♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Når jeg kom til jordmoren min i dag var noe av det første hun sa at jeg hadde fått typisk fødeansikt. Hun sa at hormonene hadde satt seg i ansiktet mitt og hun ville at jeg skulle ta bilde av meg selv så så jeg kanskje forskjellen selv også. I tillegg kunne hun se på urinen min at kroppen gjorde seg klar til fødsel. Så hvis ikke noe har skjedd på en uke, skal jeg tilbake neste uke og hun skal ta en innvendig sjekk på meg og antakeligvis tøye litt. Så spennende å føle at man er nærmere målet. Er så nervøs for overtid og igangsetting slik jeg måtte sist, noe som endte med ks. Er 39+1 .
farmen Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 så moro da, fødeansikt. Humrer litt her nå Det skal jg huske å spørre jordmor om nå jeg nærmer meg, det er enda noen uker igjen, er 31+1 idag.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 hva er forskjellen på ditt vanlige ansikt og føde ansiktet ditt da
ChellBell - har født! Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Ja, det er morsomt med fødeansikt - det syns veldig godt Man blir plutselig oppblåst i ansiktet. Til og med leppene vokser! Da har man fått "fødetryne" som noen varmt kaller det.. hehe Men, fødeansikt er ikke nødvendigvis tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet. Man kan ha det en stund, dessverre...
kriztie Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Fødeansikt? Så morsomt:o) Er det ingen som kan legge ut et bilde av et fødeansikt? *spøke*
Yada Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Vet ikke om jeg hadde oppblåst ansikt. Men husker at dagen før jeg fikk rier, følte jeg meg veldig rar i ansiktet. Fikk en slags aura, lignende det jeg får når jeg har migrene. Men dette var litt anderledes alikevel. Litt nummen og rar i ansiktet egentlig. Neste morgen startet riene. Lykke til! Uansett er du snart i mål!
Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Hehe fødeansikt er en artig greie jeg kan ofte se når folk nærmer seg fødsel. Man blir på en måte litt mer "pløsete" i ansiktet og bredere over nesen, pluss at mange blir rundere i hakepartiet også. Kan se det godt på bilder av meg selv fra den siste tiden når jeg gikk med snuppa vår, skikkelig rar i ansiktet hehe. Fikk fødeansikt en liten uke før hun kom så jeg vil bare ønske deg masse lykke til
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 18. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2008 Jeg vet at det ikke nødvendigvis betyr at en fødsel starter det førstkommende døgnet, men jeg føler jo at en fødsel er nært forestående uansett når jeg er snart 39+2. Bare gøy å oppleve de små forandringene som forteller at nå nærmer vi oss målet. Det er som noen nevner over her; større lepper, litt større nese (ser litt hoven ut), litt mer bollete i kinnene osv. Ser litt "campingtryne" ut egentlig.
Mom for two Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Ikke for å være slem altså, men kjære Grysom fikk det som man karaktiserer som fødeansikt:) Forøvrig så hun fantastisk ut gjennom hele svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå