Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjøpt dette nylig på nettet som ka gi anbefaling?? Har sett på nøstebarn, synest at 800kr er en smule dyrt, men kanskje verdt det? Takknemlig for tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke på nett da, men 299 på babyshop. 800 høres mye ut..

Skrevet

De på nøstebarn er ubehandlet ull, er kortklipte og veldig god kvalitet! Jeg skal kjøpe der (eller ønsket meg i gave;-)

Trenger ikke vaskes, bare luftes da de er selvrensende. Flekker skal kun tørkes av med fuktig klut. Er det vanskeligere flekker må de vaskes med spesialvaskemiddel som fåes kjøpt der (Milo blir for sterkt). Men som sagt, trengs de sjelden vask da de er selvrensende!

Skrevet

takk for tipset, ser at en kan kjøpe over nett her, kommer kr 95 i porto, men blir jo uansett en del billigere..

Skrevet

den var ment til tipset ang. babyshop ja :-)

Tviler ikke på at nøstebarn sitt er veldig bra, høres sånn ut. Får tenke litt til før jeg bestemmer hvor mye jeg skal legge i det. Vil jo gjerne ha det som er best for lillegullet...

Skrevet

Har akkurat kjøpt det fra Nøstebarn (dvs det er en gave fra mamma). Virker som det er av god kvalitet ja. Kjøpte det fra Babyshop sist og var fornøyd med det og. Brukte det bare i vogna, ikke i senga. Det er stor forskjell i prisen så jeg innbiller meg at det fra Nøstebarn er ekstra bra da :-)

Skrevet

Jeg skal ikke si at Nøstebarn sitt IKKE er bra :)

Bare minne om at vi gravide ofte "går på" alt. De som selger babyutstyr kan ta hvilken pris de vil fordi vi kjøper dyrt i den tro at det er best. Kanskje er det det noen ganger, jeg går i den fella selv rett som det er! Fant skinn til 900-1000 kr på en butikk (Bånsull), og rett etterpå fant jeg til 299 på en lokal babybutikk (som går for å være meget bra. Eksistert i 30 år med like knallbra rykte). Jeg har kjøpt to skinn (et til vogn/bilsete og et til seng), jeg MÅTTE vaske de først (30 grader med spesialvaskemiddel - fordi jeg tenkte på at "alle" hadde kjent på dem selv om de lå i plast) og det gikk veldig fint!

Lykke til i jakten på det billigste og beste skinnet :)

Skrevet

Har selv lett etter skinn de siste dagene, og er helt enig med deg i at nøstebarn sine er dyre. Mamma tipset meg om www.hornskinn.no, de selger skinn til 500 kr, og sender. Disse skinnene er av merinosau, og kun garvet med naturmidler. De trenger heller ikke vaskes, flekker tørkes bort og ellers holder det med lufting eller skylling i rent vann.

Dette gjelder vel generelt for ubehandlede skinn, det sitter ett stoff i ulla som heter lanolin, som er selvrensende. Behandlede skinn, ala kjøpt på møbelbutikk for en billig penge, er uten lanolin og er ikke selvrensende og tåler ironisk nok ikke så mye vann.

Til vogn duger det kanskje med ett billigere skinn, men jeg skal ha til soveunderlag og vil da ha ett av kvalitet.

Lykke til!

Skrevet

Vi har lammeskinnet fra nøstebarn, syns ikke det er verdt 800 kr. Men nå er jeg en av de som ikke syns lammeskinn bør brukes til annet en ekstra isolering når det er kaldt, og spesielt ikke i senga hud mot hud.

Skrevet

Takk for varierte svar. Jeg er litt opptatt av at det jeg kjøper skal være av god kvalitet - men har prøvd å tenke som hun over at jeg ikke skal "gå på" det første og beste (og dyreste). Skal bruke skinnet til vogn og event. vugge...

Skrevet

Jeg syntes også det til Nøstebarn var dyrt, og hadde ikke så lyst til å kjøpe det. Jeg har kjøpt garn derfra og driver og strikker ulltrøyer og luer og sånt. Oppskriftene deres er lette å følge og plaggene er enkle å strikke.

MEN det var ikke det jeg skulle fortelle nå.

Jeg syntes ikke det skinnet Babyshop hadde var så bra. Jeg dro litt i det og klarte å nappe ut ulldotter = not good.

MEN jeg fikk kjøpt et på JYSK som var billig OG det virker veldig bra.

Jeg syntes i det hele tatt JYSK hadde mye bra Baby greier. Anbefaler deg å ta en tur dit selv om du ikke vanligvis handler der.

Skrevet

Hei hei.

Se på: www.barnashage.no.

De er en økologisk barnebutikk.

De selger nå to str. lammeskinn, ubehandlet og kortklipte for å holde unna smuss og skitt. Det naturlige lanolinet som er i ulla har en selvrensende effekt på ulla, så det holder å lufte det godt før bruk.

Det er visst tilbud på de nå. Før: 760,- Nå: 549,-. i største str. 90-100cm

Jeg har kjøpt meg det største. :o) Det er gyllent pga at det er ubehandlet/helt naturlig! :o).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...