Gjest Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Sist gang kjente jeg rier rundt 11.00 pà formiddagen, vannet gikk rundt 00.00 tiden pà natta, pressriene startet rundt 04.00, og jenta mi kom ut 04.47. Men sà stàr det at fòdselens varighet var 3 timer. Hvordan rekner dem det egentlig? Jeg trodde man telte fra fòrste regelmessige rie eller noe.... Men da ville det jo stàtt mer enn 3 timer i sàfall. Vet dere?
fru lykkelig Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Hos meg regnet de fødselen fra 3 cm åpning. Men fra jeg hadde regelmessige rier med 10 min mellomrom til 3 cm tok det 30 timer, men det står det ikke noe sted... For meg så var det en del av fødselen det også ja...
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Ja det var ikke lett å finne ut av... Jeg har selv hørt at fødselen regnes fra åpningsriene begynner (altså at en ikke regner med modningsrier som en kan gå lenge med). På nettdoktor.no fant jeg derimot dette: "Når riene er regelmessige , varer i ca. ett minutt med ca. fem minutters mellomrom, sier en gjerne at fødselen er i gang. I tillegg må livmorhalsen ha begynt å åpne seg". Mens jeg flere andre steder finner at det er fra 4-5cm åpning (dette finner jeg imidlertid bare på andre forum, men kan jo være det er noe i det).
temine Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jordmor sa til meg at man regnes som i aktiv fødsel fra 4 cm åpning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå