Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Hei, dette har ikke noe spesielt aa gjoere med aa bo i utlandet, men er det noen av dere andre som er hjemme med barn som har soekt om rentefritak paa nedbetaling av studielaanet fra laanekassen paa grunnlag av at dere har omsorg for barn? jeg saa noe om dette paa websiden til laanekassen og er interessert i aa hoere om noen vet noe mer om dette.. har erfaringer osv.. hvis man har foedt og har omsorg for barn kan man soeke om dette saa vidt jeg forstaar. jeg er hjemmevaerende og har tre barn. (bor i utlandet.. selv om dette ikke er relevant til spoersmaalet...)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 her er linken: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5610.aspx
Miss Foster Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg fikk rentefritak for årene 2005 og 2006, grunnet lav lønn samt at jeg fødte to barn i disse årene. Har også søkt for 2007 men ikke fått svar enda. Det er i hvertfall verd å forsøke, men er du gift/samboer så må du jo oppgi partners lønn - jeg gjorde det for 2006, men fikk allikevel rentefritak.
Tokatter_USA Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg har fått rentefritak hvert år siden Snups ble født. Så lav som dollaren er nå, tjener jeg absolutt lite nok til å kvalifisere. Dollaren ligger på ca. 5,10 kr. nå - da jeg tok opp studielån, lå den på ca. 10 kr. Så jeg er meget glad for at jeg fikk et barn akkurat på denne tiden, for ellers ville jeg måtte betale dobbelt av det jeg lånte, i tillegg til rentene. Håper dollaren har steget før jeg må begynne å betale igjen!
krimseline Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Jeg visste ikke om dette jeg? Er det mulig aa soeke paa etterskudd? F.eks de siste 2-3 aarene, noen som vet?? Hadde jo vert greit aa faa omgjort innbetalte renter :-)
Miss Foster Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Du må vel søke på etterskudd? Det er vel først da du kan dokumentere evt. lønn opptjent forrige år. I hvertfall ble jeg fortalt det, og har søkt etterskuddsvis, og ikke hatt noe problemer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå