Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke akupunktur for å stabilisere syklusen? Jeg sluttet med P-piller i januar, fikk første vanlige mens etter 4 måneder, nå har det gått 3 måneder igjen, ingen mens, ikke gravid og jeg begynner å bli utålmodig... Har tatt blodprøver hos legen med tanke på PCO og alt var normalt bortsett fra prolaktin som var litt høyt (stresshormon)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Tar dem blodprøver (hormonprøver?) for å finne ut om man har PCO?

Jeg mistet mensen etter sa, og lurte veldig på om jeg skulle prøve akunpunktur. Lest mye om det her inne, men før det gikk jeg en tur til legen. Og hun skrev ut resept på provera til meg. Den hjelper til med å stabiliere eller få i orden på syklusen.. Vært hos legen og snakket med de? kanskje de har noen ideer;) for akunpunktur er sinnsykt dyrt..hehe..

Skrevet

Ja jeg tok blodprøver, har en søster med PCO og var redd for å ha det samme.. Men det er mulig blodprøver kun gir en indikasjon og at man må undersøkes videre. Jeg er kanskje litt tidlig ute med å bekymre meg, men er tross alt 33 og har ikke all verdens tid. Legen min sa egentlig at man ikke undersøker videre (årsak etc..) før man har gått et halvt år uten mensen... Hm, visste ikke at akupunktur var så dyrt, får kanskje vente litt til da...

Skrevet

Det var hormoner de målte forresten, i tillegg til diverse: blodsukker, kolesterol, stoffskifte etc...

Skrevet

Akupunktør er ikke så dyrt. Føste gangen koster det ca 550 kr og neste gang ca 350 kr. Jeg fikk ikke mensen etter p.pilleslutt og gikk til akupunktør. Dagen etter fikk jeg mensen ;) Forrige syklus fikk jeg aldri utslag på el test, dagen etter time hos akupunktør så fikk jeg utslag på el testen.

Jeg ville absolutt tatt meg en liten tur.

Jeg fikk nåler som skulle få deg til å slappe av og masse nåler rundt på magen som skulle bedre blodsirkulasjonen til livmor osv.

Ta deg en tur ;)

Skrevet

Litt barnslig spørsmål, men er det vondt..?

Skrevet

ikke det hele tatt. jeg er skikkelig pyse og det er null stress

Skrevet

Kommer akkurat fra akupunktør nå, hihi. Er 4 gangen jeg er der, med en sommerferie i mellom, så er jo ikke så lenge jeg har gått. Har hatt ganske stabile sykluser siden jeg sluttet på pillen i januar, men to mnd med sykluser i underkant av 40 dager - og litt kort lutealfase. Den mnd jeg gikk til aku før el og før TR, så fikk jeg el dag 14 og tr dag 28 -så jeg har troa!

Betaler 300kr pr gang, 450kr første gang -men bpr på et litt mindre sted, så sikkert noe dyrere i de større byene.

Og det er ikke vondt!!! Kjenner et lite stikk akkurat når nålen settes, men det går over med en gang.

Var vel inne ca 2 timer første gang med samtale og slik, og ca en time etterpå.

Skrevet

Kan man gå til akupunktør selv om man ikke har ustabil syklus eller er sliter?

Har hatt stabile sykluser på 28 dager siden jeg slutta på pilla i april, bortsett fra denne gangen hvor TR kom to dager før tida.

Vil bare ha litt fortgang i sakene... :-P

Skrevet

Ja, det kan du. Første gangen du er der så får du stilt en "diagnose". Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en svak ubalanse i kroppen, men ikke noe voldsomme greier. Akupunktøren min mente derfor at jeg ikke trenger så mange behandlinger for å rette opp i den ubalansen. Dersom du ikke har ubalanse i kroppen eller feiler deg noe iht kinesisk medisin, så kan det jo være at du ikke får noe særlig utbytte av det, men er akupunkøren seriøs så vil jo den si i fra om det ikke er noen vits å fortsette med behandlinger.

Er så spent nå....har ikm om 4 dager, men testa neg i dag tidlig. Pleier å være til aku på dag 10-14 slik at skal ha en behandling før el. I dag fikk jeg beskjed om å bestille time hvis jeg fikk TR, slik at vi kunne treffe riktig dag for neste beh, og fikk samtidig beskjed om å si i fra om TR ikke dukket opp slik at hun visste det....det har hun aldri sagt før, og spent på om hun kunne "sense" noe jeg ikke gjør, hehe, men det er nok jeg som overtolker alt av symptomer og kommentarer om dagen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...