Gå til innhold

noen her som har erfaring med digitale speilreflekskamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge ønsket meg et slikt kamera, for jeg liker å ta bilder og har lyst å videreutvikle denne hobbyen...har surfet på nettet etter kamera, men det er så mange å velge mellom at jeg blir helt forvirret. Det må ikke være det dyreste kameraet, men litt bra bør det være...ser for meg mellom 5-7 tusen kroner....

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har akkurat kjøpt meg canon EOS 450D er kjempe fornøyd. det er lett å bruke og forstå..

Jeg er hvertfall storfornøyd.. får det til rundt 5600,- på elkjøp nå, tror jeg...

Skrevet

NIKON NIKON NIKON! <3

Jeg kommer alltid til å forsvare Nikon av alt jeg eier og har, og jeg vil absolutt abefale Nikon D40 eller Nikon D60 som et flott "nybegynner" speilrefleks kamera!

D80 er og en favoritt om man vil avansere litt. :)

Skrevet

Ja! Det er kjempegøy! :D

Jeg anbefaler å kjøpe et ekstra objektiv, uansett om du kjøper Canon eller Nikon. Kamerakitene som selges selges som regel med de dårligste objektivene. Jeg kjøpte nettopp Canon 400D hus, og et Tamron objektiv fordi jeg hadde et mindre Canonobjektiv fra før. Et UVfilter til linsene er heller ikke dumt, det fjerner mye grått fra bildene.

Skrevet

NIKON!!!!!!!!!!!!!!! Vi har D80. Brukt av mange, da de låner det i barnehagen. er et kanon kamera. Lett å bruke. Fint for nybegynnere i tillegg til at det er fint for de som er litt mere avanserte etter som jeg har forstått.

KANON BRA!!!!!

Skrevet

Anbefaler Canon40D på det sterkeste!

Prøv også å få tilbud på en god linse med bildestabilisator, den tar vekk de ekstra "skjelvingene" som skulle forekomme ved vind o.l.

Kamera koster ca. 5-6000, men titt på finn.no for jeg så et fint et her om dagen!

Skrevet

Nikon D80!!!!!!!!!!!!!!!!!! Suuuuuuuuuuupert kamera!! ;)

Skrevet

Har et canon eos 400D, kjøpt i juli i fjor. Da kostet det rundt 7000,-

Det ble vel kåret til best i test også, så jeg regner med at oppfølgeren, canon eos 450D er like bra.

Liker det godt fordi det ligger godt i hånda, og i tillegg har det gode og enkle innstillingsmuligheter, og tar knallfine bilder :)

http://www.elprice.no/Product/ProductSearch.aspx?search=Eos+400d&gclid=CIX7p6XLlpUCFROA1QodnC8Mfw

Her finnes Canon 400D til 4795,- , og det er flere tusen billigere enn det jeg betalte i fjor sommer!

Skrevet

NIKON!

Vi har selv et nikon D70 (utgått av produksjon) og nikon D300 (mye dyrere kamera).

Vil anbefale nikon D80 på det sterkeste.

Evt D70 om du handler brukt.

Vil på en måte advare litt mor D40, må ha spesielle objektiv med egen motor i...

Skrevet

vi har kjøpt canon eos 450d og er kjempe fornøyd. men har ingen å sammenligne med,,da dette er våres første:)

Skrevet

Hadde Nikon spelrefleks før og kjøpte Nikon digital speilrefleks nå. Er kjempefornøyd med D40X! Sånn passe avansert for hobbyfotografer. Syntes D80 ble litt for avansert for meg (har masse funksjoner jeg aldri kommer til å bruke) og D80 er dessuten større og tyngre enn D40.

D40 har ikke fokuseringsmotor i kamerahuset men i objektivet. Dette krever selvfølgelig objektiver med egen motor om du ikke vil ta fokuseringen manuelt. Men stort sett følger jo "standardobjektiv" med når man kjøper kamera. Har man objektiv liggende fra før (f.eks stort zoom-objektiv som vi har) går det helt fint å bruke disse med manuell fokusering en gang i blant.

Skrevet

Har Nikon D40 og er kjempe fornøyd med dette.. absolutt å anbefale:)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å handle hos Japan Photo uavhengig av hva du får som tips. Det er det flere grunner til. For det første, så anbefaler man gjerne det man har selv, og det er sjelden man kjøper Nikon og går over til Canon og vice versa- derfor får du ikke andre tips enn deres egne VALG. Ikke erfaringer basert på de forskjellige typene.Og for det andre så har Japan Photo dyktige fotografer ansatt som bistår deg med det DU trenger, ikke det de skal bli kvitt. De er svært dyktige på alle stedene vi har handlet hos de. De tilbyr deg tilogmed å vise deg om du er dårlig på å lese bruksanvisninger!!! GULL VERDT!!

Er selv gammel hobbyfotograf, og har gått for Canon. EOS 40D. Hvilke objektiv du velger er ofte avgjørende på bildekvaliteten. Min favoritt, som jeg bruker til det meste- og som er med i stallen og på tur, er EFS 17-85mm. Den er enkel i bruk og tar knallgode bilder. Har også både større og mindre- alt til sitt bruk.

Jeg vil anbefale deg å ta et kurs dersom du velger å legge mange tusen i et kamera. Du lærer fort om lys, lukkertider og objektiver. Med enkle knep kan du ta de beste bildene, og du bruker ikke lang tid før du ser hvor DÅRLIGE BILDER FAME FOTOGRAFENE TAR TUSENVIS av kroner for.....

Kjøper du kamera nå, så tar du bilder selv og har allerede spart penger i form av innkjøp til julegaver. SÅ flink blir du på kort tid!!

Lykke til!

Skrevet

Bor du i nærheten av Fotovideo, anbefaler jeg også turen innom der. De kan tilrettelegge kjøpet etter ditt behov. Dersom det blir for lang vei, er japan foto nest best. Begge butikker har dyktige fagfolk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...