Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg lurer litt på hva foreldre flest mener om dette, og vi kanskje er blitt gammeldagse voksne foreldre:) Saken er, at vi var på fest i helgen, en slags grendehusfest. Det ble solgt alkohol og var i mine øyne en voksenfest. Det var flere barn der, alt fra 2-10 åringer. Jeg antok at familiene med barn kom til å dra hjem tidlig, kanskje ved 20-21 tiden, men neida! Et par av de minste barna ble lagt i vogn utenfor inngangen til festlokalet, med høy musikk og etterhvert brisne festdeltakere. Ved midnatt oppdaget jeg en liten gutt som lå og sov midt i bråket med et tynt pledd over seg. Foreldrene festet. Om de drakk alkohol aner jeg ikke, men de så ikke beruset ut. Det kunne ikke falt meg inn å ta med mine egne små barn på denne måten, og selv om jeg føler man skal være forsiktig med å blande seg inn andres oppførsel syntes jeg dette var over streken. Er dette vanlig nå til dags? Hvor mange her inne kunne gjort det samme? Hvor mange ville sagt fra at disse foreldrene burde tatt med seg barnet og pellet seg hjem?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Det er veldig vanlig over hele verden. Bare ikke her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Kunne aldri ha falt meg inn! Hvis jeg hadde hatt en baby og skulle hos noen venner en kveld, OK. Men da skulle jeg IKKE drukket og dratt hjem før festen "tok overhånd". Ikke akseptabelt det du skriver der..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Hadde aldri tatt med barn på en grendefest, kanskje i begynnelsen av kvelden vis det var mat og leker. Har hatt barn på grillfester, jeg drikker lite\ingenting, mens mannen drikker minimalt. Så gjør meg ikke noe og ha ungen i vogn i huset eller litt vekk, (ikke så langt vekk at jeg ikke kan passe på) til 11-12 tiden da det er påtide for meg (og mannen, vis han vil) og gå hjem. Ser ikke på det som barnemishandling. En er edru, vi passer på, er flere vogn barn der.. Hadde aldri hatt med et barn som var 4+, når de begynner og skjønne ting osv,
Kosel Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Jeg hadde nok ikke gjort det selv... Ikke på en sånn type fest som jeg får inntrykk av at dette var gjennom deg. Men jeg har flere ganger hatt med deg tassen bort til vennepar ol. både på nyttårsaften og i forb. med påske,bursdager eller lignende. Men da VET jeg at det ikke er full fest det er snakk om. Men at vi er en gjeng som samles, spiser god mat, drikker litt og bare koser oss. Jr. setter jeg opp reise seng til på et soverom, eller annet regnet rom litt unna der vi sitter også setter jeg på babycallen. Og jeg drikker meg ikke i nærheten av beruset engang. Men litt vin til maten og et par øl utover kvelden blir det jo som regel.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Det kan hende, men så drikker de ikke så mye i resten av verden heller. Vi nordmenn drikker oss som regel drita full og det er ikke akseptabelt når det er barn til stede!!! dette er ikke hovedinnlegger altså.
Kosel Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 jeg er forøvrig 23, hvis du vil ha alder i forbindelse med "undersøkelsen" din
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Selv med mine 28år kunne det ALDRI falt meg inn å ta med barna mine på fest noe så egoistisk og tankeløst. Er ganske lei av å se slappe uansvarlige foreldre pr dags dato, Det heter jeg tenker kun på meg selv generasjonen,mitt mine barn skal ikke hindre meg fra å nyte livet så barna får komme i andre rekke. Får fnatt av slike foreldre.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 som ei anna skriver her oppe. i mange land er dette ok.. men.. en ting som må understrekes.. når det drikkes i norge, er det om å gjøre å tømme ei flaske.. det er det som er problemet.. jeg har i alle år sett både mine foreldre, besteforeldre og andre familiemedlemmer drikke foran meg.. og har ikke tatt skade av det.. drikker selv kanskje 2 ganger i året, og da en eller to drinker, for smakens skyld.. ikke for å bli full.. et barn som blir lært hvordan man skal behandle en kniv, vil sjeldnere kutte seg, enn et barn som hele livet har blitt fortalt.. nei nei.. farlig..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Grunn til bekymring. Jeg tenker da på at et barn er overlatt til seg selv, selv om det sover. Utenfor festlokalet kan barnet bli utsatt for ting foreldrene ikke er klar over, mens de har det morsomt på innsiden. Fullstendig galskap. Hva slags gleder har barn av fyllefester? Hilsen fra ei som opplevde overgrep på soverommet av en full mann på en fest mamma hadde (da jeg var 10 år).
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Kjenner ei som ble fratatt barnet sitt utenfor et festlokale etter tips til politiet. Den nyfødte ungen hennes lå og hylskreik i bilen, mens hun festet inne i lokalet.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Jeg kunne stukket innom en slik fest tidlig med barn, men jeg kunne aldri festet med barna mine der. For det husker jeg alt for godt hvordan jeg selv reagerte på at foreldrene mine ble snydens da jeg var lita.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Hehe, jeg var på grendefest i helga. Kanskje det er meg du sikter til? Jeg var uansett aldri mer enn 1,5 meter unna mini som lå og sov i vogna si (vi satt ute). Gikk hjem i 23-tiden. Jeg synes det er greit (jeg drakk ikke), og mini har ikke tatt noen skade av det ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 ...da er det om og gjøre å dra på fest!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 Skjønte du ikke den? Forøvrig trodde jeg det var 16 eller 18 årsgrense på sånne grendafester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå