Frøken Løken Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Det er så mange fine navn for tida! Bastian for eksempel. Berre tenk den dagen vesle Bastian er blitt stor, og skal ut i arbeidslivet; "God dag, politimester Bastian her." Om ein ikkje vi velge navn frå litteraturen går det jo an å lage eit sjølv. Kanskje Krizander, Leander, Karosander, eller er det ein liten Wallander i magen? At ein kan bruke merkevarenavn er jo og ein spennande tanke. Chanel kanskje, om du ønskjer noko som osar luksus og kvalitet? Eller Isadora, om du er meir billigkjede-typen. Det er jo flott at navnet som kjent ikkje skjemmer nokon!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Helt enig. Såå mange grisestygge navn!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Syns det er en viss shwung over navn som Savannah, Melissa, Vanessa og Michelle og. På guttesida utmerker Arctander seg som spesielt nydelig!
overkill Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Utfrå namnevalga her inne er det tydeleg at det er mange som får stimulert intellektet sitt hovudsakleg gjenom Se og Hør og Paradise Hotel. Som ei eg veit om sa då ho fekk born; "eg syns det er viktig at namnet kling godt på amerikansk, for eg er så glad i USA" *pang*
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Hoho..så enig. Det er så mange pompøse navn at det er til å bli kvalm av. Vitner om hvor store vyer foreldrene har for den stakkars lille håpefulle. Det kan bli tunge navn å bære...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 ja, bare det kling på nynorsk så *pang*
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Synes Fredriette slår alt... Så det var noen her inne som hadde tenkt å kalle barnet sitt det.
overkill Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 ? Skulle det ikkje vere til det beste at namnet kling godt på det målet som vert nytta der bornet veks opp? Eller har eg gått glipp av noko?
Frøken Løken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2008 Merkeleg så ofte enkelte må dra inn nynorsk-argumentet. I denne samanhengen var vel akkurat det ganske irrelevant.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Dette var virkelig et interessant innlegg som man ikke har lest før du. Virkelig en tankevekker.
Frøken Løken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2008 Fredriette var jo ganske oppfinnsomt, ja! Kanskje det er søstra til Karosander? Syns og at Marcus Arctander hadde ein flott klang. Litt wannabe romersk keiser over det.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #13 Skrevet 19. august 2008 Tenk så hyggelig når Marcus Arctander googler navnet sitt, og finner ut at "voksne" damer på nettet sitter og ler av navnet hans.
Frøken Løken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2008 Det skulle kanskje foreldra tenkt på og ;-)
overkill Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 Innan han er istand til å google noko som helst, har han truleg skjønt at folk ler av namnet hans. Det vil såleis ikkje kome som eit sjokk.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Vår skal hete Toro eller Findus. Har ikke bestemt oss enda for hvilket av sortimentene vi liker best.
overkill Skrevet 19. august 2008 #17 Skrevet 19. august 2008 Syns Findus har eit litt meir internasjonalt preg, så ville gått for det.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #18 Skrevet 19. august 2008 Nei, det syns jeg ikke. Burde det ikke være foreldrenes ansvar å lære barna sine at det ikke er greit å mobbe andre, uansett grunn?
Gjest Skrevet 19. august 2008 #19 Skrevet 19. august 2008 Vi fpr håpe han er oppegånde nok til å skjønne at de som ler av navnet hans er idioter også da.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. august 2008 #20 Skrevet 19. august 2008 Syns du det ja? Ja, kanskje vi skulle gå for det da. Men tror kanskje vi først hører om hvem av dem som vil sponse oss litt. Kunne i grunnen tenkt meg noen poser med Toro pizzafyll og pizzabunner.
overkill Skrevet 19. august 2008 #21 Skrevet 19. august 2008 Jo, men det burde også vere foreldra sitt ansvar å gje borna sine namn som ikkje er så latterlege at det ikkje er til å unngå at dei vekker negativ merksemd.
Frøken Løken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #22 Skrevet 19. august 2008 Eg ler ikkje av ungen, men av foreldra. Syns i grunn litt synd på ein som blir belemra med eit slikt navn.
Frøken Løken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #23 Skrevet 19. august 2008 First Price er jo kanskje aktuelt, om du likar dobbeltnavn? Det er jo veldig internasjonalt, noko som tydelegvis er ganske viktig for mange.
overkill Skrevet 19. august 2008 #24 Skrevet 19. august 2008 Ja, det er forsåvidt betre enn fiskegrateng frå Findus. Jammen er det mange hensyn å ta..
Gjest Skrevet 19. august 2008 #25 Skrevet 19. august 2008 Latterlige ifølge mallefisk da eller? Det har ikke slått deg at foreldre velger de navna de synes er vakkrest til sine barn? Tror du foreldrene til Karrossander (eller hva det nå var) hadde valgt det navnet om de synes det var latterlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå