Petrine C",) Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Hvordan har det gått med dere? Hvordan var tiden i etterkant? Hvilke feil hadde deres barn? Lurer siden vår lille jente på snart 2 mnd skal gjennomgå dette om ikke altfor lang tid... Håper å få henne 3-4 mnd før de gjør noe...
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 hei:) Hvordan hjertefeil har deres lille da? Vår hadde ASD og VSD som ikke er "værre" enn to hull i hjertet... Tiden i etterkant gikk veldig greit, måtte løfte ho under ryggen og rompa i en måned eller to, da bruddet i ribbeina måtte gro ordentlig og kunne brytes opp igjen om vi løftet anderledes... var ikke mange dagene på riksen før vi fikk reise til hjemsykehuset, der var vi i 5 dager ca før vi fikk reise hjem:) nå er jenta helt frisk og skal til kontroller en gang i året:) send meg gjerne PM om du lurer på mer:)
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 fikk du min PM? fikk nemlig beskjed om at siden ikke kan vises når jeg trykka på send:S Og har skrevet såå lang mld... Så håper du fikk den:S Ellers får jeg bare skrive på nytt:P
mai mammaen til to Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 jeg har ikke selv men har en venninne med et hjerte barn. hun har bare et halvt hjerte. Hun har måtte opperere flere ganger. og har vært nær døden flere ganger. det har vært helt JÆVLIG for foreldrene vet jeg og ikke minst for den lille jenten også. Hun har vært døden nær flere ganger. Men nå er hun en sunn og fin jente som klarer seg kjempe bra. hun er blitt 8 år. hun kommer nok til måtte bytte hjerte en gang men foreløbig klarer hun seg fint. et skikkelig sjarmtroll er hun... skal sies at hun har en ekstremt sjelden sykdom da
Petrine C",) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2008 Fikk ikke pm av deg jeg... Om ikke det plager deg må du bare legge det ut her for min del... Hadde vært kjekt å lese om deres erfaringer... C";)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Hei! Jenta vår ble operert da hun var 11mnd, og vi er forespeilet flere operasjoner i årene fremover. Hun har en hjertefeil som heter Fallot. Vi var på sykehus i 2 uker etter operasjonen, før vi fikk dra hjem. Om det er noe spesifikt du lurer på, så bare spør.
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 prøver igjen jeg da... men kan ta litt tid da jeg må skrive på nytt:)
Petrine C",) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2008 Vår jente har mange av de samme likhetstrekkene som fallot, men likevel er det ikke det... Vi har og fått beskjed om at hun sikkert kommer til å måtte gjennomgå flere operasjoner... Hvordan er det med jenta deres nå da? Merker dere noe på jenta deres nå? Noe spes dere må tenke på? Hvordan er ukene og tiden etter inngrepet? Fikk dere reise over til lokalsykehuset etter en stund?
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 nå fikk jeg sendt:) da har du pm:)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 Det merkes ikke på henne at hun har hjertefeil, det har det heller aldri gjort. Har ingen spesielle hensyn å ta. Hun begynte i barnehage for 2 uker siden, og det er full rulle hele dagen. Hun ble operert på torsdag, mandag reiste vi til et sykehus som var nærmere der vi bodde, og tirsdag uken etter fikk vi reise hjem. Går til kontroller med henne, nå har vi vært ganske mange ganger iløpet av våren/sommeren fordi legen vår trodde det nærmet seg ny operasjon. Men Rikshospitalet vil vente litt, så vi skal ikke på ny kontroll før i november en gang.
*frøet i et nøtteskall* Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 Jeg har ikke eget barn med hjertefeil, men en bror.. Så føler jeg jeg kan prøve å svare litt likevel... Broren min ble født en måned før termin, og ble operert første gang da han bare var 1(!) dag gammel, og på nytt da han var 2 dager.. Etter det hadde han en operasjon da han var 9 mnd og 3 operasjoner etter det igjen... De første 2 operasjonene hadde han veldig liten prosent sjanse for å overleve.. Den han hadde da han var 9 mnd var det 50 %sjanse... Og det gikk helt toppers alle gangene.... I dag er han blitt snart 15 år, og er i veldig bra form, og er en veeeldig typisk tennåring i trassalder og veeeldig svingende humør.. hehe.. Så han er som andre på sin egen alder.. han er nok litt lavere enn kompisene sine, men det har nok noe med at han kom 1 mnd før terminm og har utviklet seg litt sakte på grunn av alle inngrepa... Ellers som alle andre... Husker dessverre ikke hvordan ting og tang ble gjort i den første tida etter de første operasjonene, for var ikke så gamle henta selv da... Vil ønske dere kjempe masse lykke til, og dette kommer til å gå kjempe bra!!! Vi har utrolig dyktige leger i norge som vil gjøre en suveren jobb med jenta deres!!!! Stor klem fra meg:):)
Petrine C",) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2008 lisemor;)29.06.07<3 du har PM
Petrine C",) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. august 2008 Tusen, tusen takk for alle svar! litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ lykke til med tiden videre!!
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. august 2008 #15 Skrevet 17. august 2008 Takk! Lykke til dere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå