☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Er det forskjell i pris? Får man mindre støtte fra staten til private barnehager, selv om man er alenemor?
Sivalur Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Det skal være akkurat samme pris. Det er barnehagen som får støtten, sånn sett, så du betaler inn din del til barnehagen, så blir resten dekket av staten. Vi betaler litt under 2500 tror jeg, innbilte meg at dette var samme pris i hele landet.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 I kommunale barnehager betaler man "etter evne". Dvs at hvor mye du betaler kommer ann på hva du tjener. Maks pris er i underkant av 2500 kr. I private barnehager så er det en fast pris, og den kan variere MYE etter hvor i landet du bor. Jeg har barnet mitt i privat barnehage og betaler det samme som maks-prisen i kommunale barnehager er. Tror ikke du finner mange andre private barnehager som er såpass billige. Samboeren min jobba i privat barnehage for et par år siden. Der kosta det rundt 6000 kr for full plass. Som alenemor kan du få dekket 64% av utgiftene til barnetilsyn. Uavhengig hvordan barnehage du velger. Kost-penger til barnehagen kommer som regel utenom alt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå