Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Bare vent til det blir våken netter og du må opp hver 3 time."

Dette hører jeg hver dag, og blir så irritert!

Hva må jeg nå da?

Våkner hver gang jeg snur meg. Smerter i beina, føler meg som en diger hval når jeg snur meg! Opp på do 4-5 ganger om natta.

da må jeg si at jeg har ingenting i mot å få en liten krabat som ligger å griner hver 3 time, det må være mye bedre!!

*Dagens lille syte innlegg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja, jeg tenker akkurat det samme. Jeg tror og håper jeg vil være mye mer fornøyd med å være sliten om morgenen pga en liten krabat som krever mat, enn å være like sliten som når jeg la meg fordi det ikke går ann å finne en eneste stilling som er god å ligge i.:( Jeg vil ha babyen ut!:)

Skrevet

Og hvorfor skal folk absolutt legge vekt på det negative? Bare vent til våkenetter, bare vent til skriking, bare vent til du må gjøre allt du gjør i dag OG baby i tillegg, bare vent til du er lei av å gå hjemme hele dagen, bare vent til..... og tenk om du får kolikk barn, brystbetennelse, revning, klipping, bare tenk om bla, bla, bla....

Og allt dette kommer fra folk med barn fra før, har de ikke noe positivt å si da? Det er sjelden jeg hører bare vent til du få holde henne, bare vent til hun begynner å krabbe, første skritt, første ord, bursdag, jul osv. Det er jo DET de burde si, det er jo det vi venter på alle sammen, er det ikke? Bare det å få holde sin egen liten baby, det er jo kjempe stort, det er det jeg går å venter på.

Skrevet

hehe....ja, dette hørte jeg hele tiden før jeg fikk datteren min for 21 år siden, og får nå igjen høre samme leksa :-)

Men med min datter hadde jeg aldri en våkenatt, og ingenting ble så "skrekkelig" som alle forsøkte å få meg til å tro på forhånd. For det meste var livet med henne fryd og lykke!!

At man blir sliten innimellom - ja, det er klart! Men det er en slitenhet som man takler på en annen måte når man står midt oppi det med begge beina (nå var jeg alene med min datter fra hun var født, og var sikkert mer sliten enn hva jeg kommer til å bli denne gangen, likevel gikk det helt greit).

Det som irriterte meg ENDA mer var alle "advarslene" jeg fikk etterhvert som hun vokste til: "bare vent til hun begynner i barnehagen", og "bare vent til hun begynner på skolen", og "bare vent til hun blir tenåring", og "bare vent til hun begynner å fly på byen etter gutter".....

Vel, vel - hun er som sagt 21 år nå, studerer, jobber, bor og klarer seg selv - og INGEN av spådommene har slått til :-)

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk driver på å "skremmer" foreldre med slikt vas som dette. Blir helt oppgitt, og man bør egentlig ikke ofre tid og energi på å bli irritert på noe så tøvete som slike kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...