Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg vil bare vite hva dere synes om min samboers reaksjon; jeg hadde bestillt en liten ferietur der han og våre 4 barn var innkludert! Han var på jobbreise i 3 uker ,men jeg fortalte han flere ganger at jeg hadde lyst å reise denne lille turen ,og han fikk vite om det et par dager etter han var reist...Vi diskuterte overnatting o.l på tlf rflere ganger,da nevnte han ingenting om at det ikke passet for ham...Jeg gikk selvfølgelig å gledet meg til vi endelig skulle finne på noe med barna,hadde ikke vært på ferie på nesten 3 år...Og ungene fikk høre hver kveld hvor mange dager det var igjen til vi skulle reise....Når pappa kommer hjem skal vi rett på ferie så elstemann hver dag. Dagene gikk å endelig kom pappaen hjem!Et par dager etter at han var kommet hjem fikk vi vite atdet skulle være sommerfest med" venner "av oss,og det betydde vist mye mere for han enn våres lille ferietur som vi tenkte skulle vare1- 2 dager ... Han skjønnte ikke vitsen med å reise ,jeg hadde jo planlagt det uten han!Jeg tenkte med meg selv;dette kan du virkelig ikke mene ,nå tuller du med meg....Men han gjorde desverre ikke det. Ettersom jeg er 5mnd gravid tok selvfølgelig følelsene overhånd så eg hyl grein foran alle ungene... Han la seg i trappen å var helt passiv til situasjonen..En av jentene også begynnte å grine ,hun syntes selvfølgelig ikke det var gøy å høre mamma grine.. Han gikk på fest å kom hjem halv 5 om natten dagen før vi skulle reise ,så vi nådde ikke toget ..Jeg var så sliten jeg orket egentlig ikke tanken på å reise en plass,men følte ikke jeg kunne svikte ungene.Jeg spurte min mann :skal du være med?det ville han så vi reiste med bil i steden ,skulle på teater kl 2 ,og det var noen timer kjøring... Vi kom oss på teater ,og ungene var fornøyd! I ettertid har jeg følt meg veldig sviktet ,nesten dum som tenkte at han ville være sammen med meg på ferie i det heletatt...Når jeg sier til han at jeg følte meg urettferdig behandlet ,sier han bare det var du som planla det. Jeg hadde ikke spurt om han ville være med påstår han... Får vondt inni meg når jeg tenker på det. Trodde virkelig han hadde savnet oss mere etter over 20 dager borte..Lurer på om han i det hele tatt har følelser for meg?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 fryktelig umoden far! tenk å prioritere en fest foran familien... hva tror du selv det kan bety? vil du virkelig la deg og barna bli behandlet slik? klart mannen din måtte skjønne at du så for deg at dere alle skulle dra sammen på tur når du diskuterte ting vedr reisen med ham... nei...... jeg synes det er så trist at enkelte menn behandler familien sin så dårlig. du får starte å behandle ham like dårlig... slutt å vaske klærne hans, slutt å lage middag til ham.. ikke skift på hans side av sengen osv osv.. så skjønner ham at du ikke gidder å bry deg om han så lenge han ikke bryr seg om dere.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg føler meg nokså sikker på at denne historien hadde vært helt annerledes hvis den kom fra pappaen... Det er et klassisk eksempel på en situasjon som har blitt kjempestor i ditt hode, mens han har lyttet med et halvt øre mens du planla siden han var opptatt i jobb, og blitt fullstendig overrumplet av at du tok sånn på vei. Dårlig kommunikasjon, slapphet fra hans side og overreaksjon fra deg. Synes virkelig ikke dette kvalifiserer til dårlig behandling, og synes anonym 07:58 er helt på jordet som foreslår straffereaksjoner. Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet og lei deg, men jeg er ganske sikker på at han ikke forsto hvor viktig det var for deg. Vær tydeligere neste gang og la ham få delta aktivt i planleggingen. Når det er sagt, kunne han trengt å være litt mer lydhør i forhold til dine ønsker.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Nei ærlig talt, nå ble jeg provosert! Du må være mann selv... Mannen hennes visste jo at hun hadde planlagt denne turen, men likevel ville han heller på en fest? Det sier bare hvor utrolig umoden han er. Jeg hadde selv tatt det veldig ille opp, dette er uakseptabelt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Hvorfor kunne i så fall ikke du planlegge det? Må bare få si at jeg er sjokkert over hans reaksjon.... Rett og slett barnslig
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Jeg er faktisk ikke mann :-) Men denne historien var faktisk ekstremt unyansert, og fremstår på meg som et hysterisk utbrudd over en situasjon som ikke har vært like klar i begges øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå