Mor f. 1978 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Hei. Har dere noen forslag til prevensjon mens en ammer, og når en ikke har tenkt å ha flere unger? Synes ikke sterilisering er et alternativ enda, jeg er bare 30 år. Jeg har blitt gravid med p-piller og hadde veldig vont under samleie da jeg brukte kobberspiral. Finnes det ikke en hormonstav som en stikker inn i overarmen, men er usikker på om en kan bruke det under amming? Noen råd?
mrss83 Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 tror bare minipille og spiral er det som er alternativer under ammetiden...
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Den saken i armen har vaffel ille lite hormoner tror jeg, ei venninne av meg måtte bruke den istedet for p-piller.... Husker ikke hvorfor... :s :$
tett og nett Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 fikk kobberspiral jeg.... sitter her 28 uker på vei:) hihihi
tessa 82 Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Jeg brukte minipille da jeg ammet. Funket dårlig for meg siden jeg blødde ca.6 uker i strekk og hadde opphold på noen få dager bare... Kjenner også ei som ikke blødde i det hele tatt, så dette varierer tydeligvis veldig.... ( jeg sluttet fordi jeg var lei de j#*v¤"! pillene, og før jeg rakk å begynne på noe annet så.... vips var jeg bimer igjen! )
Håperpåønskebaby Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 De to minipillene conludag og cerazette er de eneste formene for hormonell prevansjon en kan bruke ved amming. Det andre alternativet er kobberspiral.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Styr unna kobberspiral i hvertfall. Det fikk jeg, og er nå 22 uker på veg ;-) Kondom er jo veldig enkelt og greit da. Det er jo bare frem til ammingen er overstått.
Mor f. 1978 Skrevet 18. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2008 Hm, synes at kondom er så styrete. Mister liksom litt gnisten da. Kanskje jeg må prøve minipille, men det kan være litt risikabelt med tanke på ny graviditet. Har litt ustabil mage, ting går av og til litt fort gjennom systemet, så det var sikkert grunnen til at jeg ble gravid med p-piller. Men amming skal jo vike litt preventivt, så kanskje det går bra med mini-pille i kombinasjon med amming? Har pr. i dag ikke tenkt å ha flere barn, nr. tre er nå èn uke på overtid. Skal bli deilig å bli ferdig snart. Hilsen usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå