Gå til innhold

Uke 34+4, symfysemål på 29. Noen andre som ligger under gjennomsnittet?


sullemor

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke at jeg ligger under gjennomsnittet plutselig. Det virker ikke som om han har vokst så masse som han burde.

 

Hører med at jeg har ikke lagt på meg mer enn 5 kg i svangerskapet så langt, og at jeg er annengangsfødende.

 

Kan noen berolige meg om at dette er helt normalt? Det er jo 3 cm under den røde streken, og 1 cm utenfor det grønne "normal"-feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

ville iallfall ikkje tenkt noko på at det er under/over streken - den streken er jo eit gjennomsnitt. Er jo sjelden nokon er gjennomsnittleg - gjennomsnitt er jo eit resultat av mangen som ligg over og under. Fokuser heller på normalfeltet :-) 1cm er ikkje så mykje, og når du har lagt på deg så lite så er kanskje det forklaringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar.

 

Ja det er jo dette jeg egentlig har kommet frem til selv også. Det er ikke særdeles store avvik i forhold til tabellen, men nok til at jeg blir bekymret. Fikk ny time igjen ganske snart, 10 dager, for å sjekke på nytt. Håper ting har normalisert seg da. Det kan jo også hende at han har sunket ned i bekkenet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme mål som deg. Har syntes det bare er greit jeg, liv er det jo masse av. Legen sendte meg derimot nylig til ultralyd ettersom jeg var "lita" og ikke hadde vokst de siste 14 dagene. På ul konstanterte legen at magen var under snittet og babyen over ;-) og at grunnen til at jeg har mindre magemål enn gj.snittet er fordi jeg er lang (174) og babyen ligger langt ned. Og så kommer det selvsagt mye an hvordan babyen ligger og hvordan du bærer barnet, sa legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...