Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja d ser ut som den lille rakkeren ikke har snidd seg ;)

men han hadde god plass inni her,å han kunne fortsatt snu seg..MEN d viktigste for meg nå,er at jeg har funnet en ro..å at jeg gleder meg til å føde..enten seteleie eller hodeleie:)

har fått god informasjon nå,å de beroliget meg veldig med at jeg har født to ganger før,å nr 1 var stor på 4 kg..så dette kom til å gå kjempebra..d positive er jo at hvis han fortsatt sitter i seteleie neste mandag så blir jeg trolig sett i gang rundt termin..

jeg har og vært på min 3 modningsakkp i dag,å når jm sjekket modenhet å åpning så var d ikke skjedd noe mer enn sist jeg ble sjekket..så jeg var beg å bli litt moden FØR jeg startet modingsakkp,så akkuratt d er jeg litt skuffa over..akupunkturen har hjulpet meg med en hel del andre ting,men akkuratt modnings delen merker jeg ingenting til..hverken murringer eller kynnere har jeg..

men men..d er ennå 12 dager igjen til termin datoen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du har slått deg til ro med at han kommer den 'gale' veien, er ikke noe artig å gå rundt å gruble og engste seg for fødselen, synntes

Snakket med ei i bryllup i helgen som hadde hatt en kjempefin sete fødsel og en helt forjævlig vanlig fødsel med vakum og revning fra her til der

(ikke en spesielt hyggelig fortelling for meg med andre ord men kanskje en liten oppmuntring til deg ;)

Skrevet

oi klarte å slette en hel setning jeg:

*Synntes det er så mye skrekk fortelling om sete fødsel av andre mens de som har hatt en ofte sier at det gikk helt greit

sånn :)

Skrevet

Så bra at du klarer å slappe av mer :-) Det er jo det viktigste uansett... Kommer til å gå kjempebra, du er jo erfaren, du! Kjenner jeg blir litt usikker på min lille prins nå. Ligger han egentlig med hodet opp, tro.... ? Hjelp ;-) Så det er rumpa på din lille som er helt "der nede"??

Skrevet

JEG VISSTE DET!!!!!!!!!

Jeg har krysset fingrer å tær her..Det hjelper å ligge på magen skjønner du..

Kos deg å nyt dagen!

Skrevet

høygravid-håpefull_jente..hehe hva visste du ?

d er nok rumpa til den lille jeg har kjent nede i bekkenet ja..han vipper litt opp og ned for han har ikke tenkt å feste seg med d første ;)

ja jeg hadde en grusom fødsel med nr 1 ,selv om den bare varte i 4 timer..men d var helt for jæ..så d kan egentlig ikke bli verre hehe

å jeg føler d er så mangen positive opplevelser med setefødsel..men d er som regel de negative opplevelsene som folk husker..å gjennforteller..derfor d er mangen skrekk historier om dette og..

men som sagt her oppe..d er mangen som opplever vonde hodeleie fødsler og,,så en kan ikke garantere noe:)

nå vil jeg bare prøve å nyte resten va tiden.selv om d er tungt nå,å bekkenet er ikke helt godt ..men d viktigste er at jeg ikke er redd for fødslen lenger:)

Skrevet

Ja det hjelper mye å kunne slappe av litt og ikke være redd, driver å prøver å kvinne meg opp til fødsel selv, og sneipen vår ligger med hode ned + at han estimert til å være knapt 3kg ved termin.

Men er vettskremt for hva som møter meg, jobber meg gjennom jordmødrene episodene på nrk så jeg kanskje får forbredt meg litt....

Så skjønner GODT at du har vært redd for sete men skal se du om en liten stund er de som skremmer vettet av førstegangs fødene i bryllup med historier om forjævlige hodefødsler og grei setefødsel... *kryssefingrene* :D

Skrevet

d osm er så viktig er jo å jobbe med riene å ikke i mot..å d har du nok lest og,men d er jaggu meg så sant altså..takler de mye bedre da..:)

dette kommer du til å klare kjempe fint..å etter på så tenker du..dette var jo ikke så ille så jeg hadde trodd:)

krysser fingrene for at du får en fin opplevelse..:)

Skrevet

Ditto :)

Nei har ikke fått meg til å lese om fødsler engang, har kjøpt meg bok og greier men får angst bare jeg åpner den, veit det er dumt av meg men, får prøve å begynt denne uka her...

så tar i mot råd Ü

Skrevet

nei dumt nei..d er jo helt normalt å ha litt nagst for d ukjennte..men når du får mye info om d som skal skje så blir du mye roligere:)

d fant jeg ut nå når jeg fant mer info om setefødsel..:)

d som jeg tror er viktig for den fødende..eller jeg vet.,.er at en må føle seg trygg..både på jm..og situasjonen..at du vet litt hva du går till..klart en kan ikke vite d helt..men at en har litt innblikk..

kanskje du kan tenke litt på hva som får deg til å føle deg trygg..

for meg er d varmt vann feks..d synes jeg er kjempegodt når jeg har vondt..å vannet gjør at jeg føler meg trygg..av forskjellige grunner..

jeg hadde og veldig god effekt av akupunktur..siden jeg var litt engstlig..så gjorde de at jeg fikk slappet av å bevare roen..

men er d noe du lurer på så bare spør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...