Gå til innhold

Sambo forelsket i ei annen (samme som på parforhold)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite idag at sambo er forelsket i ei annen. Det gode vet det var at han fortalte det selv. Eneste positive ved det.

Vi har ei nydelig 5måneders jente sammen, og vært sammen i 8 år. Hadde ei skikkelig turbulent periode sammen for 2 år siden, men vi har funnet ut av det og gått videre og jobbet mer med forholdet.

Men nå plutselig idag så får jeg vite dette. Et skikkelig stort stikk i hjertet. Han vet ikke helt hva han skal gjøre. Han sa at han ikke ville miste noen av oss. Han ville ha oss begge. Men jeg er ikke en som deler, samme har hun sagt til han, sa han. Han har besvart alle spørsmålene jeg har lurt på. Og jeg stoler på det han har sagt til meg. Han sa at ville ikke velge bort noen av oss. Ville at vi skulle prøve å være venner, eller snakke sammen først, hun og jeg. Jeg vet ikke altså, er så mye å tenke på nå. Har bare lyst å ta en lang blund og aldri våkne opp. Men det kan jeg jo ikke, kan ikke gå glipp av de store øyeblikkene med min nydelige jente.

Han fikk følelser for henne for ikke så lenge siden, de bare dukket opp etter et par kafeturer sammen. Hun har hatt et problematisk forhold til eksen sin nå. De hadde problemer i et år. Var sambo sin tilværelse som gjorde at hun innså at det var nok, dette med forholdet til eksen hennes. Sambo prøvde å unngå henne i begynnelsen, men så møtte han på henne også skjedde dette da :(

Har vært bortreist jeg, var hos besteforeldrene til lille pia. Hun har jobbet med ham i en måned tror jeg, var bare sommervikar hun. Hun jobber ikke der nå lenger.

Huff, jeg som hadde forestilt meg et langt liv med sambo, også skjer dette. Jeg er kjempeglad i ham, elsker han så mye....huff. Hadde fantasert om større familieliv med han. Flere unger, men så blir det kanskje til at jeg blir alenemor nå :/ Han skal snakke med henne om noen dager og si det han har sagt til meg. Han skulle se hvordan hun ville reagere og slikt.

Har ikke noen jeg stoler helt på til å snakke om dette med. Har grått så mye idag at øynene er hovne. Livet er så surt noen ganger.

Ville bare lufte litt og få ut noen av følelsene og bli hørt av noen :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følelser kommer.

Føleleser går.....

Hvis han drar fra deg, kommer hverdagen med denne nye snikende inntil han, og hva skal han gjøre om han forelsker seg i en ny dame da?

Håper han skjønner at dette er helt på jordet. Han har familie! Deg og jenta deres skal da ikke lide for hormonene hans?

klem i natten fra meg

Skrevet

Gresset er grønnere på den andre siden. En liten stund! At han vil gå fra dere pga en annen, synes jeg er vanvittig egoistisk gjort av han.

Hadde jeg vært i dine sko, så vet jeg ærlig talt ikke om jeg hadde klart å stolt på han lenger..

Alle kan bli betatt av andre innimellom, men å forlate noen til fordel for en annen, er skikkelig råttent gjort så lenge man har det bra sammen.

Betyr ikke familien hans noe for han?

Skrevet

Jeg føler sånn med deg.

En ting er en one-night stand der han aldri skal se dama igjen, men en annen ting er å forelske seg.

Du må faktisk bare sette ned foten med han altså, på en moden måte. Si at du trenger at han gjør et valg fort og at han ikke har muligheten til å "teste ut sakene" med denne nye dama, for deretter å komme tilbake til deg og babyen senere. Han er en voksen mann, det skjønner jeg utfra at han forteller deg om følelsene sine for denne andre kvinnen. Håp bare at han ser at samvær med henne er akkurat det han IKKE trenger nå. Han trenger å bryte all kontakt, slette telefonnummer, overse henne hvis han møter henne osv osv. Det er en lang og vanskelig prosess å bli kvitt følelsens sine for noen andre, men han er nok villig til å ta det skrittet siden han fortalte om dette i utgangspunktet.

Stol på han du, det har han fortjent. MEN IKKE VÆR NAIV! Følg med..

Skrevet

Dette må være helt forferdelig. Føler du har en eller annen ro over deg når du skriver, litt i sjokk ennå?

At han sier han ikke kan velge, hva skal du gjøre med det, lurer på hva han tenker med? Som skrevet over her, han får velge nå og han skal ikke få mulighet til å "teste ut" hun andre. Du fortjener virkelig bedre enn det og at han er villig til å forsake forholdet med deg og den lille for en sommerflørt sier mye om han.

Føles som du unnskylder han litt fordi han er ærlig om det, mens jeg synes det høres ut som han bruker det for at det ikke skal være så ille det han gjør. Det er like ille uansett. Han er UTRO, og er like mye utro selv om han er ærlig om det!!!!!

Du skal ikke gå å vente på at han skal snakke med hu andre og du skal ikke møte henne og snakke med henne, hva kommer ut av det?

Du skal ta over makten nå, det er han som gjør noe galt her og jeg synes det virker som han slipper alt for lett unna.

Be han om å velge idag, enten velger han deg ellers så får han gå, det er ingen mellomting her, det skal ikke være noe fram og tilbake og han skal ikke han noe slingringsmonn. Vær sterk og ikke la han herse med deg.

Han virker jo helt tilbakestående.

Skrevet

Hvorfor i all verden ber han deg prøve å være vennine med denne dama? Sånn at han kan harve over dere begge?

Skrevet

"Du må faktisk bare sette ned foten med han altså, på en moden måte. Si at du trenger at han gjør et valg fort"

Nei, jeg er ikke helt enig i det.. Hvorfor skal HI sitte på gjerdet og vente på at HAN skal avgjøre hva som skal skje med HENNES liv? Ta avgjørelsen selv! HI kan vel ikke mene at han har mulighet til å komme snikende tilbake etter å ha forelsket seg i en annen? En ting er å være hemmelig betatt/avstandsforelsket i en annen, men når du har tatt et så drastisk valg at du faktisk forteller samboeren om det, da er det vel mer enn en liten crush?? Be han pakke sakene og komme seg ut! Det trenger ikke være kroken på døra for alltid, men ihvertfall lenge nok til at han innser alvoret. Da skjønner han at han ikke kan komme og gå som han vil, men at dette har fått alvorlige konsekvenser for han, for deg, for barnet og familiene deres!

Og hva var det for noe tull om at han ville at samboer og den nye dama skulle være venner? Misforsto jeg den??

Skrevet

Se hvordan hun ville reagere? Så om hun ikke vil ha han så beholder han deg, og om hun vil ha han så dumper han deg? nei, dra fra han. Du klarer deg bedre alene. Stå sånn på vent er det ingen som fortjener.

Skrevet

Tusen takk for rådene...vet ikke helt hvor jeg er nå. Alt er så hardt og ...ja...huff....vanskelig å sette ord på følelsene akkurat nå. Prøver å være sterk for min lille jente, men det er sannelig ikke lett....takk for alle innsyn om dette damer :) og takk for trøsten...

Skrevet

Gresset er grønnere på andre siden av gjerdet men det blir høy det også. Det er mange som forelsker seg når de er i et forhold så det er slett ikke unormalt. Det beste er jo ikke å handle videre og gi følelsene næring. Det går faktisk over hvis man ikke dyrker det!!

Så du får ta ham med til familierådgiver så dere finner tilbake til hverandre. Dette er bare spenning for ham men han vet det aknskej ikke selv...

Skrevet

Huff, dette kan ikke være lett. Jeg skjønner hvor vondt du må ha det nå.

Og så rett etter at dere har fått barn. Jeg syns samboeren din høres umoden og egoistisk ut. Hadde han vært litt mer voksen, hadde han bare kuttet ut den andre og konsentrert seg om familien sin.

Jeg tror dette kan være hans måte å slippe ut av deres forhold på. Mulignes er han for feig til å bare gjøre det slutt, og håper dette skal få deg til å gjøre det. Kanskje han egentlig ikke var klar for familielivet og det ansvaret det medfører.

Alle vet jo at det er tøft for et parforhold å få et barn. Det sliter og det oppstår lettere krangler. De fleste er veldig fokusert på den nye tilværelsen rett etter de har fått barn. Skjønner ikke hvordan samboeren din i det hele tatt har klart tanken på å dra på kafe o.l men en annen kvinne!! Du har tross alt nettopp født hans barn!! Nei, ikke sitt å vent på at han sårer deg enda mer.

Hadde han enda innrømmet disse følelsene for denne andre, for så å legge seg helt flat og be om at dere skal finne ut av det. Istedet er han frekk nok til å si at han vil ha dere begge!! Skjønner at du håper han skal velge deg, men ikke la ham tråkke slik på deg. Er rett og slett kvalmende og slemt det han gjør mot deg nå.

Skrevet

Siden han har fortalt det til deg, så er det sikkert alvorlig..... Hadde det vært meg, hadde jeg kasta han ut tror jeg. Er da ikke noe bra å bo sammen med noen som du vet er forelsket i en annen?? Men hvorfor vil han at du og denne dama skal møtes? Vil han at dere skal bli gode venninner og ha trekant eller no`?? Eller at dere skal avtale å ha han hver deres helg?? Syns han høres litt barslig ut... Vil ha både i pose og i sekk...

Skrevet

Sånt kan skje med alle tror jeg. Men så er det noe med å tillate seg at det skjer også... Uff, føler meg deg! Men uansett, han fortalte deg det og var ærlig. Det er en god start. Men jeg hadde ærligtalt sagt til han at han måtte bare finne ut av dette her. Og spurt han om han virkelig vil kaste bort 8 år med følelser mot 1 mnd med spenning og en liten forelskelse. Forelskelse går alltid over, det man sitter igjen med når man ikke lenger er nyforelsket er det som betyr noe i lengden. Han burde jo kutte all kontakt med denne dama og heller ha litt kjærlighetssorg en periode og bli hos deg og datteren deres. Syns jeg da. Lykke til!

Skrevet

Si til ham at hvis det er deg han elsker og vil ha så får han glemme henne andre. Han kan ikke få begge. Et råd skal jeg iallefall gi deg: ikke møt denne dama, og ikke snakk med henne. Hvorfor i alle dager skulle du gjøre det??? Neineinei! I så fall kan du si til henne at hun burde holde seg unna fordi dere har et barn sammen og at du ikke trenger en annen kvinne i deres liv...

Han må jo forstå at en forelskelse er flyktig? Han har jo ikke hatt følelser for henne lenge, og om han forsøker å kutte henne ut, vil følelsene nok forsvinne raskt også.

I tillegg har han et ansvar for deres felles barn. Datteren deres fortjener at han forsøker å holde på familielivet. Om han fortsatt vil ha deg, så er det vel ingen tvil om hva han burde gjøre??? Jobbe med forholdet deres. Og ihvertfall ikke involvere en tredjeperson?

Unnskyld hvis jeg høres krass ut, men kjente bare at jeg ble mektig provosert!!

Skrevet

Jeg har selv vært i hans sko hvor jeg har vært forelsket i en annen og vet at det var gjensidig. Men fortalte ikke noe til samboeren. Jeg gjorde heller ikke noe med det. Var ikke utro på noe vis eller forsøkte å innlede noe forhold. Jeg kuttet bare kontakten med ham. Forelskelsen gikk over ganske fort selv om den føltes dyp og inderlig i øyeblikket...

Er så glad jeg valgte å bli hos samboeren. Jeg elsker han kjempehøyt og er ikke redd for at jeg skal bli forelsket i noen andre igjen...

Spør han hva som kommer til å bli det verste å angre på i fremtiden om han skulle velge feil:

angre på at han dro fra deg?

eller angre på at han ble hos deg?

Gjør det VELDIG klart for ham at om han drar, kan han ALDRI komme tilbake. For du kan jo ikke leve i usikkerhet om når han neste gang skal bli forelsket...

Skrevet

Alle forelsker deg mange ganger i løpet av et liv. Også når en er i parforhold.. Slik er det bare! MEN- det er hva en velger å gjøre med det som er greia.

At han forteller deg dette viser at han spiller med åpne kort men jeg hadde heller aldri sittet på gjerdet og ventet på at han skulle bestemme seg. Han må gjøre det nå og stå for valget sitt..

Ikke involver deg i denne dama. Hvorfor i huleste skal du det, egentlig????? Han kan ikke få begge, det er jo klart. Han må ta et velg.

Klarer du å fortsette som før hvis han velger deg??????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...