Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Dere andre der ute som er kvalme, har dere blitt sykemeldt eller hvordan løser dere det?

 

Jeg har en ganske flexibel jobb og har derfor ikke bedt om sykemelding enda. Men etter en uke med kvalme så merker jeg jobben lider og at jeg gruer med veldig til ukene som kommer. Går bare rundt og tenker på at jeg er kvalm og hvis jeg prøver å gjøre ting for å få vekk fokus så bare straffer det seg med mer kvalme. Hadde besøk i helgen av noen som ikke vet at jeg er gravid enda og det betaler jeg for i dag.

 

Hvordan løser dere andre det. Jeg føler meg så utrolig pysete, men samtidig så kjennes deet som om jeg har gått rundt og vært ekstremt fyllesyk i ei uke nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykemeldt på grunn av kvalme og utmattethet. Jobber innen renhold og catering, så det er svært vanskelig å gå på jobb når man er dårlig form.

 

Kommer mye an på jobben, noen greier det, andre ikke. Viktigst å lytte til egen kropp.

Skrevet

Hei Mia!

 

Det er ikke flaut å sykemelde seg pga svangerskapskvalme! Det er faktisk veldig lurt. syns hvertfall jeg.. Jeg prøvde meg på jobben noen dager etter at jeg begynnte å slite med kvalmen,men fant fort ut at det ikke funka!

Alt blir mye bedre når man kan ta ting i sitt tempo,spise lite og regelmessig,ligge og hvile. Dessuten finnes det jo ingenting som er mer slitsomt enn kvalme!! Jeg har nå vært sykemeldt nå i snart 2mnd pga kvalmen,og merker at når jeg tar ting i mitt tempo,hviler mye og unngår sterke lukter så er kvalmen mye enklere å leve med enn da jeg var på jobb og stresset mye!

 

Lykke til;O)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Jeg er sykemeldt pga dette. Det nytter ikke å reise på jobb når man er så kvalm at man kaster opp og fullstendig utmattet. Jeg har en gutt på 1,5 år fra før, så det er ikke sjans i verden at jeg skal både klare å være arbeidstaker, husmor, mamma, kjæreste og gravid.. Det blir rett og slett for mye for meg med denne kvalmen!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i snart 2 mnd pga ekstrem svangerskapskvalme. Har vært mye inn og ut av sykehuset de siste mnd og jeg hadde ikke fungert i jobb i det hele tatt.

Hadde det slik forrige svangerskap også og vet at det kroppen trenger er fred, ro og søvn.

 

Ingen skam å sykemelde seg.

Skrevet

Takk for svar. Jeg kaster ikke opp så mye, men kvalmen gjør meg helt ute av stand til å fungere normalt. Føler meg bare så utrolig sytete som ikke klarer å gå på jobb. Møter heldigvis mye forståelse på jobb. Innser at jeg kanskje må fortelle det til mamma snart slik at jeg kan høre hvordan hennes svangerskap var. Blir også litt merkelig når så mange som ikke er de nærmeste vet det pga. at jeg ikke får jobbet som vanlig.

Skrevet

Hei

 

Jeg prøvde meg også på jobb med kvalme, men det funket dårlig... Nå er jeg sykemeldt 30%, og får dermed sove litt lenger på morgenen og kvalmen er borte. Da fungerer jeg også bedre i løpet av hele dagen og det har gjort underverker for meg. Tror både arbeidsgiver og jeg tjener på det faktisk....

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga av kvalme og trøtthet. Kaster heldigvis ikke opp så ofte, men er kvalm 24 timer i døgnet, og det er utrolig slitsomt. Jeg hadde kjempe dårlig samvittighet i starten av sykemldingen, men ikke nå lenger, for jeg fungerer rett og slett ikke uten masse hvile og ro. Men jeg gleder meg veldig til denne perioden er over, for som du sier, det føles som om man går konstant fyllesyk.

 

Så gå du å få deg en sykemelding og få en hverdag som er bedre for deg og som du kan styre etter hvordan du føler deg. Lykke til:0)

Skrevet

Hei:o)

 

Jeg er sykemeldt no på andre uken min grunnet kvalme 24 timer i døgnet,dagen jeg gikk til lege kastet jeg opp 20 ganger:(

Tenkte å begynne på jobb igjen igår,men det frarådet legen meg grunnet at jeg kunne begynne å spy igjen.Merker at det skal veldig lite til før jeg blir ekstremt kvalm igjen.Nå spiser jeg andre hver time og hviler mye.

Eneste som hjelper her.Samler krefter til vår lille turbo prinsesse kommer fra barnehagen:)

 

Så jeg ville sykemeldt meg ja:)

Slitsomt å være så dårlig hele tiden,og så får du dårligsamvittighet overfor jobben at en ikke klarer å yte max.Då er det bed¨re å være helt borte:)

 

Lykke til,krysser alt for at kvalmen snart gir seg for oss alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...