ehtaner84 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 når fikk jentene deres hull i ørene. jeg er frisør og tar aldri hull i ørene på barn/baby som ikke er klar over det selv. men nå når jeg har mitt eget barn, 8 mnd, tenker jeg på å ta de nå. iogmed at det ikke gjør så vondt i denne alderen og at hun ikke kommer til å huske det. hva syns dere? jeg får jo litt vondt i magen av å tenke på å gjøre det, og har ennå ikke tort det.
It's all about me Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Du er såpass profersjonell yrkesmessig at du nekter å ta på små barn. Alikevel vurder du å ta på din egen lille til tross for at du får vondt i magen av tanken.... Vent til hun er klar over det selv, vet hva det innebærer og ber om det. Idiotisk å ta på små barn bare fordi foreldrene synes det er søtt, eller for at de ikke skal huske smertene.
Zitro Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Uff, nå får du straks gjennomgå tenker jeg. Maaaange som har lagt ut lignende innlegg og dem får pepper så det holder... Men persolig synes jeg du skal vente til ungen selv sier hun vil ha det.
ehtaner84 Skrevet 18. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2008 ja, ja, det er godt vi har forsjellige meninger. jeg gotar at andre har et annet syn på det, derfor spør jeg her. er det ikke det forum er til, å utveksle forsjellige synspunkter på ting. om man vil slenge dritt til en pga en mening burde man ikke debattere. og krangle nom meninger er ikke en debatt, det er forsøk på overtalelse og unødvendig krangling. tenk over det, det er den største feilen i en kommunikasjon. i alle sammenhenger. men utenom det, så vil jeg jo helst vente til hun virkelig har lyst på det.
Sivalur Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Hvorfor tror du at det ikke gjør så vondt i den alderen??? Det gjør vel like vondt om hun er 8 mnd eller 8 år? Det var i 'gamle dager' at man trodde at spebarn ikke kjente smerte, heldigvis har verden kommet litt lenger og de fleste innser at spebarn kjenner like mye smerte som større barn - de har bare litt vanskelig for å uttrykke seg om det, de kan jo ikke gjøre annet enn å skrike.
*bubbs* Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Det gjør jo ikke vondt å ta hull i ørene? Jeg var ti år og har absolutt ingen minner om at det gjorde vondt. Om man er litt redd for smerte er det heller ikke værre enn å smøre med Emla først!
Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Tenk på at du øker sjansen for at hun får nikkelallergi. Har det selv, og det er ikke noe særlig!
3 nydelige jenter <3 Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Min veninne tok på jenta si når hun var 10 mndr og jenta sa ikke et pip. Skvatt litt av lyden, men ikke noe mer enn det. Hun har ikke tatt seg til ørene heller og dette er 1 år siden... Jeg tok på jenta mi på 4 etter å ha prøvd å overtale henne til å ikke gjøre det, men hun synes ikke det var vondt hun heller.... Hun har ikke tatt på de eller hatt noen form for irritasjon eller betennelse.... Jeg synes det var skummelt t.o.m når hun var 4 så hadde aldri turt på 8 mndr, men dømmer absolutt ikke de som gjør det.. Noen mener jo det er på lik linje med piercing og at 16 er den riktige aldersgrense....
Sivalur Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Hm, mulig jeg har veldig lav smerteterskel men jeg tok da jeg var 13, og syntes det var vondt. Men vi er alle forskjellige. En annen ting er at jeg fikk nickelallergi da jeg var litt over 20, utrolig plagsomt. Og sjansene øker jo for det jo yngre barna er når de tar hull.
lucky_mom Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 La dem pyntes med sløyfer og blonder til de er gamle nok til å bestemme over sin egen kropp ;-) Måtte bare le litt når jeg leste at det ikke gjør så vondt når man er 8 mnd. Er det virkelig noen som tror det lenger..? :-)
3 nydelige jenter <3 Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Det er en hellt fullstendig feilslått teori termin mai!! Enten så ligger nikkelallergi latent i kroppen, eller så gjør det ikke og utbruddet vil komme før eller siden uansett. Om man har nikkelallergi kan man få utbrudd av et smykke..... dessuten er det aller meste idag helt nikkelfritt.. Grunnen til at jeg vet dette er at vi har gått til hudspesialist med eldstejenta i 3 år pga atopisk barneeksem og jeg hørte med henne før jeg tok hull i ørene til jenta vår ang økt fare for nikkelallergi ved tidlig disponering..
Gjest Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Må bare si at du tar feil ang nikkelallergi 2 nydelige prinsesser + spire, sjekk bare her; http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=528377
Shabby Cheap Chic Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Hvis jeg i det hele tatt skulle ha gjort det på jenta mi så ung så hadde jeg gjort det hos en profesjonell piercer...
charlotte,b Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 Hei! Jeg fikk hull i ørene da jeg var ca ett og har aldri hatt noen problemer med dette - tok selv hull i ørene på min datter da hun var 1år uten å angre en gang. Hun ble kjempe fin og er veldig opptatt av dette selv også selvom hun nå bare er 2år. Hvis jeg får en datter igjen kommer hun også til å få hull i ørene før hun blir 1 år! Lykke til med valget!
Shabby Cheap Chic Skrevet 18. august 2008 #15 Skrevet 18. august 2008 Charlotte: Pella hu seg ikke på ørene da?? Hehe.. Fikk selv hull i ørene da jeg var 1 år.. Snuppa mi er 16 måneder nå, men er "redd "for at hu skal pelle de ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå