Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 har ikke erfaring med lus, men er det sånn at alle får det når en har fått det? fikk mail fra styrer nå, så må jo sjekke snuppa når jeg henter henne idag. må man kjøpe lusekam for å sjekke?? uff er helt grønn på det her.. jobber jo i bhg så får høre med de ansatte om det var noen på hennes avdeling kanskje...
Sweet caramel Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg investerte i lusekam når jeg mottok brev fra harnehagen. Vet ikke om det var nødvendig egentlig, men men.. Så nå sjekker jeg hver morgen og kveld, ikke noe lus på snuppa mi så langt. Kan en se lusene lett, forresten?? Eller kan hun ha, men jeg ser de ikke? Hvor ''liker de'' å være i håret? Har forestilt meg bak ørene og i nakken, men er det tilfelle? Noen som vet? (Usj, lus er så ekkelt, kjenner jeg klør her jeg skriver..!!)
Expat Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Det jeg bet meg merke i da vi fikk skrivet var følgende. Lusens livssyklus er 8 dager. Dermed lusekammes det her i huset en gang hver søndag. Etter at hun har badet og JA balsam er en forutsetning for de med langt hår. Over et hvitt håndkle. det finnes en snedig hvit lusekam man ser dem på med en gang. Det er stort sett bak ørene og i nakken det begynner. Om du titter er det eggene som henger på hårstråene du ser.
tuppemor-75 Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 jeg anbefaler deg å skaffe deg en lusekam. da er det lettere å oppdage hvis hun er smittet. fukt håret, og grei gjennom med lusekammen. da vil du oppdage evt. egg el. lus. en kan fint oppdage lus uten lusekam, men det er veldig vanskelig å oppdage egga uten en kam. lusene og eggene kan være i ulike brun-nyanser.
Sweet caramel Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Expat, du skriver at en skal bruke et hvitt håndkle? Jeg har hørt an en skal bruke et mørkt håndkle, for da er de lettere å se?
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 tusen takk!! skal kjøpe en lusekam senere idag. skal bli et spennende prosjekt, snuppa har nesten sort hår og en manke som er så tykk at det ikke ligner noe.. gruer meg til å gre med kam ja men, men!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå