Gå til innhold

på overtid! lurer litt på antall legebesøk nå fremover. Noen som vet?


lykke blomst

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde termin søndag 17.08. Sist legebbesøk var torsdag 14.08. neste legebesøk er ikke før fredag 22.08. det er en hel uke til. Så sier legen jeg ikke blir overtidsvurdert før den 29.08 .. det er 12 dager over termin. går en bare til legen en gang i uken når en er på overtid? synes det er litt lite jeg. Er så redd noe skulle skje med lille baby nå rett før. Kan morkaken bli så svekket på 1 uke? litt bekymret jeg.

 

kanskje noen er i samme situasjon? eller har vært!

 

gode klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på overtid forrige gang jeg var gravid og jeg var da på kontroll 1gang pr.uke, men det er bare å ta kontakt med legen/føden dersom du føler at det er noe. Jeg var på overtidskontroll på sykehuset og ble tilslutt lagt inn pga mild svangerskapsforgiftning og de satte meg i gang. Så jeg følte hvertfall at de fulgte meg bra opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Dag 8 på overtid nå...

En uke holder i massevis. Men følg ekstra med på liv. Kjenner du godt med liv, er det god morkakefunksjon. Hvis du lurer DET MINSTE på om du kjenner forandring i sparkene, bare ringer du føden. Da får du ctg og UL med en gang. Men så lenge alt kjennes normalt, er det ingen grunn til å fylle kalenderen, verken for deg eller legen :-)

Hold ut!!!

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Jeg får vel bare vente jeg da. Jeg kjenner bevegelse og spark gjevnlig, men ikke så mye som før. Men hun har vel ikke så stor plass lenger. men det kan gå en stund mellom hver gang. Samme med dere?

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin lørdag 16.08 og var hos jordmor i dag. Hun ba meg bestille time hos lege om en uke (Jordmoren skal ha ferie fra i morgen), men at jeg skulle gi beskjed om at de måtte bestille overtidstime til meg på sykehuset den 29.08 slik at jeg føder senest 30.08. Hun presiserte at jeg ikke skulle gå lenger enn det.

Er litt usikker på hva du mener med å ikke bli vurdert før 29.08. Men hvis det er sykehuset som tar deg inn da, høres det ut som det stemmer overens med hva jordmor fortalte meg i dag.

 

Jeg kjenner bevegelse hver dag, men ikke like voldsomt som tidligere. Snakker litt vennlig strengt til magen jeg da, når hun dytter og knuffer om plassen: "Jeg vil ikke høre EN klage på at du har det trangt. Du er hjertelig velkommen ut når som helst!" Hehehe. Blir vel litt småtussete av denne ventingen på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurdert, mener jeg overtidsvurdert. Legen sa at fredag den 29 vil jeg komme inn på KK og de vil undersøke om jeg eventuellt vil få igangsatt fødsel. er morkaken fin så vil det nok gå noen dager over helgen. da blir det en september baby.. virker så lenge til:(

 

Jeg kjenner bevegelse hver dag jeg også, bare ikke så mye som før. Men sikkert det samme som deg da! Godt å høre at det er normalt hvertfall!

 

Takker masse for svar. spennende å se hvor mange dager over vi går. Nå kan alt skje hverfall. LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...