MamiMaribel Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 På 4-månederskontrollen viste vekta 5800 og lengde 64 cm. Ved fødsel var hun 3800 og 50 cm lang. Vektoppgangen/lengden har vært jevn, men hun ligger på nederste røde strek. Helsesøster mente dette var grunn til å skulle begynne med grøt med det samme. Jeg er ikke noe babyproff, men har ikke lyst til å begynne med fast føde enda. Hun virker fornøyd med puppen, og er glad og opplagt hele dagen. Hun spiser en gang om natten, to-tre ganger hvis hun har tatt til seg lite på dagen. Storesøster var forøvrig AKKURAT like tung og lang da hun var 4 måneder. Det er litt vittig, sysns jeg:-) Hvordan var vektoppgangen til deres små ? Jeg har bare lyst til å høre andres erfaringer rundt dette..:-)
OsloMor Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 MamaMaribel, slik er det med mine jenter også. Eldste veide 3860 og var 51 cm, på sin 4 mnd kontroll veide hun 5320 og var 62 cm lang, lillesøster følger også den kurven ganske bra. Så det betyr jo bare at de ikke er de største ungene, men allikevel ligger innenfor gjennomsnittskurven, selv om det er nederst. Jeg fullammet ungene til de var 7 og 8 mnd gamle, og ingen sa til meg at jeg skulle begynne med grøt... Så nei, jeg tror nok ikke du har skummet melk i puppene , men bare at barna dine ikke er blandt de aller største.
Expat Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Hvordan er dere foreldrene bygget? Om du vil legge til vekta kan det være hensiktsmessig å pumpe ut sluttsupen på morgenen, og så kan du fylle på med det på kveldstid når "happyhour" kommer. Hun er lang? Hvordan er det ihht kurven?
MamiMaribel Skrevet 18. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2008 Takk for svar, jenter. Jeg var slank som baby og barn, og er nå høy og...hehe, skal bli slank igjen:-) Mannen min var lang og knødd som baby, slank som barn. er nå medium høy og vanlig bygd. Hun er 64 cm, vet ikke om det er langt eller kort, jeg ? Jeg personlig føler ikke at det er nødvendig å legge på henne, men det gjør helsesøster. Jeg får henne ikke til å ta flaske, det er per dags dato umulig. Jeg har forresten ikke prøvd med fersk morsmelk, kun med mme og frossen mm. Den frosne mm smakte utrolig sterkt av jern, kanskje derfor hun ikke ville ha den ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå