Gå til innhold

Uenighet ang termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen og jeg kom fram til termin 1.desember. Det er vel menstermin man kaller den.

Var på UL i uke 17 og han sier 10. des. Skjer dette ofte? Og hva bruker å stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mer vanlig å få ny termin, enn at UL og menstermin er den samme. De sier UL-termin er som oftest den som stemmer.

Skrevet

Jeg ble flytta fra 12 desember til 4 januar..

hadde siste mens 6 mars.. og venta på mensen 6 april.. men den kom ikke.. men hvis termin er 4 januar så skjedde unnfangelsen rundt 11 april... og det stemmer ikke helt.. så..

Men gidder ikke henge meg så mye opp i det.. morro å se når den lille kommer ;)

Skrevet

Samme har skjedd meg. Var på UL i uke 12 og fikk termin 8 dager TIDLIGERE enn det som faktisk er mulig. Kan ikke si at jeg liker det, men håper den justerer seg på ordinær ul nå om en uke....

Skrevet

Jeg var på ultralyd i dag og min termin ble endret fra 17. januar til 24. januar.. Litt surt, men...

Skrevet

Det går ikke an å rekne seg tilbake fra en ul-termin. Den ser hvor lenge barnet har igjen før det er klart til å komme ut, ikke hvor lenge siden egget ble befruktet.

Jeg er veldig spent nå, skal på ul neste uke. Har foreløpig termin 1.feb.

Skrevet

men er det slik at du er HELT sikker på mensterminen din?

Skrevet

sist ble jeg flytta fra 26 sept til 03 okt... =) d er jo en hel uke...

d er riktig som blir sagt at man ikke kan rekne seg tilbake fra ul-terminene... de indikerer hvor lenge forsteret har igjen å voksee, før d er klart for verden....ikke når egget ble befruktet =)

Skrevet

Min menstermin var 2.januar, og på UL ble jeg flyttet til julaften! :)

Men var to stk i magen, så legen regnet med i begynnelsen av des i stedet! Føler jeg mista en mnd...

Blir uansett spennende å se når de kommer! :)

Skrevet

Men da vil det jo også si at det er en uke større enn "normalen"??? For de har jo normalmål å gå etter....

Skrevet

Mensterminen min er 16.januar, mens ul-terminen ble 5.januar, altså flyttet 11 dager frem! Stemmer ikke med mine beregninger, men det er ett fett. Stoler på det ul-jordmora kom frem til jeg. :-)

Skrevet

Jeg ble flyttet en dag, så sånn sett så er det det samme for meg. Men det er jo bedre for dere som blir flyttet frem enn de som blir flyttet tilbake. Blir man flyttet langt nok tilbake så kan det jo faktisk være fare for fosteret. Er man veldig uenige on termin og det skiller mye så får man som oftest en ekstra ul med vekstestimering i uke 32 - slik at man kan sjekke str ol der så barnet ikke blir liggende altfor lenge :) I Telemark får man tilbud om ul med vekstestimering i uke 32 uansett - så om noen av dere bor her så blir det jo sjekket en gang til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...