Kvinne22 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Ble gravid i sommer og hadde da allerede fått ny jobb etter ferdige studier. Begynte i den nye jobben for to uker siden. Er nå snart 9 uker på vei og i dag måtte jeg ringe å si at jeg ikke klarte komme. Var så kvalm i dag tidlig at jeg klarte nesten ikke stå oppreist. Er mye bedre nå litt utpå dagen og sitter her med veeeldig dårlig samvittighet.. bør jeg ha det? har ikke sagt fra på jobben at jeg er gravid og gruer meg veldig til det siden jeg nettopp har begynt,
Mia29 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Hei! Jeg sliter også med hvordan jeg skal håndtere kvalmen i forhold til jobb. Har ingen gode tips til deg der. Men jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet fordi du har begynnt i ny jobb. Vi kvinner blir gravide slik er det bare, det må arbeidsgivere rundt om forholde seg til, selv om det av og til kan være litt upraktisk.
Sol + spire Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Heisann:) GRatulerer med den lille spiren:) Jeg opplevde akkurat det samme da jeg gikk gravid første gang. Rakk akkurat å begynne i ny jobb da jeg oppdaget at jeg var gravid. Selvfølgelig veldig ubeleilig, men jeg valgte å holde det for meg selv og klarte å skjule det til jeg var 20 uker. Ikke for at jeg ikke hadde klart å skjult det lenger, men det syntes jeg det var greit å fortelle dem det. Og det gikk kjempefint. Men jeg var veldig heldig og var ikke plaget med kvalme og slikt. Men blir det slik at du blir plaget av kvalmen ville jeg nok tatt meg en fortrolig prat med sjefen. De kommer nok uansett til å bli kjempeglad på dine vegne. Denne gangen hadde jeg også ny jobb da jeg oppdaget at jeg var gravid. Og denne gangen måtte jeg fortelle det tidlig til sjefen min pga blødninger, det gikk kjempefint det også. Det blir lettere så fort de vet det. Det skal jeg love deg. Håper det ordner seg:) Krysser fingrene.
student23 Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg fortalte det til sjefen i dag. Jobber 60-70% og er fulltidsstudent i tilleg. Det er hektiske tider på jobb for tiden, og de håper så mange som mulig kan ta noen ekstratimer. Jeg vet at med så mye som jeg jobber trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for å si nei hele tiden, men har vært litt kvalm de siste dagene, og er utrooooolig trøtt (sover ca 12 timer i døgnet). Syntes det var lettere å fortelle det og slippe å snike meg unna og lyve om hvorfor jeg eventuelt blir borte fra jobb noen dager... Sjefen tok det kjempefint. Gratulerte og satte pris på at jeg fortalte det så tidlig føler at jeg har løftet en skikkelig byrde av skuldrene mine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå