Gå til innhold

Charlie23 og andre med høye husleier i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan er økonomien deres? Litt personlig dette her, så svar gjerne anonymt.

Jeg lurer bare på om jeg skal leie ut leiligheten min og flytte inn til sentrum igjen. Jeg vil da gå ca 1600 kr i minus (lån og fellesutgifter ifht utleie prisen) og sitte med rundt 12-13000 kr i boutgifter i mnd, regner jo med at jeg må ut med ca 11000 i mnd for en 3-roms sentralt.

Inntekte

Lønnen min variere fra 18500-20000 kr utbetalt, alt ettersom hvor mye jeg jobber.

Barnebidrag: 1200

Dobbel barnetrygd: 1970

Stønad til barnetilsyn: 1490

Jeg har da ca 23000-24500 utbetalt i mnd og vil sitte igjen med minimum 10000 kr etter at husleie er betalt.

Er dette realistisk?

Jeg har ikke bil, men treningsstudioavgift, forsikringer og barnehage som er faste utgifter.

Dere som har høy husleie, tjener dere mye mer enn meg, det samme?

Lurer bare på hva andre klarer seg på.

Setter stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ca 23 000 utbetalt i lønn da jeg jobbet, + barnetrygd, barnebidrag,stønad til barnetilsyn og bostøtte så jeg greide meg fint da.

Nå har jeg begynt på skole så er egentlig veldig usikker på hva inntekten min blir de neste mnd, siden jeg ikke vet hva jeg får i studielån og stipend osv. Men sånn grovt regnet hva jeg tror min inntekt kommer til å være så kommer jeg til å sitte igjen med ca 3000 i mnd som skal da gå til mat, klær, lommepenger osv. Det er ikke stort så vurderer å ta noen vakter på jobben ved siden av men jeg skal se ann fra september når jeg vet hva jeg får osv.

Skrevet

Jeg burde kanskje skifte jobb og få høyere lønn:)

Får man forresten bostøtte når man har såpåss høy lønn?

Skrevet

Ja for da tok de ligningen for 2006 å da gikk jeg kun på OS. Nå som de går på ligningen fra 2007 får jeg ingenting :( men men man får bare ta imot det man får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...