Gå til innhold

Første legebesøk


Nurkfrid

Anbefalte innlegg

Lurer på når det er vanlig med første legebesøk. Jeg tok test på lørdag, som var positiv, men mistenker at jeg er i slutten av ca.fjerde uke. Ringte legekontoret i dag og fikk vite at det ikke var noe vits i å komme før 8.uke. Så da fikk jeg time 16.september. Har aldri vært gravid før, og syns det er lenge å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også legetime sent. Fant ut at jeg var gravid 27 juli, og fikk ikke legetime før 4.september! Da er jeg i uke 9/10. Synes også det er lenge å vente! Har jo ikke fått bekreftet at jeg er gravid gra legen ennå, men vet jo etter 4 tester at jeg er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ringte legekontoret, fikk jeg beskjed å komme tilbake i uke 11... I følge praksis på dette legekontoret er det vanlig å komme i uke 10 -11. Jeg er i uke 5 nå & gravid for første gang, - og selvfølgelig vettskremt for at noe skal gå galt. Synes derfor det er lenge å vente.

 

Jeg lurer litt på hva legen finner ut av på den første timen. Kan han se eller høre om det er liv der inne? Eller finner man ikke ut dette før ultralyd? Gjør man en gynekologisk undersøkelse og hva kan de i tilfelle se??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått time før i uke 11. Er nå 7 uker på vei og synes også det er veldig lenge å vente. Er usikker på hva de sjekker. Men det er vel ihvertfall en gynekoligisk undersøkelse. De skulle ta diverse blodprøver og blodtrykk og sånn trur jeg. i tillegg må jeg visst også ta med meg morgenurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er veldig forskjell fra lege til lege tror eg. Første gangen eg var gravid så fikk eg vite det av en lege på sykehuset dagen før eg skulle opereres for noe annet...