metaMORfose Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 hjemmeværende her? Eller "hjemmeværende"? Jeg er jo "hjemmeværende" om dagen, men til vanlig jobber jeg.
Regnbuens barn™ . Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg har vært hjemmeværende i 5år., nå starter jeg på skolen hver dag... puh, blir en annen tilværelse men gleder meg til at mannen skal få ta mer tak i husmorsrollen når jeg er på skolen.. he he Han jobber i medleverturnus, men når han har fri så har han helt fri og går hjemme...
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 jeg har mammaperm. Men jobber ellers ja =)
2 små orkaner Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg har også mammaperm med minsten på 4 md, men er i gang med å ta litt kurs så jeg kan slippe å vende tilbake til min gamle jobb. Kommer til å være her frem til jeg begynner jobb igjen i mars:-)
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg vet nesten ikke hva som er mest utfordrende, jeg. Jobbe ute eller hjemme. Vet i alle fall at jeg noen ganger lengter tilbake til jobb, så jeg kan "slappe av" )) Er nesegrus beundrer av hjemmeværende som i tillegg liker det. Jeg har vært hjemme med barn 2x 6 mnd, og det er tøft altså! Mannen min liker det bedre enn jeg, han er hjemme på halv tid enda. Så sant det ikke er slike hjemmeværende som er overfokusert på barn og hjem og som ikke har noe liv utenom - de synes jeg er mer enn en håndfull. Det er de jeg har mest inne på kontoret mitt i barnehagen og klager på alt og ingenting. Ikke misforstå meg, jeg liker kritikk, men det får være grenser for hva man skal kommentere i en barnehage. "Gardinene på avdelingen er for urolige i mønsteret, sønnen min blir stresset av det." "Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal sitte så mye i sandkassen, for klærne blir umulige å få rene." "Er det mulig at datteren min ikke leker med den gutten? Jeg synes nemlig ikke noe om det hjemmet han kommer fra." "Hvorfor var det nødvendig å pusse opp avdelingen? Sønnen min blir så utrygg når det er nye ting. Han liker alt som det var." "Hvorfor låner dere bøker på biblioteket? Jeg synes det er uhygenisk.! Og lisa er lengre enn som så. )) Dette er samlet over flere år, og forskjellge barnehager. Og i styrerforum har jeg fått høre at det er flere som blir møtt med samme type ting.
2 små orkaner Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 *himler med øynene* er der virkelig folk som klager over slike irelevante ting? Ja det er der jo nok. Jobber selv i butikk og der er utrolig hva der kommer ut av folks munn. Må si jeg også har beundring for hjemmeværende. Jeg er ved å bli gal av å gå hjemme. Rydde, vaske, handle bla bla. hele tiden. Man har jo aldri "fri"- altid noe som må fikses/ordnes. Pluss at man bruker jo ikke en hjernecelle ved å holde hus. Det er der jeg sliter mest -også derfor jeg tar litt kurs. Savner den daglige snikk snakk som er rundt lunsjbordet. Er ikke som ofte vennindene mine har tid i dagligdagen til slik. De er jo alle hardarbeidene kvinner som nyter å slappe når de kommer sent hjem på kvelden.
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Hehe =)))) Måtte le.. =)) Jeg er ikke så ille håper jeg... Jeg jobber i bhg selv å da jeg var gravid me snuppa å gogutten var i bhg klaga jeg på en del(var hormontroll) =)) Men det var ting å klage på da(men jeg var extra streng) -De var 1 voksen på 9 småbarn en hel dag(sønnen vår ble dytta på og bitt) De ville ikke ha vikarer de ikke visste hvem var... -en gang datt han å fikk verdens største kul i panna, kasta opp å var nesten ugjennkjennelig den dagen. han er en veldi aktiv unge, å var helt rolig den dagen. da hadde de lagt han å latt han sove i 3timer. dette sa de fra om da vi kom å henta han. Jeg holdt på tilte... ikke hadde de ringt til oss, ikke hadde de vekt han hver time. DE HADDE IKKE TID.... trodde jeg skulle explodere...(han fikk hjernerystelse). -å det var mye mer ting(litt småting men alikevell viktige ting).
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2008 Å ta opp slike ting rundt ungenes ve og vel som er relevante, er jo sånn det må være. Det er når folk klager for å klage (virker det som), så synes jeg det blir i overkant. Å ha EN voksen på 9 barn er ikke bare uforsvarlig, det er ulovlig! Da hadde jeg også klaget. Jeg er jo selv forelder i en barnehage, og jeg har ikke noe problem å ta opp ting, eller spørre om ting, som er relevante. Jeg driter en lang marsj i gardinene, for å si det sånn. Men ja, det er usannsynlig mange foreldre som tror at barnehagen kun er for deres barn. Sånn er det jo ikke. Men jeg vil påstå at barna i min barnehage og i de aller fleste barnehager, er veldig godt ivaretatt! Jeg skjønner forresten dere som blir litt gale av lite stimuli når dere går hjemme. Jeg begynte å snakke som til babyer til alle jeg traff. Veldig slitsomt for alle ))
Mille** Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Jeg er 25 % hjemmeværende og 75 % utearbeidende. Var hjemme i over 2,5 år før det. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå