Gå til innhold

Trenger litt hjelp her, jeg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt, jeg:)

Altså, jeg fikk en SA 29 juli, ble gravid etter eggløsning ca midt i juni. Pleier alltid å være ferdig med mensen til den datoen, i hvertfall ferdig innen den 1. hver mnd.

Tok en graviditetstest hos legen under SA, den viste ikke positiv, så kroppen må ha sluttet å produsere det graviditets-hormonet noen dager før.

Nå har jeg igjen fått litt av de samme symptomene som sist. Har fått lyst på cerrytomater igjen, og er tung/sliten i ryggen. Er jo enda noen dager til IKM, og siden jeg er tom for graviditetstester, ble det eggløsningstest. Den viste to rosa streker, men den ene litt svakere enn den andre.

Lurer vel egentlig på om det er mulig at den viste positiv fordi jeg er gravid? For om det var eggløsning jeg hadde, skulle vel strekene vært like sterke? Og skal jo ikke ha eggløsning nå, bruker sånn PFC, og i følge den har jeg heller ikke eggløsning nå..

Takk for hjelpen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en strek på el testen viser svakere enn den andre så tror jeg ikke det betyr pos. test. Den skal være sterkere enn kontroll streken.

Når det er sagt har jeg hørt at man skal være veldig fruktbar etter en sa, så høres jo ut som den sitter igjen...kjøp en test :)

Skrevet

Ja, jeg også har hørt at dersom den ikke er like sterk, er den ikke pos, men er jo lov å håpe:) Har bestilt tester igjen fra nettet, kanskje like greit at det tar et par dager før de kommer, er jo fortsatt veldig tidlig, og pga SA vet jeg jo ikke helt hvor jeg er i syklusen, men samtidig regner jeg ikke med den er noe særlig forskyvet, siden jeg bare var noen få uker på vei.. Hater denne ventetiden altså!

Skrevet

Det er ikke helt usannsynlig at det er EL som er på vei. Tidligst EL tidspunkt ville vel vært to uker etter SA'en, altså 12/8. Men det er jo ikke uvanlig at kroppen bruker litt tid etter bortfall...

Men man skal jo ikke se bort fra at du kan være gravid igjen... Har jo hørt om flere som har blitt gravid igjen rett etter SA.

Skrevet

Håper på det siste jeg, da:P Har jo også ømme pupper, men det har jeg hatt siden SA'en, så tør ikke ta det som noe sikkert tegn denne gangen. Også går jeg jo på do hele tiden.. Men tør jo ikke ha for store forhåpninger heller, er så kjedelig å bli skuffet.. Får vel bare innse at jeg må vente på at testene mine kommer i posten:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...