Gå til innhold

vondt etter vannlating - hva er det? (samme som 3. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sov nesten hele natten igjennom i natt, før jeg våknet og gikk på do for å tisse. vanligvis må jeg opp i hvert fall en gang. jeg måtte ikke tisse så mye, men jeg hadde temmelig vondt i blæreområdet etterpå, var minst vondt hvis jeg krøket meg sammen. dette ga seg etter en stund. har hatt det sånn noen ganger tidligere etter å ha vært på do, men ikke hatt så vondt. hva kan det være? kjennes nesten som en blanding av menssmerter/ligamentsmerter...

er 30+5 uker på vei.

kjenner det også nå, selv om det er mer ubehag enn vondt. mer ubehag når jeg er oppreist enn når jeg sitter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er det, men jeg ville ha sjekket for sikkerhetsskyld med legen min om det kan være en urinveisinfeksjon...

Best å være på den sikre siden. Ikke noe godt å gå slik.

Lykke til. :-)

Skrevet

Ikke så lett å si egentlig. Men du bør vel få kontrollert urinen din for å avkrefte at det kan være en urinveisinfeksjon/blærekatarr. Har selv hatt dette noen turer, og da har det i starten vært vondt liksom etter at jeg har fått tissa. Det kan jo da også gjøre vondt når man tisser. Men som sagt, er godt mulig dette er noe annet, men greit å få sjekket likevel. Ellers kan det jo være at babyen sparker/klemmer på blæra? Er det smerter i symfyseområdet kan det jo være begynnende bekkenløsning? Jeg får av og til litt småvondt i blæra hvis jeg har drukket for lite, men da pleier det å ordne seg med litt mer drikke en dag.

Får håpe noen andre kan gi deg bedre svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...