Gå til innhold

Dere som har kjæreste,ikke samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med utgifter?

Her er vi mest hos meg,pga den lille. Det er alltid jeg som kjøper maten,og det merkes gost på matbudsjettet at det er to voksne som spiser,istedet for en.

Jeg tjener ikke spesielt bra,han har utbetalt over dobbelt så mye som meg i måneden. Alikevel bidrar han ikke med en krone,

Jeg syns sånn er vanskelig å si fra om,og hva skal jeg si?

Har sagt flere ganger at han er heldig som tjener så mye,at jeg har så dårlig råd nå som jeg har mistet kontantstøtten etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må man nesten bare ta opp med den andre parten da om det er slik. Og du kan jo be han dra innom butikken på vei til deg - sende ham en handleliste. Eller sende ham på butikken med en liste mens du ordner andre ting.

Ellers må du nok nesten bare snakke med ham å si det som det er, at du merker veldig godt på lommeboken at det nå er to og ikke en voksen som spiser og at det vel er naturlig i et forhold at man deler litt på utgiftene selvom man ikke er kommet dithen at man har tatt skrittet å flyttet sammen.

Skrevet

Neste gang han er hos deg kan du prøve å si feks: skal vi spleise på en god middag i kveld? Kanskje vil det gi han ett hint om at du ikke har så god råd. Fungerer ikke det ville jeg bare sagt rett ut at det hadde vært fint om han legger i litt i maten han spiser når han er hos deg siden du ikke har så god råd og du merker veldig godt at du må fø på han også, for meg er det bare naturlig at ett menneske som spiser ofte hos noen legger i litt, slik er det om jeg har overnattingsgjester over en lengre periode også, det er normal skikk og bruk.

Skrevet

Kjæresten min bor ca 45 min unna meg så han er her ca 1 gang i uka å nesten hver helg. Han er heldigvis forståelsesfull å hjelper til å handle mat. Altså han bidrar ikke med å handle inn for flere dager, men ofte når han er her i helgene så går vi i butikken sammen å bytter da på å betale middag osv som vi skal ha i helgen.

Du må bare si det til han, at ikke for å være sær men du har dårlig råd å det hadde hjulpet veldig om han hjalp til å betale litt på maten når han var der.

Brød og pålegg pleier jeg ikke å henge meg opp i, men middag hver helg(gjerne fre,lør og søn) har jeg ikke råd til å brødfø han med. Å det skjønner han veldig godt, å han har ingen problemer med å handle inn litt mat til helgen.

Skrevet

Skjønner det er vanskelig å ta det opp, men det er nesten enda verre om du venter lenge med å ta det opp.

Vi bor et godt stykke unna hverandre så blir helger og som nå i sommerferien. Vi har ikke snakka om det , men er like som personer- så der har det vert naturlig at vi bytter på å betale når vi har handlet. Noen ganger handler han inn-..noen ganger jeg....spiser vi ute og bytter vi på å betale. Er jo ofte at jeg har handlet inn endel på forhånd før han -og evt barnet hans kommer....da sier det seg jo selv at har betalt det- men ellers bytter vi på ja....syns det bare skulle mangle.

Snakk med han om det...har han dobbel så god råd som deg må han da føle det er riktig han og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...