Propellmamma til 2 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Når sover småbarna i bhg? Klumpen min begynner i bhg om 2 mnd og han sover to lurer på dagen. Bør jeg prøve å få dette om til én lur? Han er stup trøtt etter 3 timer våken og pleier å få en 30 min-lur da...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Han får sove to luerer i bhg i begynnelsen også. Det er ofte bedre at bhg følger hans rutiner i førsten, før de prøver å legge om soverutiner der....
Skravlefruen med huleboer Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Det er nok litt forskjellig fra barnehage til barnehage, også avhenger det jo litt av når du henter og leverer. Barnehagen kan sikkert tilpasse dere litt, så lenge det ikke blir kavete med tanke på utetid og de andre barna. Iallefall, når mini startet sov han enten i bilen til barnehagen (hadde 20 min reise med bil), eller tilrettela hun det slik at han kunne få sove en halvtime før de gikk ut. Deretter sov han igjen fra ca kl 12.00 - 12.30, alt ettersom når de var hjemme fra tur og ferdig med lunsj. Nå skal det sies at dette var famlilebarnehage, så det er kanskje litt annerledes i vanlig barnehage.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Hos oss tilpasser de seg barna i starten. Og på merkelig vis faller de fleste barna inn i barnehagens rytme etterhvert. Ikke tving ham over i ny soverutine om han ikke er klar for det, i barnehagen er det uansett mulig at han går tilbake til to dupper igjen, for de blir ofte mye mer sliten iløpet av en dag der enn de blir hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå