Gjest Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Er det noen som vet hvor lang tid det tar til/fra Oslo/Kolsås, i trafikken morgen og ettermiddag?
Gjest Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 det spørs jo hvor i oslo du skal da, og hvir tidlig du skla avgårde.....
Gjest Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Ja, det er sant :-) Tenker hvis man leverer i barnehagen i åttetiden, og inn til Oslo sentrum. Hvor starter køen, og hvor tregt går det? Og tilbake i firetiden, eller litt før? Takk for svar forresten,vi vurderer å kjøpe hus der, og dette er viktig for oss!
Fikk maibaby06 Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Mens kolsåsbanen oppgraderes, det vil si de har ikke engang startet arbeidet på bærumssiden, tar det nok en god del tid, busstilbudet er vel ikke det beste og da kjører mange:( Spørs litt hvor du kommer fra, men både fra røa-siden, og opp vækerøveien er det LANGE køer, alle skal inn bærumsveien som har en fil:( Vet ikke hvordan det er hele veien da. Kommer du forbi radiumhospitalet er det kø opp forbi granfostunnelen og også i smestadkrysset. Vet ikke om det sier deg så mye da;)
Gjest Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 ja, i 8tide begynner det nok å være nok så mye kø allerede fra sandvika og helt inn.... det samme hjem over. ette rkl 15 så blir det fort mye biler.... men busstilbuder er jo bra da, fra rykkinn så går det buss 4 ganger i timen, + ekspressbusser. pluss at bussene fra bærums verk også stopper på kolsås og der går dte vel også ekspress busser fra., så buss er et alternativ så ville jeg vurdert det. er et par år siden jeg bodd eog jobbet i bærum, men pappa kjører den veoen hver dag, og har faktisk begynt å ta bussen i stedet for.... og da jeg bodd epå majorstuen og jobbet i bærum så opplevd ejg ofte at veien forbi radium hospitalet og mot smestad ikke var like traffikert....
Gjest Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Tja, det sier meg litt, men...vil det ta en halvtime, tre kvarter, en time i det verste rushet? Har litt å si for om vi vil bo der.
Fikk maibaby06 Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Er heller ikke så kjent utover mot kolsås, så mulig busstilbudet er godt hvis du skal direkte:) Men over vækerøveien er det hvertfall stampe. Men forbi smestad/radiumhosp er nok bedre enn E18-strekningen, der starter vel køen fra sandvika ja. Huff:( Nede ved lysaker er det omlegging nå, så det er vel da kø for å kjøre ut på veien også.
Fikk maibaby06 Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Kan ikke svare akkurat på tid dessverre:( Men jeg går ofte forbi bærumsveien utover mot lysakerelven i 4-tiden, og da er det nesten like fort å gå som å kjøre for å si det sånn. Men om 2-3 år kommer jo banen tilbake da, hvis dere har tenkt å bo der en stund:)
Gjest Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 40-60min tenker jeg.... på slutten da jeg jobbet i bærum/ emma hjort/sandvika hadde jeg flyttet til ski/ tusenfryd, da brukte jeg opp til 1 1/2 time hjem på tørt vår/sommer føre. på det verste med nysnø og julekaos brukte jeg nesten tre timer.... men nå skal ikke du like langt da.. men ville nok tenkt en time så du ikke kommer for sent for å hente barn i bhg osv... men med bussen tar det ikke like lang tid da.
Gulosten™ Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 Hvis du skal kjøre bil til Oslo fra Kolsås bør du reise hjemmefra i 6-tiden. Eller stamper det fra Sandvika og inn. Et alternativ er å ta bussen til Sandvika og toget inn:) Snart begynner jo Kolsåsbanen å gå, men det går også an å kjøre til Jar og ta trikken inn. Mange muligheter:)
Gjest Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 glemte å si at sanvika - ski tar 40 min uten trafikk, så det blir jo omtrent dobbel tid da... men hvis man ikke blir stresset av å sitte i kø, så er det jo en fin måte og få en rolig morgen, med kaffekoppen, matpakkefrokost og radio da;)
Gjest Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 OK, takk for svar alle sammen. Det er jo ikke så oppmuntrende, men vi skal likevel vurdere det. Kan jo hende man bytter jobb etterhvert og.
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 Tror nok du bør regne bortimot en time fra Kolsås - når du drar litt over åtte (verste tiden). Sikkert kø for å komme E16 ned til Sandvika, og iallfall E18 fra Sandvika og inn. Køen er verst rett før Sandvika, blir litt lettere fra Høvik, og løser seg stort sett opp ved/rett etter Lysaker. Men iallfall 45-60 minutter. Sjekk ut buss som alternativ, eller buss til Sandvika og så tog inn. Kollektiv (særlig tog) er et behagelig alternativ - man kan lukke øynene og "døse av" litt, lese eller lignende. Og som nevnt: Kolsås-banen begynner jo etter hvert å gå. Kolsås-området er for øvrig et trivelig område - så det kan iallfall anbefales. Hvor på Kolsås lurer dere på? (Løkenhavna, Levre, - mange kaller også disse områdene for Kolsås?)
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 17. august 2008 #14 Skrevet 17. august 2008 Det vil nok ta en time på det værste men det er sjelden. Samboeren min jobber på skøyen og på dager hvor det er litt ekstre så bruker han ca bort i mot 45 min, stort sett så klarer han det på 30 min. Med buss så går det relativt raskt inn til byen, men lengre tilbake iom at det ikke er bussfelt fra oslo og hit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå