Gulljnta Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Var på kontroll idag etter jeg var på sykehuset for ca 2 uker siden og fikk bricanyl for hyppige kynnere og fare for for tidlig fødsel. De sa at jeg hadde streptokokker i underlivet og at det ofte førte til vonde kynnere pga irritasjon? Fikk ikke så mye mer informasjon foruten om at de vil ha meg på kontroll igjen om 2 uker og se om jeg er kvitt det. Og jeg fikk beskjed om å ikke gå hjem å lese på nettet alt det stod om dette her, men det er jo det første jeg gjør. Noen som har vært borti dette her og kan forklare meg litt?
SannaMor Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 For en tid tilbake fikk jeg beskjed om at jeg hadde Streptokokk B infeksjon i underlivet. Dette er en bakterie som finns natrulig i huden (om jeg husker dette rett), men som medförer irritasjon om den får for gode vekstvilkår og blir for mangfoldig. Er en form for bakteriell vaginose tror jeg. Den gang ble jeg fortalt at når jeg skulle ha barn så burde jeg sjekkes en tid för beregnet födsel for å se om jeg hadde denne infeksjonen, om jeg hadde det ville jeg settes på noen form for antibiotika. Ellers kan beibien smittes ved födsel og få en alvorlig feber, og det er visst litt farlig dette her. Ikke meningen å skremme deg, og det var vel derfor de ikke ville at du skulle gjöre undersökelser på egenhånd hehe. Dette som jeg skriver her er kunnskap fra en del år tilbake, mye mulig det er annerledes nå. Fant forresten: http://www.babyverden.no/templates/QApage____2802.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå