Lille frøken Bøllefrø Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 hvordan ser dere på å forlate en sovende baby utenfor kaféen mens dere selv sitter inne og drikker kaffi?? Sansynligheten for at noen skal kidnappe babyen er vel myyyyye større enn om den ligger i bilen. Er jo mye lettere. Så om noen først har lyst på en baby er vel ikke sjansen så stor for at de bryter seg inn i en bil, tenker nå jeg da.. Og mange barn ligger jo utenfor huset i vognen og sover. Det er vel bannlyst det også!! For ikke å snakke om å levere barnet i barnehagen. Da har du jo ingen kontroll. Noen kan komme inn og ta med seg babyen uten at noen merker det. Mange begynner i barnehagen når de er 10 mnd. Så tørr dere egentlig levere barna i barnehagen? Syns det er litt vel mye hysteri ute å går her ;-) Husk at ni av ti ulykker skjer i hjemmet.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Vet du? Jeg går ikke fra babyen min uansett hvor jeg er! Drar jeg på kafe, blirhan med inn og sover eller vi sitter ute ved vogna. Skal jeg på butikken, posten, apoteket er gullet med!! Uansett!!!!!
lolipoli Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Alle vet at det er uansvarlig å la baby ligge alene uansett hvor. Det er spesielt farlig å la baby ligge alene i en bil! Der skjer det dødsfall oftere enn man tror. Jeg har aldri sett noen sitte på kafe og vogna med baby står ute uten tilsyn! Skjønner ikke at det er mulig å gå fra babyen sin og la den ligge helt alene! Nesten for dumt å diskutere ting som dette når det er åpenbart at en ansvarlig mor Aldri forlater barnet sitt i bilen eller utenfor kafe!!!
OsloMor Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg har aldri møtt noen som forlater ungen sin ubevoktet utenfor en kafe eller i bil, det er da ikke vanlig. Vil heller si at man er ganske sprø dersom man faktisk gjør disse tingene, enn hysterisk dersom man faktisk har barna sine under oppsikt og forsvarlig tilsyn.
Blå + en i magen Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg ville aldri gått fra babyen min i bilen, og heller ikke på cafè e.l. Hjemme har jeg babycall i vognen når den står utenfor, så jeg hører om det skulle komme en katt f.eks. Det er det jeg er redd for ute... Om andre lar babyen sove i bilen er jo helt opp til de, alle tenker forskjellig... Men jeg føler ikke at jeg noen gang skulle trenge å la babyen sove i bilen heller, for meg er det null stress å ta med bilsete inn i butikken:) Jeg er absolutt ikke hysterisk! Andre får gjøre hva de mener er best for sitt barn:)
MaybeAgain Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Jøss, nå må vi ikke bli helt overhysteriske. Jeg er helt enig - jeg forlater aldri jentene mine utenfor butikken eller utenfor kafeen. Ikke er jeg veldig fornøyd emd at de sover uten alene heller, med mindre de står rett ved terrassedøren og jeg har myggnetting over så ikke veps eller katter kommer og legger seg på dem/stikker. Da sitter jeg selv i stuen og, så jeg ser alt som skjer på terrassen - som forøvrig er bak huset inni en stor privat hage. Men i bilen har jeg ingen probl med å la dem sove 5 min om jeg bare skal inn et raskt ærend. Unntaket er selvsagt om de står i solen eller om det er spes varmt ute. Men 5 min soving alene i en bil med vinduet på gløtt for frisk luft er det ingen som har vondt av.... Ja, vi skal være påpasselige, men ikke hysteriske...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jeg har så langt enten tatt med vognen inn eller sittet ute. Sitte ute ser jeg at kan bli litt vanskelig utover høsten, og det spørs nok om jeg kommer til å vekke en sovende baby for å gå inn på kafé. Men har de ikke plass så jeg kan sitte ved vinduet og se rett inn i vogna - og nær utgangen i tillegg, eller - og det er jo det beste - ta med vogna inn, så finner jeg en annen kafé!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Ikke alle ting som kan sammenlignes på lik linje da. Må nesten le litt =) Hadde aldri latt ungene sitte aleine i bilen, eller latt dem ligge utenfor kafè/butikk aleine i vognen. Men jeg lar dem sove i vognen, ute på lufteterrassen hjemme. Og i bhg er det jo andre folk som passer barna, så ser ikke helt sammenhengen. Seff kan det skje ulykker hjemme, men man kan vel gjøre det man kan, for å unngå dem - uten å kalle det hysterisk?! Jaja, noen synes kanskje jeg er hysterisk, på lik linje som jeg synes andre er uansvarlige. Slik er det, vi er forskjellige =)
Labambie Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Da får jeg heller bare bli kalt overhysterisk hønemor og alt det dere føler for. Jeg er ikke så uansarlig at jeg går fra barnet mitt noe sted.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Å kjære vene! Er dere ikke ferdige enda. Skjønner ikke at det er noe å diskutere en gang jeg. Man forlater ikke babyen, det er ganske enkelt! Å du HI, selvfølgelig lar vi ikke babyen være igjen i vogna utenfor kaffe`n mens vi selv er inne å drikker kaffe!!!!!!! Er da vel ingen som gjør det???? Eller kanskje du gjør det? Nei, jeg lar ALDRI, gjentar, ALDRI babyen bli igjen alene i bilen. Setter den heller aldri utenfor kaffe`n. Må le litt der altså. Det ER da vel ingen som gjør det? Forresten så sover snuppa mi ute i vognen sin som regel. Vi har et stort vindu ved sofaen. Det vinduet leder ut på verandaen. Jeg snur vogna mot vinduet. Babycallen er i vogna, på høyeste sensivitet. Den er så sensitiv at når sambo kommer hjem fra jobb slår bilen inn på callen. Hadde hørt det på den om noen rota i vogna hennes. Jeg ser henne hele tiden å, pga at vogna står vendt mot vindu. Hvis du sammenligner det med å forlate babyen i bilen så vet ikke jeg. Jeg går aldri fra snuppa slik at jeg ikke ser henne. Babyer er ikke som hunder. Du kan ikke bare sette de igjen overalt. Snuppa mi skal også begynne i bhg når hun er 10.5 mnd. Kan heller ikke skjønne sammenligningen din der. Der overlater jeg henne til ansvarsfulle voksne. Som er betalt for å passe henne. Fikk du svar på det du lurte på?
Gjest Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Hva er vitsen med dette innlegget a 'bøllefrø'???? Vil du at mange skal fortelle deg at det er ok å ha barnet alene i bilen?? Jeg synes det er omsorgssvikt på høyt plan. Og nei, jeg lar heller ikke babyen ligge i vogna utenfor cafeen eller huset. Og nei, jeg er ikke helt perfekt, det er ikke det det går ut på!! Synes du drar den litt vel langt og at det hele blir veldig usakelig når du sammenligner det med barnehagen. Det er de som ikke tar skade av røyk heller, er det ok da???? Nei, dette ble dumt!!
GuriGuri Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Det er ikke snakk om å være hysterisk fordi man ikke vil forlate en sovende beibi. Det er et beskyttelsesinstinkt som i disse dager er veldig sunt! TENK om noe skjedde FORDI ungen sov uten tilsyn i bil? Hvis man sitter på kafe så kan man ikke stirre på bilen hele tiden?? Hva er vits å gå på kafe da? Noe KAN skje, sånn er det bare. Hadde iallefall aldri noensinne vurdert det en gang, dropper gladlig kafe besøket. Så viktig er ikke det. Beibien er viktigst uansett, de er jo akkurat kommet til verden hvorfor iall verden det hastverket med å gå på kafe? Barnehage kommer jo senrere når ungen er større og det er tross alt snakk om noe helt annet. Nei, man forlater IKKE en beibi alene i bil for å gå på kafe. Da får man få bestemor/tante/onkel/venninne til å passe et par timer.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Mange som sier her at dem aldri tror at noen kan gjøre noe slik?hehehe.Jeg har sett MANGE ganger at mødre forlater ungene i vognen utenfor en kafe/butikk osv. Jeg blir like sjokkert hver gang.Men faktisk har jeg kun sett det i oslo by. En gang satte 2 damer hver sin vogn med baby uten for butikken, jeg stod og ventet på noen så jeg stod selv med vogn utenfor. den ene babyen hyla max, endte med at jeg gikk inn å sa at det er en baby som griner mye utenfor nå. Så JA det er dem som gjør dette. Det har ikke jeg gjort men ja jeg har gått fra yngste noen ganger i bilen da han sov og det pøsa ned ute og jeg løp 20 meter og hentet datteren i barnehagen. Men mye kan jo skje egentlig. Jeg får bare så ondt hjerte når jeg må vekke han og han blir våt for å settes inn i bilen igjen etter 4 minutter.hmmm.
MathildeC Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 Jeg lar ikke babyen min sitte alene i bilen, og hadde ikke klart å gjøre det på kafeen heller. Jeg bor i Stavanger, "stor" by, og hadde aldri i livet klart å kose meg med kaffen min dersom hun var utenfor. Men, hadde det vært et stort vindu og stolen min var plassert slik at jeg så ansiktet hennes, hadde jeg nok kunne vurdert det, og har sett mange gjøre dette her i Stavanger. Men som sagt, da er det fullt tilsyn. Det er jo dessverre fakta at det skjer en del grufulle hendelser som barnekidnapping m.v. og jeg hadde aldri klart å leve med meg selv dersom noe skulle skjedd. Mannen min føler det likt. Jeg lar henne sove i vogn på baksiden av huset, men det er ved terrassedøren så jeg kan se henne hele tiden. Da sitter/er jeg i stua slik at jeg har tilsyn. Hun er det mest verdifulle i hele verden for meg, og ja, jeg vil passe over henne som en tigermor i slike situasjoner.
Nætte;mortil2 Skrevet 18. august 2008 #15 Skrevet 18. august 2008 Det er så enkelt at skal jeg noe så planlegger jeg det slik at tuppa kan være med. Hvis det er en butikk eller noe som det overhodet ikke passer at hun er med, så får jeg hjelp... Ute her hjemme eller hos andre kan hun gjerne stå ute, enten så jeg ser henne eller med babycaller.. Kall det hva dere vil, men jeg prøver da faktisk bare å gjøre det beste for mine barn.. Og en del av det er å ikke la dem være alene i bilen og heller ikke sette fra meg vogna å en plass jeg ikke har kontroll. At det ikke er det som andre anser som det beste gir jeg da faktisk blanke i, det er det jeg mener, syns og føler for.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 18. august 2008 #17 Skrevet 18. august 2008 HI! hvis du skal ha ETT brød, eneste du skal ha! ungen sover i bilen, og du har ikke sete som er enkelt å ta med seg inn! vekker du da ungen??????!!!!!!!!!! ser at mange her er "perfekt". Du er jo verdens verste mor hvis du la ungen sove i 3 min i bilen. tsssss....
ALMA1 Skrevet 18. august 2008 #18 Skrevet 18. august 2008 Hm....kan ikke et barn sove ute i vogna hjemme uten babycall eller at vi skal ha et digert vindu slik at vi kan stå å se på mens gullet sover?? Min lille tulle sover i vogna utenfor huset her hjemme hver dag,MED netting seff....men da jeg bodde i byen med min første torte jeg ikke det. Og når jeg triller på butikken,så setter jeg vogna igjen utenfor å går inn å handler.......meeeeeeeen nå er min lille tulle den 6. bebien som er født her siden januar,såh alle kjenner igjen vogna og vet hvem som ligger der så de kan komme å si ifra hvis det er noen hyl fra vogna.Men i bilen får hun ikke være alene,mest fordi jeg en gang hørte om en bil som begynte å brenne med barna inni,så det har liksom brent seg fast i hjernen min.Men nå er det vel litt forskjell på en kaffe i Oslo og på den lille bygda jeg bor;)
mai mammaen til to Skrevet 18. august 2008 #19 Skrevet 18. august 2008 jeg går aldri i fra mini. om jeg går på cafe osv så er han med inn. når jeg leverer snuppa i barnehagen tar jeg med vognen inn..... hjemme så lar jeg han sove i hagen. men det er ingen mulighet for å komme seg inn i hagen. for må over et fjell da.hehe.. og jeg sjekker han hele tiden. har dører og vinduer åpen...
Dina1 Skrevet 19. august 2008 #20 Skrevet 19. august 2008 Ja, dåkker e jaggu flink alle sammen!! Må nesten flire litt når man les de her innleggan, kor viktig det e for alle å påpeke " MEN eg har han ALDRI utenfor kafe, ALDRI ute i hagen, ALDRI i bilen....." Mange innlegg her på DIB git av og til inntrykk av at man e livredd for ka andre mene:) Syns man skal stole på seg sjøl og det man mene e best for ongen. De fleste her inne e væl oppgåanes foreldre, og dem som velge anderledes vil eg absolutt ikke påstå e dårlige foreldra, som enkelte får seg til å si... Her i byen e det mange som lar ongen ligge i vogn utenfor kafe, men det ville feks ikke eg gjort - livredd for at nån ustabile folk skal skade ongen min:) Men eg lar han sove i bilen mens eg spring inn i butikken, og det gjør meg overhode ikke til en uansvarlig mor. Men den dagen eg oppleve at eg kommer tilbake til en skrikanes onge, kan det godt være at eg ikke gjør det igjen, hehe! Man e heldigvis forskjellig.... Ha en flott dag, alle mammaer der ute!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå