metaMORfose Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Noen som har gode oppskrifter på gjærbakst? Det er det eneste jeg synes jeg får sånn noenlunde til. Både søt gjærbakst, rundstykker, grove/fine brød.. med og uten diverse ekstra ingredienser/krydder, er jeg interessert i. Har googla, men da vet jeg jo ikke om det blir bra. Den som skrev inn den bolleoppskriften for en tid tilbake får en klem fra meg, for den var virkelig bra. Jeg dro til med litt mer fett (smør), da ble de ikke så tørre dagen derpå. ))
Mamma@work Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Denne danske kagen er super. http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/brunsviger.html Husk å lage gode dype huller med en skje, ellers så renner fyllet av i ovnen. Elsker du å smovse, så kan du lage 2xfyll å komme på. Mums, nå ble jeg lekkersulten. Har du noen gode oppskrifter?
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2008 Nå sikler jeg, mamma@work. Denne skal jeg bake! Oh my God den så god ut. Jeg har null oppskrifter som jeg kan love fungerer. Jeg bruker mye sånn ferdigblandede ting.. )) Toro, Møllerens osv er mine beste venner! Men jeg har tenkt til å bli et nytt og bedre menneske. haha
katta og co Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Hvis du liker muffins så er DagensMuffin.se ett must. Der finnes det masse oppskrifter og de jeg har prøvd var kjempegode:))
blond Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Når vi får forum for kokebok kan jeg legge inn noen gode oppskrifter. Gå inn på ris og ros og skriv under på ønsket om kokebok på barnetmitt, da!
~~DoraDora~~ Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Kanskje det var min oppskrift du prøvde...i så fall tar jeg i mot klemmen jeg
bente69;) Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Det eneste jeg er god på er eplekake. Den er knall god,spes servert varm med is. 200 gr smør og 200 gr sukker kokes på plata i 5 min. Kjøl ned massen og tilsett 2 egg, 200 gr mel, 2 ts bakepulver. Rør det til en gjevn masse. Smør en rund kakeform, ha all røra oppi. Fordel nesten et glass eplesyltetøy over røra, stør over to never hakka mandler, litt kanel og perlesukker. Stekes i 200 gr i 30 min. på nest nederste rille. Lettere kan det ikke bli....
metaMORfose Skrevet 19. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2008 Ja, det var din! )) Den var kjempebra. Deigen var så lett å jobbe med og bollene ble helt perfekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå