en av hver Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg må ta keisersnitt denne gangen, noe jeg egentlig ikke ønsker. Er veldig redd for å miste den første tiden med babyen på magen, når h*n skal finne puppen for første gang og sånn. (Mista dette sist, så gutten såvidt, så igjen etter fem timer..). Noen som har gode, beroligende historier til meg? Jeg skal "føde" på Ullevål. Og hvor vondt er arret etterpå?
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 ikke gru deg!!! vi hadde verdens herligste, rolige og nydeligste ks! merket ikke en gang at det til sammen var 11 personer inne på operasjonsavd. alt gikk rolig for seg, jordmor sa hele tiden hva kirurgen gjorde, der gikk fostervannet, nå er han ute; væææææ! tårer trillet nedover kinnet mitt, vi fikk se han, nydelig og perfekt. så skynet pappa og jordmor seg ut med han, fikk tørket han og tullet han inn i et teppe. verdens stolteste pappa kom ut med lillegutten sin på armen, det var stille i rommet. de satt hos meg til alle lag var sydd igjen, tok ca 40 min. jeg fikk kose han på kinnet, holde hånden hans, kysse han. så kom det triste, for jeg måtte ned på intensiven i to timer, uten babyen min! utrolig nok var jeg kjempe sliten etter ingrepet og medisinene, så tiden gikk KJEMPE fort!! jeg viste at han var trygg med pappa. de kom ned til meg igjen, og vi fikk lagt han til brystet. matvett manglet han ikke! vi lå slik i mage timer! han lagde bare gode lyder. det som var utrolig kjip var jo at arret gjorde vondt i sikkert to uker etterpå. men jeg var oppe og gikk samme kveld, så jeg var ikke helt handlingslammet altså. men da truls kom 2. dagen og leste vitser for meg, bare for å pine meg(;D), lo jeg og gråt om hverandre.. auuu, vodt å le;) det hele huskes som en trygg tid, og følte at dem på sykehuset var opptatt av å ta vare på, og bygge bånd mellom mor og barn fra starten av. vi var på A-hus. lykke til!
en av hver Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2008 Det hørtes jo ikke så værst ut. Tror jeg skal snakke med personalet på forhånd og få klarhet i hva som skjer rett etter ungen er ute. Takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå