Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jeg har selv aldri gått i barnehage. Og lurer veldig på hvilke erfaringer dem som har brukt mye bardomstid i barnehagen har? Likte dere barnehagen? Gode/vonde minner?
Gjest irismor Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Har bare gode minner fra barnehagetiden=) Eneste jeg husker som ikke var så populært var at vi hver morgen fikk en skje med tran. Dette var da i starten av 70årene.
Gjest -<<- Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ja, noen år. Tror jeg trivdes bra, husker ikke noe særlig annet enn bruddstykker - ingen påfallende dårlige minner i hvert fall.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Gikk i barnehage fra jeg var 2 år før det ble jeg passet av besteforeldre men mamma mente jeg trengte kontakt med andre unger så da ble det barnehage. Husker jeg stortrivdes mange å leke med, gikk på tur hver dag osv. Og denne barnehagen var langt ifra like god som det barnehagene er i dag, ingen som hadde hørt om pedagoger osv hehe Eneste negative minnet jeg har er av ei "tante" (og JO, hun var ei tante) som absolutt skulle kle på meg 15 lag med klær før vi skulle ut om vinteren. Resten er faktisk bare positivt
lille sprelle Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 gikk i barnehage siste året før skolen. Jeg var visst normalt sett en rolig og lite klagete barn, men protesterte hver dag når vi skulle reise dit. Det var for mye bråk synes jeg. På ettermiddagen, da de fleste hadde gått hjem, ville ikke jeg hjem, da var det roligere der og jeg stortrivdes.. Tror det er gjort mye med støybegrensende tiltak siden den gangen (håper det for de små)
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Har bare gode minner fra bhgtiden:o) Sønnen min har vært sammen med den gamle bhg min nå i sommer. Nei, har utelukkende bare gode minner fra bhg tiden. Husker vi gjorde masse morsomt. Var på bakeri og fikk bake våre egne brød, laget plakater, Lucia*hihi*, masse fine leker, mange turer og snille personale:o)) Både mannen min og jeg har gått i bhg, og vi er hhv 27 og 37 år:o)
Gjest Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Jeg gik i park først også barnehage, og jeg eeeeelsket det. Hadde det så gøy. Også ble jeg så glad i de som jobbet der. Har bare veldig gode minner.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Jeg og mine søsken gikk i bhg. Bare gode minner. =)
Petrine C",) Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Bare gode minner fra barnehagetida!! C",)
MamiMaribel Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Jeg gikk i barnehage kun siste året før skolen. Jeg hadde det helt topp, tror jeg, hehe. Jeg husker fremdeles veldig godt de som jobbet der, noen herlige damer. Jeg kan iallefall ikke huske vonde følelser, eller følelsen av utrygghet og stress. - På tross av at jeg var et utrolig sjenert og forsagt barn. Må spørre mamma hva hun husker! :-)
Gjest Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Takk for svar! Godt å høre at alle har gode minner.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Jeg gjekk i barnehagen etter å ha vært noen år hos dagmamma. (Mamma gjekk rett ut i jobb etter endt perm) Jeg har mange dårlige minner fra barnehagen. Sliter med de enda. Jeg ble mobbet av de som jobbet der fordi jeg snakket annerledes. Ja, faktisk! Jeg tok etter mamma, som var innflytter. Siste året i barnehagen skrek jeg meg til å få slutte. Mamma og pappa ga seg tilslutt. De kunne ikke gjøre annet akkurat. Helt jævlig! Jeg slet med opplevelsene mine gjennom hele grunnskolen også. Turte knapt snakke når jeg ble snakket til, og ble sett på som "rar" av medelever. Hadde ingen venner. Meen, datteren min gjekk i bhg fra hun var 3 til hun startet på skolen. Hun hadde en helt annen opplevelse. Det er jeg helt sikker på. For jeg følte meg veldig var på dette med barnehage og var stadig usikker på om vi gjorde det rette med å ha henne der. Hun storkoste seg! Hadde mange venner, en god tone med de ansatte og hadde det helt topp. Gjekk glad til, og var sliten hjemme etterpå. Gode tegn på alle måter.
SuperGlad Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 jeg husker så vidt barnehagen, men det jeg husker er veldig positivt. Elsket å leke der, å lærte masse rart. Hadde verdens beste barnehagetante ( ja vi kalte de det) å enda i "voksen" alder så kjenner hun meg igjen. Har t.o.m møtt henne på festival :-)
du og jeg og vi to Skrevet 18. august 2008 #15 Skrevet 18. august 2008 Jeg begynte i barnehage da jeg var godt under året, men ble tatt ut igjen ganske raskt fordi jeg var syk absolutt hele tiden. Så mormor passet meg litt, og så jobbet mamma skift så jeg kunne være hjemme. Men, da jeg var kanskje 4 år begynte jeg igjen - i en utebarnehage. Og jeg må innrømme at jeg hatet det. Jeg passet ikke inn sammen med de andre ungene som var drevne barnehagebarn - og jeg gikk mye for meg selv. Etter noen måneder tok mamma meg ut igjen.
du og jeg og vi to Skrevet 18. august 2008 #16 Skrevet 18. august 2008 Må legge til at sønnen min skal i barnehage til vinteren. Jeg skulle gjerne vært hjemme med han litt lengre, men når jeg ikke får det til - så er jeg i alle fall glad han får begynne i barnehage mens han ennå er så liten at han kan tilpasse seg. Det fungerte i alle fall ikke for meg å begynne så sent.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. august 2008 #17 Skrevet 18. august 2008 Jeg var i bhg fra 3 til 6 år (da fantes det ikke småbarnsavd) Hadde det bare gøy i bhg jeg, husker bare en gang som jeg ikke ville dit, da hang jeg fast i mamma... men utenom det må jeg ha trivdes der.....
cherry coke Skrevet 18. august 2008 #18 Skrevet 18. august 2008 Hadde det fantastisk i barnhagen. Det var alltid noe moro å finne på, "tantene" var fantastiske og jeg traff mine bestevenner der som jeg har ennå=) Litt moro er det at jenta mi har 3(!) av de samme "tantene" som jeg hadde da jeg gikk i barnehagen:)
Simbasa Skrevet 18. august 2008 #19 Skrevet 18. august 2008 Jeg gikk i barnehage fra jeg var 6 til 7 år. Barnehagen startet kl. 09.30 og sluttet 14.00. Jeg stortrivdes - hadde allerede i flere år lengtet etter å begynne der, og var superglad da jeg endelig fikk plass. Samboeren min begynte i barnehage da han var rundt tre, og hadde lange dager. Han hatet det. Nektet å gå på do der, og stakk av til besteforeldrene hver dag. Til slutt fikk foreldrene beskjed om at de måtte ta han ut av barnehagen. Dette var rundt 1980, og både der jeg og samboer kommer fra var det få barnehageplasser. De fleste av vennene våre gikk hjemme hos mor.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 18. august 2008 #20 Skrevet 18. august 2008 Jeg gikk i barnehage fra jeg var under året og frem til skolestart. Bare hyggelige minner fra den tiden! Vi fikk servert middag i barnehagen, og hadde eget kjøkken og kokk. Husker vi hadde kjøkkentjeneste og det var stas! Det eneste jeg ikke likte, var å skrelle poteter hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå