irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Nå har jeg brukt 3 timer på å skrubbe kjøkkenet og badet. Har 7 dager igjen til termin, og nå verker det godt i korsryggen, kynnere har jeg vel hatt hele tiden egentlig. Vet ikke om det er så lurt, burde vel kanskje ha sovi istedet. Må snart hente datteren min i barnehagen. Kan jo håpe det har en effekt da så den lille kommer ut litt fortere. Håper bare jeg ikke drar med meg en sånn ryggverk på barsel. Husker fra sist at det verka i bekkenet så det ble ikke så mye søvn, selv om alle sa at jeg måtte utnytte den tiden til å hvile ut og sove..
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 18. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2008 Svarer meg selv litt jeg... Kanskje jeg greide å sette igang noe? Har igrunn hatt kynnere i ett siden jeg holdt på med den vaskinga og til nå, men nå synes jeg de tar godt. Trenger foreløpig ikke stå og puste meg gjennom, men de kommer i tak og virker litt regelmessige. Kanskje, kanskje...? Hadde tenkt å hvile litt før jeg skulle føde og, kanskje jeg må gå og legge meg nå?
snart mamma 85 Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 blir liksom så super ivrig og digg når det er reint,,, men ja det gjør vondt,,, viktig å slappe av oxo
LilleVackreAnna Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg har hatt skikkelig "kick" på å vaske og skure, har tatt for meg både komfyr, dusj-dørene og kjøkkenskap. Så leste jeg for litt siden at dette faktisk er et fenomen; redebyggerinnstinktet! Hehehe!! Det er vanlig når fødselen nærmer seg! Håper det stemmer for din del, mens jeg som er i uke 31 gjerne kan vente litt enda. Masse lykke til!!
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 hmm, dette kjennes mistenkelig ut som rier, og de kommer faktisk ikke med mer enn 5 min imellom, men de varer ikke så lenge da. Oi oi blir litt gira og litt nervøs samtidig nå..
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 22. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2008 Hi hi det VAR rier ja, og de var effektive nok. Jeg skjønte at det var rier ca halv ni på kvelden. Litt før 11 var vi på føden og da hadde jeg faktisk nesten 4 cm åpning. Grua meg til å ligge med de bånda på magen og måle riene, og det var ikke godt (å ligge altså), men jeg slapp med en 3-4 rier. Så fikk vi fødestue og jeg fikk en prekestol å henge i.Fikk tilbud om lystgass, men da måtte jeg jo ha slippi taket i det håndtaket, og det frista liksom ikke. Det viktigste var noe å holde seg fast i, og pustinga gikk greit (kan jo ikke gjøre så mye annet da . Etter en time syntes jeg riene begynte å forandre seg. Kunne ikke skjønne at det skulle gå så fort, men vi ringte på jordmor så hun kunne sjekke. Da hadde jeg 8 cm og en veldig spent vannblære. Jordmor mente vi skulle vente et par rier og se om vannet gikk. Jeg hadde så 3 pressrier som jeg ikke skulle presse på. Det er IKKE gøy. Men så gikk vannet og jeg kunne presse. Sto fremdeles i prekestolen, og det var visst greit. Noen pressrier og 18 min senere var gutten på 4100 g ute. Det gikk kjempefint selv om han var stor. Fikk 3 små sting. Jeg var litt bekymra for at denne fødselen ikke kunne bli bedre enn den forrige, for den var liksom perfekt, men det kan ikke bli stort bedre enn det her heller da. Det var skikkelig vondt når det sto på, men når det ikke står på lenger enn dette, går det jo greit ) Lykke til alle dere andre som snart skal i ilden!!
blockarella Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Jøss, så stilig! :-) gratulerer så masse med gutten, og det som hørtes ut som en flott fødsel! Har også lyst til å bruke prekestolen så mye som mulig, tror på tyngdekraften og at riene blir effektive da... :-)
**Marge Simpson** Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Så morsomt! Gratulerer så mye! Denne tråden tok plutselig en annen vending enn forventet. :-)
sonnenschein Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Gratulerer! Jeg skal prøve det samme nærmere termin :-)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Gratulerer! Frister plutselig veldig med en skikkelig storvaske her, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå