LizzyG Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jeg håper selvfølgelig ikke det, men man vet jo aldri. Når tror dere den kommer isåfall?
Mamma2OO5 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 ja det tror jeg, men når? hvordan skal man vite det?
Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Tja, dette blir jo en definisjonssak også. Ene foreleseren jeg hadde i historie påstod at teknisk sett så var vi alt midt oppe i en 3. verdenskrig nå, men på en annen måte enn tidligere kriger da vi har mye mer teknologisk utstyr tilgjengelig nå enn før. Ellers så tror jeg igrunnen ikke det blir flere verdenskriger, ikke på den måten vi tenker på en verdenskrig i hvertfall, demokratiet og menneskerettigheter osv står for tiden litt for sterkt til det i store deler av verden.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Nei. Krigingen som foregår i dag er en helt annen enn for 50-100 år siden. At det kommer til å være kriger og uroligheter i verden er jeg ikke i tvil om, men omfattende kriger der hele verdensdeler okkuperes og står mot hverandre vil ikke skje. Hva det vil si for oss vet jeg ikke, men idèen om bomberom og mathamstring tror jeg ikke har noe for seg. Den krigen vi kommer til å se fremmover vil no heller gå på biologiske våpen, terror og fryktbygging fremfor bomber og granater. På sett og vis er vi vel midt oppi 3.verdenskrig, for aldri før har så mange land vært i krig, okupert, splittet som i dag. Men vi på vårt lille beskyttede fjell merker jo ikke særlig mye til det.
Rådløs Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Ja...3de verdenskrig har allerede begynt den...visse kaller den terror krigen. Kom ikke her å påstå att ikke ALLE land berörs av den krigen...bare vent...:-( (OBS! jeg har ikke valgt side)
___ Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Jeg tror vi kommer til å få noe som muligens kan deffineres som en verdenskrig. Da med utgangspunkt i klimaforandringer og dermed store flykningestrømmer mm. Jeg tror derfor noe av det viktigste vi gjør for å hindre krig, også i vårt eget land, er å ta klimaproblemene på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå