Gå til innhold

Begynte å grine i butikken, jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...inne i prøverommet. Leter etter store nok klær, har blitt feilt og FULL av cellulitter etter at jeg ble gravid, og jeg synes IKKE det er moro å være gravid akkurat nå....Gleder meg til snuppa kommer om en mnd, men jeg klarer ikke la være å tenke på kroppen min, og hvor stygg den har blitt! Vet jeg er egoistisk, men jeg kan ikke noe for det! Er vant til å være slank, men nå er jeg opp 20 kg...... Men det værste er alle cellulittene! Har bena til en 60-åring, no kidding! Hvordan i all verden skal jeg få tilbake kroppen min? Har lyst å begynne på streng slankekur NÅ, men vet at det ikke går mens jeg er gravid.

Føler meg STYGG og FEIT, og det synes jeg er trist. dette skal jo liksom være den lykkeligste tiden i mitt liv. Noen fler som kjenner det slik? Eller er jeg bare ego?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er en av bakdelen ved å være gravid, mange blir store og "feite", men vakker er de også:-)

En mnd igjen og du får kroppen din tilbake, noe å se frem til?

Skrevet

Det er fullt mulig å få tilbake kroppen, iallefall tilnærmet det den var, men det tar tid. Og det er ikke n¨du skal tenke slanking! Tenk sunt kosthold, og at du trenger energi til fødselen og amming. Spis mere frukt. Gå turer.

Det pleide å ta meg ca 3-5 år og komme tilbake til vekta jeg trives med, etter å ha født. Så jeg jobber med saken enda. Minsten er 2.

Skrevet

Kroppen forandres når man er gravid. Når du har født, kommer du nok til å fokusere mer på babyen enn hvordan kroppen din ser ut. Du kan jo trøste deg med at du garantert kommer til å gå ned ganske mange kilo etter fødselen.

Jeg gikk opp 22 kg. Nå, 1,5 år etter har jeg 2 kg igjen før jeg er tilbake til utgangspunktet. De fleste bruker 1 år etter fødsel.

Man ofrer seg for sine barn!

Skrevet

Neida du er ikke ego. Følte det akkurat likedan etter graviditeten min sist gang. Jeg var 21 og fikk cellulitter, strekkmerker osv.

Er nok ikke uvanlig at man føler et visst tap over kroppen slik den engang var. I allefall om man er vant til å være slank og fin. Du kan slanke deg igjen etter fødselen, og etterhvert lære deg å akseptrere at kroppen har endret seg. Det går bare ofte litt fort når man er gravid og uten at man kan styre det så mye og det kan oppleves fælt rett og slett. Uansett om man får verdens fineste baby. Er bra at man bryr seg om hvordan man ser ut selv om man får barn.

Skrevet

Ja, hva er det beste for å få vekk cellulitter, noen som vet noe som kan fungere??? Kremer?

Skrevet

Kjære deg.

20 kg opp er ikke så mye under første graviditet. Det meste av dette vil bokstavelig talt renne av deg etter fødsel, spesielt hvis du har mye vann i kroppen (hovne ben). Da jeg gikk med nr 1, gikk jeg opp mye vann - hadde ben som det så ut som hadde blitt stukket av hoggormer begge to. Dvs jeg hadde ikke ankeler, alt fra knærne og ned gikk liksom i ett. Det så helt for ille ut, og jeg trodde aldri jeg ville bli meg selv. Men det ble jeg. Bena var nesten normale etter en uke, uten så mye som en cellulitt eller en åreknute. De nesten 20 kg jeg la på meg var borte i løpet av samme uke. Ammingen tærer også voldsomt på graviditetskiloene, så det lønner seg virkelig å gi pupp.

Da jeg ble gravid med nr 2, tenkte jeg at jeg skulle få like mye vann i kroppen. Men nei, nesten ikke en dråpe, og jeg la på meg bare 6 kg. Nå er jeg på vei med nr 3, og det ser ut til at jeg legger på meg ørlitt mer enn med nr 2, men ikke så mye at jeg frykter jeg blir seende ut som en hvalross, hehe. Jeg har også en mnd igjen og lengter etter å få tilbake kroppen min selvsagt.

Kan tillegge at dette er mitt 3. barn på 4 år, så jeg mener det er noe stort tull at kroppen trenger opptil 3-4 år på å bli normal igjen. For meg har den da blitt seg selv igjen kort tid etter fødsel.

Ellers går jeg ikke mye i klesbutikker for tiden. Å se seg selv i prøverommet, er å plage seg selv unødvendig. Vent heller til etter fødsel med å kjøpe deg noe lekkert og velfortjent. Nyt magen din istedenfor disse siste ukene:-)

Skrevet

Kroppen skal gjennom mye mens den huser et voksende menneske inni seg. Kanskje har du vannansamlinger i bena? Det er ikke det samme som cellulitter, og det vil forsvinne når du har født.

Ikke lenge igjen nå, så får du lønn for strevet! Gled deg til det. Etterpå renner kiloene av igjen :)

Skrevet

HI her :)

Åååå, tusen takk for all trøst og oppmuntring! Nå føler jeg meg litt bedre! Og har IKKE tenkt å oppholde meg i flere prøverom på en stund!

Skrevet

Det MÅ ikke ta flere år før du er tilbake i normalvekt. Kommer litt an på hvordan kroppen din er bygget.

Jeg brukte 4 mnd. og 8 mnd. på å komme i normalvekt igjen.

Og jeg har aldri slanket meg eller trent masse!

La på meg 13 og 17 kg. Spiste sunt og ofte. Men tror nok at hvis du har litt anlegg til å være overvektig fra før, så vil det nok ta litt lengre tid.

Skrevet

Så et program om kjendiser..tror det var i går. De er på catwalken 8 uker ettere fødselen. Man bruker så lang tid man ønsker selv.. 8 uker eller 5 år. Selv har jeg vært tilbake på "førgravidvekt" etter 4-5 måneder.

Skrevet

Jeg har to barn, begge gangene gikk jeg opp 20 kg +. Strekkmerker (de har jeg fortsatt, men er veldig bleke) og cellulitter, full pakke, herlig!

Ett år etter fødsel begge gangene var jeg nede i startvekt (55 kg) og noen bonuskilo forsvant underveis også.

Og cellulittene... de forsvant med det samme babyen var født! =)

Skrevet

Prøv å spise mer frukt og grønt, da vil du uansett føle deg bedre:) Og det vil bli lettere å ta av etter fødsel. Ikke lurt å spise masse sjokolade bare fordi man er gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...