Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt eller ikke...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en skikkelig kjip avslutning på vikariatet mitt da jeg ble sykmeldt for litt siden. Sjefen ble dritsur, gadd ikke å si hadet, og svarer heller ikke på mail. Det er greit nok, ettersom vi ikke likte hverandre. Men jeg vil jo gjerne at han skal skjønne at jeg ikke har valgt å ha utrolig vondt i underlivet, og at jeg ikke hadde noe valg ang denne sykmeldingen.

Det som er rart, er at jeg i ettertid har sendt mail til to andre som jobber der, med beskjeder. Han ene ga meg bare et kort svar, mens han andre ikke svarte i det hele tatt. I tillegg har jeg sendt mail til hun jeg vikarierte for, og ikke hørt noenting tilbake. Jeg blir veldig paranoid av dette, og innbiller meg at sjefen har sagt et eller annet om meg til de andre.

Nå har det seg slik at jeg hadde veldig god kontakt med særlig én som jobber der. Og jeg har jo lurt på om jeg skulle sende ham en mail og spørre om han vet noe om dette. Men virker det litt rart? Jeg er jo dame, som tenker myyyye, mens han er mann - og menn er jo litt enklere. De har jo som regel ikke ti konspirasjonsteorier i hodet, sånn som mange av oss damer har. Og selv om jeg snakket mye med ham, virker det kanskje litt rart om jeg sender ham en mail angående dette.

Hva tror dere? Bør jeg spørre ham, og hvordan kan jeg evt formulere meg på en "ufarlig" måte? Jeg synes for øvrig det er skikkelig kjipt at jeg ikke fikk sagt ordentlig hadet til ham, men det er jo ikke sikkert han bryr seg noe om det uansett. Kjenner ingen av dem veldig godt, selv om jeg fikk god kontakt med noen av dem.

Jeg tenker veldig mye på dette, og synes det er så utrolig rart at jeg ikke har hørt noe fra hun jeg var vikar for. Vi snakket mye sammen de få gangene vi traff hverandre. Men jeg kan ikke kontakte henne noe mer, føler jeg. Ikke før jeg evt hører noe fra henne.

Aaaargh. Det er ikke bra for meg å ha så mye tid til å tenke... Får jo ikke sove i kveld heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes dette hortes rart ut ja.

Tror jeg nokk hadde spurt han du hadde god kontakt med. Greit aa vite hva som har skjed. Tror nokk jeg hadde tenkt masse paa det jeg ogsaa, saa jeg skjonner at du ikke faar sove.

Skrevet

Ta kontakt, om ikke for dem så for ditt eget velbefinnende.

Hvis du synes dette er en konflikt du vil ha hjelp til, så ville jeg ringt det lokale LO-kontoret og fått litt bistand.

At jeg sier at dette overhodet ikke er din feil hjelper kanskje ikke, men jeg mener det allikevel. :))

Skrevet

Takk, dere.

Kommer sikkert til å tenke på dette i lang tid. Er veldig, veldig glad for at dette var et vikariat og ikke en jobb jeg skal tilbake til. Eneste som er kjipt, er at han sjefen har masse kontakter jeg kunne benyttet meg av til å skaffe meg jobb senere. Men bortsett fra at jeg må føre opp dette på cv-en vil jeg aldri ha noe mer med ham å gjøre. Håper jeg slipper å treffe ham igjen. Uff. Og jeg som må innom med nytt skattekort. Har mest lyst til å sende det i posten, men det er jo litt tullete, siden jeg bor 5 minutter unna jobben...

Skrevet

Uff, skjønner deg veldig godt jeg, virker som du er ganske lik meg ;o) jeg hadde tenkt akkurat likt ;o) tenker mye ja, på alt mulig små ting!

Jeg har vært borti masse tullete sjefer, og din eks sjef virker også sånn, utrolig at det fins så mange dårlige sjefer!

Jeg tror jeg ville ha sendt en mail til den kollegaen ja, han du fikk god kontakt med! Det er jo ikke rart du lurer, når alle folkene oppfører seg sånn! Ellers så hadde jeg bare driti i de alle sammen, ikke godt å si! Uff for en gjeng da, minner meg litt om mitt forrige arbeidssted, hvor enkelte begynte å oppføre seg HELT annerledes da jeg sa opp jobben og jobbet den siste mnd! Huff og huff!

Skrevet

Ikke la dette være noe du skal plages med i fremtiden. Når en føler seg urettferdig behandlet...og misforstått, setter det dype spor i en.

Dersom du har rett i at de ikke legger noe i det, slik som du gjør, så kan du jo heller slappe av i den vitenhet. Ta kontakt på en forsiktig måte...vær ærlig og si at du er redd de har misoppfattet deg, og at du tenker mye på det.

Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for at du kan gi slipp på dette snart :) KLEM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...