Gjest roperten Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Junior er ikke så glad i å gå i barnehage - tror han ville hatt mye større glede av å gå på førskole. Noen som vet om det finnes?
Gjest roperten Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Eller åpne barnehager for større barn (5åringer?)
Mamsen og lillegutt Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Når jeg var liten og man begynte på skolen når man var 7 år. så gikk man i bhg til man var 6, og førskole fra 6-7år. Men nå begynner man når man er 6 år på skole. så da er førskolen tatt inn i skolen tror jeg... Skjønte du noe av dette?
Gjest roperten Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Heisann, Skjønner fint. Merker at junior er klar for typiske førskoleaktiviteter, og det hadde vært suprt om de hadde noe av det i barnehagen, men nei, det har de ikke. Så her leker vi førskole til den store gullmedalje hjemme. Jeg synes det er litt trist at så mye tid de bruker i barnehagen, kan de ikke ha noe av dette. Siden han generelt ikke trives i barnehagen, hadde det jo vært supert om det fantes et førskoletilbud - hvor opplegget er mye mer førskolerettet enn i barnehager, og hvor det også er rom for lek.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Tror nok førsklene ble avviklet da man innførte skolestart for 6-åringer, men i enkelte kommuner finnes det en form for skolestart der de kan begynne ppå skolen i alle fall noen mnd. før sommerferien det året de skal begynne på skolen, kanskje det er noe slikt hos dere?
___ Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jeg tror det finnes førskoler på noen internasjonale skoler, der med fokus på språket tror jeg, men så vidt jeg vet er det ikke noe tilbud i den vanlige skolen lengre. Hvilke aktiviteter regner du egentlig som typiske "førskoleaktiviteter"? Det finnes spessielle barnehager med mer fokus på for eksempel musikk, drama ol. Kansje dere kan finne en barnehage som passer dere bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå