Lurvehette Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 har du tenkt å være? Førstegangs er vel ofte litt lenger enn oss som har fått før, men hva er egentlig å anbefale? Selv var jeg to dager med første, en med andre, men nå er jeg litt i tvil. Har ikke så veldig lyst å være borte fra barna. Hva er planen til dere andre? Dusjen som er på toalettet på sykehuset savnes jo her hjemme den første uken da;), for å se det på den måten:)
Målfrid Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Kommer til å se an formen denne gangen:-) 1. gang måtte jeg være på sykehuset 1 uke etterpå pga morkakerester i livmora, var veldig kjedelig. De 2 neste tok jeg med hjem etter 2 dager, syns d var veldig ok:-)
L@boline Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 På Ullevål får man uansett ikke være mer enn et par dager hvis alt er normalt. Tror nok jeg trenger de to dagene. Pappaen blir nok litt til og fra nå som vi har en fra før. Forrige gang var vi der hele tiden begge to og det var utrolig deilig. Vår egen lille bobleverden :-)
stineb Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 jeg skal nok se det an,vil jo helst raskest mulig hjem til de som venter hjemme,men tror ikke vi har vondt av å slappe av litt etterpå heller. sist sydde jeg så mye,så var der 2 dager,slipper jeg dette denne gangen vil jeg nok hjem raskest mulig,men helt umulig å si. må jeg dele rom er jeg nok raskt ute av sykehuset hehe
kivs Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg fødte lørdag kl 2254 og reiste hjem mandag kll 12 på formiddagen. Orket ikke være på sykehuset lenger. Ville hjem til de andre barna mine
elin og gutta;) Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 dusjen på sykehuset erstattes av en diger sprøyte som fylles med lunkent vann.... lært av en venninne, og det hørtes genialt ut....skal jeg kjøpe gitt:) om alt går rimelig normalt for seg, har jeg lyst til å dra hjem dagen etter fødsel....evt samme ettermiddag om jeg føder veldig tidlig på døgnet.....jeg trives best i ro og fred hjemme... men det forutsetter jo selvfølgelig at alt er som det skal da:)))))
Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 her vi bor får vi være 3 døgn..så jeg føler nå,at jeg trenger de dagene for meg selv..meeen d kommer an på om jeg får hotell eller må ligge sammen med andre.. jegh trives godt på sykehuset etter jeg har født jeg..slapper av å tar livet med ro..får tid til å kose masse med babyen,å bli kjennt med han..få tid til å amme i fred å få gangen på den.. men jeg tar d nok som d kommer tenker jeg:)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Jeg vil helst være 2-3 dager. Ønsker ikke å være borte fra barna mine, men jeg er alene med to stykker, så jeg ser det nødvendig å få godt med hvile og ro med nye babyen før jeg reiser hjem
Gjest Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Sist dro jeg 2 dagen, men denne gangen kunne jeg godt tenke meg å bli litt lenger Hvertfall slik at jeg slipper å komme tilbake for å ta følling osv. Tenker også at det sikkert er deilig å få slappet godt av de første dagene etter fødselen før jeg drar hjem til min spinnville toåring hehe
Yesss Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Jeg skal inn og settes i gang i morgen siden vannet har gått, og håper på og dra hjem på onsdag. Dette er min nr to. Med førstemann lå jeg i 3 dager på barsel på 4 manns rom, og det var pyton, eneste ungen som sov hele natten var min, så jeg fikk ikke den hvilen jeg trengte pga de andres unger. Så derfor vil jeg hjem med en gang jeg får lov denne gangen. Får nok mer hvile i hjemlige omgivelser.
Kjærlighet <3 Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Denne gangen blir jeg til jeg blir kastet ut!!! Hehe...Neida:D Første gangen var vi fire dager på pasient hotellet på Ullevål, pga gulsot. Andre gangen fødte jeg i Bodø og reiste hjem samme dagen. Da føltes det veldig riktig og det var jo bare en annen unge å komme hjem til... Denne gangen føles det mer riktig å bli på sykehuset, skappe avlitt med den lille før hverdagen venter. Det er jo to barn som venter hjemme nå og som gjerne vil ha sin del av mamma... (de er 3,5 år og 2 år.) Om et blir to eller tre dager avhenger vel av når på døgnet jeg føder og hvordan jeg synes det er å ligge på en barsel avd. har jo ikke gjort det før :-)
Laybik Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Jeg skal føde på Haukeland, og sånn jeg har forstått det får man bare være der to døgn hvis alt er som det skal, noe jeg selvfølgelig håper. Jeg som er førstegangsfødende hadde ikke hatt noe imot å være der et ekstra døgn. Håper forresten jeg får ligge på pasienthotellet.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Det er vel bare 2mannsrom på riksen. Lå på 4mannsrom sist. Tror jeg uansett bare får 2døgn, særlig hvis jeg får familierom som jeg håper for da kan pappa'n være med oss.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. august 2008 #14 Skrevet 19. august 2008 Med førstemann lå jeg bare et par dager før jeg ikke orket mer, men nå vil jeg ligge 3-4 dager hvis jeg får lov sånn at jeg får slappet av litt før jeg skal hjem til en mammasjuk 2 åring Fikk ikke slappet av første gangen fordi jeg var så nervøs og var alene, dermed ble jeg behandlet som en drittunge av de som jobbet der føltes det som, da hadde jeg det bedre hjemme
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 3-4 dager vill jeg være var 5 sist gang syns det er deilig å få litt avkobling å roe seg ned litt med det nye menneske...er for mye kav hjemme ....så jeg trenger den roen jeg kan få....syns det er deilig
Kuredu Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Så lenge jeg får lov! Er annengangs og er av typen som trives på sykehus, så jeg slapper godt av der. Har ei på 2 fra før så det blir fort nok hektisk etter at vi kommer hjem vil jeg tro! Men dette er jo det jeg ser for meg da - vet jo ikke hva jeg føler når babyen først har kommet. Dessuten kommer det nok litt an på amming osv, sist gikk ikke det av seg selv og derfor var det godt å få god hjelp på sykehuset - noe jeg kommer til å be om denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå