, men klarer ikke noe creme ala` creme voi eple charte osv. En enkel kake, til en enkel hjerne? Noen?
cammiss Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 hva med en eplepai- eller en torokake- er det bare for å bake- eller er det til noe?
Mom2Two Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg har en veeeeldig enkel sjokoladekakeoppskrift som er veldig velsmakende og populær (aaaner ikke vhor mange jeg har gitt oppskriften til, men det må være nærmere 25 stykker). 4.5 dl vann 7 ss bakekakao 400 g meierismør -----------Bringes til kokepunktet, rør til jevn røre 9 dl sukker 9 dl hvetemel 2 ts natron ----------------bland det tørre og ha sjokoladeblandingen i det tørre 4 lettpiskede egg 1 beger lettrømme --------------has vekselsvis i sjokoladerøren Stekes midt i ovnen på 200 grader i 30 min. Glasur: 1 pakke melis 2 ts vaniljesukker 5 ss bakekakao 200 g smeltet smør --------------------Bladn ingrediensene til glasur, ha i litt og litt kaldt vann (ca. 1 dl) til passe konsistens. Smøres på avkjølt kake. Pynt etter ønske. Denne er kjempegod og utrolig lett å lage:-)
Mom2Two Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Den lages i stor langpanne (bruk bakepapir i bunnen)
Gjest Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Enklere enn dette blir det knapt: Kanelkake Stekes: 200 grader i ca 30 minutter 3 kopper mel 2 kopper sukker 3 ts bakepulver 100 g margarin 2 egg 1 kopp melk 2-3 ts kanel Mel, sukker, bakepulver og margarin smuldres sammen. Ta ut en kopp av blandingen og sett den vekk. Melk og egg piskes sammen og helles over i det tørre. Bland sammen og ha deigen i en smurt kakeform. Ta koppen du satte vekk og tilsett kanel i blandingen. Dryss blandingen over kaken og sett den i ovnen.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 På www.detsoteliv.no har de verdens beste boller. Jeg sucks på gjærbakst, men disse blir virkelig lette og luftige. Søk øverst til venstre etter "verdens beste boller" og du er klar!
Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 (der fikk du meg til å innrømme DET også.KAKEmonsteret kan ikke gjærbakst...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå