tvilling73, 05/07 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg må si jeg er helt enig med dere, alt dette kan jo faktisk skje. Men senest i dag var jeg innom bensinstasjon for å kjøpe en ting, og lot bilen med barna på 10 mnd og 2 1/2 år vente INNI bilen. Jeg låste den, og parkerte slik at jeg så dem i vinduet. Det har også hendt en sjelden gang at jeg har gått fra minsten når hun sover i sete, og springer kjapt inn på butikken. MEN aldri i varmen, da tar jeg henne med. Har dere hissigpropper tenkt over hvor mange ganger en hører om barn som dør i bilulykker, i forhold til hvor mange av de andre tingene en hører? Kanskje dere heller må holde dere vekke fra bil og vei hvis dere er så redd for at noe skal skje med de søte små. Mange er galne som plasser ungene oppe i 2. etasje, mens de selv ligger en etasje eller to lenger nede.. hva om det da brenner? Mange barn sover SÅ tungt at de hører ikke brannalarmen, så hva hjelper det da med øvelser på forhånd.. og foreldrene i lenger nede... Ja, jeg bare spør!
Labambie Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Man gjør det man gjør i god tro... Og fordi man stoler på seg selv. Når det gjelder plassering av soverom og slikt, synes jeg det blir tøv å skulle sammenligne det. Om huset ditt begynner å brenne så råder du faktisk ikke over det på samme måte som om HVIS DU MED VILJE FORLATER BABYEN DIN i en bil... Min mening.
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Jeg har en baby på 6 mnd og en gutt på 2 og ett halvt år som jeg flere ganger har latt sitte i bilen om jeg kun skal ha en melk på butikken, eller jeg trenger paracet på apoteket feks. Da har bilen stått rett utenfor og det har ikke vært kø. Jeg kan ikke se store problemet med det egentlig. Jeg synes barna blir svært overbeskyttet for tiden - og det har jo faktisk vært oppe i media også. Livet er ikke bare svart hvitt, det er ikke bare rett eller galt. Alt må ses i sin sammenheng. Folk får gjøre som passer seg. Jeg gjør mitt med god samvittighet og med sunn fornuft.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Er å ikke la ungene sitte igjen i bilen når du skal noen plasser å overbeskytte????
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Gullet her skal få ramle å slå kneet, han skal få spise snø når jeg ikke ser det, han skal slippe allergier pga et for sterilt miljø. Men jeg har ingen planer om å legge livet hans opp til tilfeldighetene på den måten. Hvor vanskelig er det å ta de små barna med seg for å kjøpe paracet?
tvilling73, 05/07 Skrevet 17. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2008 Tenke alle andre lar ungane få de samme opplevelsane, her er det intet sterilt miljø he he, men vi har hatt barn med elveblest dann og vann, er nå 2 1/2 år og ikke reagert siden jul, men ting kommer og går... Plutselig.. For å sette det heila litt på spissen... de små som er med på apoteket, kan bli smitta (apotek er jo masse sykdom), kan får RS virus.. Det kan jo være mye skade med det... Men i 95 % av tilfellene er ungene med inn, fordi jeg også er av typen så ikke vil la de sitte inne i bilen i mer enn 3 min alene, de kan bli redde, og bare det syns jo jeg er nok, om en da ikke skal bry seg om alle de andre hendelsene som kan skje i tillegg :-) Og det og ha ett gull og ha to gull er faktisk to forskjellige ting. Den eldste lot jeg aldri sitte i bilen, mens nå sitter begge to fordi det er mer styrete og dra de inn enn å la de vente... Har godt av å vente også, ikke bare være med og være med...
Shinyogsmåen Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Men det er vel en ganske vesentlig stor forskjell på en baby på 10 mnd og en på en måned da...som det var diskutert i den andre tråden Men hvilken logikk er dette: "Mange er galne som plasser ungene oppe i 2. etasje, mens de selv ligger en etasje eller to lenger nede.. hva om det da brenner? Mange barn sover SÅ tungt at de hører ikke brannalarmen, så hva hjelper det da med øvelser på forhånd.. og foreldrene i lenger nede..." fordi noen gjør det, så kan du sette igjen ungene i bilen? Det er sikkert mange andre som gjør mye verre ting, men jeg ville allikevel ikke sette igjen en mnd gammel baby i bilen!
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Jeg vet ikke om dere som sier dere forlater barna i bil tuller eller hva dere holder på med. Dårlig spøk forresten. Om dere er så skrudde å faktisk mener dette har jeg følgende å si: Hva er problemet med å ta med barna inn i første omgang???? De skal da selvfølgelig ikke sitte igjen i bilen. Tanken om det har ikke streifet nesa mi en gang. Snuppa skal da så klart bli med inn. Er en uskreven regel som sier at barn skal aldri forlates i bil, med tanke på flere eventuelle farer. Jeg kan jo ramse de opp for dere, virker ikke som dere er klare på det. Først å fremst, en eventuell kulloslekkasje / bensinlekkasje. Noen gang bryte seg inn i bilen å ta barnet.....????? Finnes mange syke mennesker der ute så du stoler så klart ikke på at "det skjer sikkert ikke". Nei, mest sannsynlig skjer det ikke, men synes ikke man skal basere barnets sikkerhet på sannsynlighet. Å om det hadde skjedd, hvordan hadde det blitt å levd med seg selv etterpå da?! Man kan miste nøkklene, noen kan stjele dem. Bilen kan begynne å brenne. Enda mindre sannsynlig, men det KAN skje. Å at det KAN skje er mer enn nok god nok grunn til ikke å la barnet sitte igjen. Bilen kan begynne å rulle? Barnet kan bli engstelig? Redd? Lei seg? Nei, vet dere hva. Jeg er sjokkert over å høre at noen synes dette er greit. Får det er det ikke. Hadde jeg gått forbi en bil på parkeringsplassen å det hadde vært et lite barn alene i en låst bil så hadde jeg fått butikken til å rope opp vedkommende på høytaler. Den personen hadde fått seg en skikkelig lekse fra meg. Dere som forlater barna i bil å synes det er greit lar de vel bli igjen alene i huset å hotellet på ferie å da??? Spør mamma`n til Madeleine om hun hadde gått i fra barna en gang til? Å hvordan det er å leve med den samvittigheten. At det var de som gjorde det mulig for kidnapperne å ta lille Madeleine. De satt jo like ved de..... Tenk litt på det neste gang du forlater barnet ditt!!
Dina1 Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Kullosforgiftning på to minutt, ikke verst det gitt... No syns eg virkelig at folk tar helt av i den her diskusjonen. Eg kommer fortsatt til å la lillingen bli i bilen hvis han sover de to minuttan det tar å gå inn på lokalbutikken her å hente babymat og bleie, e han våken kunne eg aldri latt han bli igjen. Eg føle meg veldig trygg på den avgjørelsen, og ville aldri gjort nåkka som kunne skada ongen... Så får vi krysse fingran for at ingenting skjer i den tia, å at ingenting heller skjer når dåkker hente posten, går ut med søpla o.l....
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Dette er ikke å ta av i det hele tatt... Det er bare en uskreven regel synes jeg. Man forlater ikke barnet i bilen, selv ikke for en kort stund. Tar ikke så lang tid å stjele en baby heller!!!!!!!!!! Tar vel BARE to minutter som du sier!!!
CB-BabyBoy Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Som nevnt i tidligere tråd - et reellt eksempel: "VG NETT) Moren skulle et øyeblikk inn i en butikk. Da hun kom var bilen med den to uker gamle babyen borte. Moren fra Stavanger-området opplevde det store marerittet onsdag ettermiddag: Bilen ble stjålet, med en nyfødt baby sovende i baksetet. Moren hadde parkert som snarest utenfor Bjerklund Blomster AS i Hundvågkrossen, skriver Stavanger Aftenblad. Hun skulle bare inn og hente en bukett blomster. Da hun kom ut igjen var bilen borte.25 minutter seinere ble bilen funnet, bare noen hundre meter fra stedet hvor den ble funnet. Babyen var i god behold, og sov rolig i bakgrunnen." Trenger man noe mer enn dette? Hun skulle hente blomster, dvs noe som ikke tar lang tid og likevel ble bilen stjålet.. For meg er det innlysende å aldri gå fra ungen min og hvis det er for mye styr å ta han med inn, vel da handler jeg ikke.
Mariellem Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Hmm.. det her var ganske interressant... Jeg kan ikke få flere barn, men etter å ha lest dette høres jo ikke det ut som et problem :-)
cissa83 Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 Jeg tror vi bare kan avslutte denne diskusjonen med at alle gjør det de mener er best. Man kjenner sin egen baby best, og vet om de er vant til å kjøre mye bil og ikke blir redd av å sitte litt alene hvis de skulle våkne. Noen våkner også bare av at man tar litt i bilstolen, mens andre sover like søtt om man tar ut stolen. Noen sover mye og sovner lett igjen... andre sover veldig lite og har vanskelig for å sovne igjen. Så vi satser på at alle mødre og fedre gjør alt i beste mening, og ikke går rundt og bestandig tenker på hva som kan gå galt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå