Gå til innhold

Hvilken kake lager du til barna når de har bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer lit tpå hva andre lager og lurer på om disse steg for steg beskrivelsene vi har inne på vår side er bra nok (detajert) til at hver enkelt mamma hiver seg rundt for å prøve på dem.

LINK

http://www.festkaker.no/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=56

Hva mener du??

Savner du noen beskrivelser?

Og kan du være så snill og si meg hvilken kake du gjerne skulle laget til prinsen eller prinsessa???

Takker og bukker for svar dere!!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig genialt! Siden er herved lagret på favoritter!

Eldstemann blir 5 i oktober og da blir det definitivt Lightning McQueen kake! Han eeelsker cars og marsipan!

Skrevet

jeg syns det er bra beskrivelser, men har ikke helt talent på sånt. prøvde hjerteformet kake med mmf og det ut av en hjerteform... og bra.. nei det ble det ikke.. hehe.. blir bra om jeg har en rund kake som jeg kan pynte enkelt som konditorene ellers får jeg ikke til mye.

i fjord prøvde jeg meg på en bamsekake ut av bamseform og det ble helt forgjævelig.. hehe

men jeg har lyst til å prøve putekaka, bilen er bare og glemme.. hehe

Gjest irismor
Skrevet

3dje forsøk går det ikke nå så gir jeg opp.

Jeg er håpløs når det gjelder baking. Så dette er hva jeg hadde trengt for å hive meg over og prøve. Og jeg hadde prøvd =))

Trenger oppskriften sammen med forklaringe og steketid+grader. Også oppskrift på kremer, marsipan(evt om man kan bruke ferdig marsipan), pynt hva den er lagd av og hvordan. Må ha det inn med teskjeer.

Bildene synes jeg forklarte mye og veldig greit for hvordan det skal gjøres.

Det søta ville ha likt var nok en "ånkli" prinsesses kake(for å si det med hennes ord).

Den måtte selvsagt ha vært rosa og prinsessesen måtte ha vært en av prinsessene fra Walt Disney. Veldig viktig. Eller en kake formet som et eller annet dyr da dette er veldig "in" for tiden. Feks giraff, løve, apekatt, elg, krokodille, mø, bæ eller harepus =)) Ikke småting av krav skjønner du =)

Skrevet

Herlig side!!! Jeg har kjempelyst til å prøve Ole Brumm kaken, men kunne tenke meg en enda mer detaljert beskrivelse av fremgangsmåten, gjerne under hvert bilde. For sånne som meg, som har total mangel på talent når det kommer til kakebaking, må jeg ha det inn med teskje. Feks ord som "litt", "eller liknende" holder ikke for meg da :)

Jeg kunne tenke meg en pingvinkake - jeg elsker pingviner!!! kanskje med en iglo :) Eller en hekse og spøkelseskake med tanke på at det snart er Halloween :)

Skrevet

Ja jeg jobber med å forandre how to do nå...den siste...kaka med perler...har fått en ny lay out...mer tekst etc.

Skal gjøre ting ennå mer detaljert jeg fremover...og legge inn flere prosjekter...

halloween kake kommer.... haha

Skrevet

Hei Sjaman,

Jeg har jo ikke fått svart deg på kakemailen ennå. *skjemmes* Det har bare vært litt borte for meg. Er du fortsatt interessert i tilbakemeldinger?

Jeg lagde en veldig fin (synes jeg selv da hehe..) prinsessekake til snuppa på 3-års dagen. Jeg lagde en sjokoladelangpannekake (har en veeeldig god oppskrift, den er virkelig helt knall!), men brukte noen dekoreringstips fra disneychannel.com (eller hva det heter?), fant resten ut selv. På Disneychannel var det videosnutter som viste dekoreringen.

Det skulle bli et prinsesseslott. Så jeg skjærte opp kaken og la biter oppå hverandre og dekorerte alt med hvit sjokoladeglasur (smeltet hvit sjokolade og blandet med melis og vaniljesukker, hadde ikke oppskrift, men det er bare å blade til passe konsistens). Så klinte jeg hvit sjokoladeglasur på 5 ice cream cones (sånne kremmerhusiskjeks) og strødde rosa matglitter på dem. Disse satte jeg opp ned i hjørnene, så et på toppen med flagg i (blomstertrepinne med vimpel man lager av papir).

Så pyntet jeg med rosa jelly beans langs kantene, og jeg brukte vel også noe slike rosa glasur på tube som jeg kjøpte (måtte bl a lage dør).

Snuppa ble i hvert fall kjempefornøyd:-)

Til eldstemann har det jo vært en del fotballkaker, Nemo kake (laget akvarium og pyntet med gelèfisk osv.), racerbilbanekake osv. osv.

Skrevet

Ah, skule gjerne laget den Lynet-kaka, men tror ikke jeg har sjangs til å få rette formen på den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...