Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Hmmmmm, stusser litt når vi har hatt besteforeldre til å passe vårt barn. To ganger har han vært der......en gang på dagtid og en gang over natta (dvs. vi leverte han kl.13 den ene dagen og hentet han kl.14 dagen etter). Begger gangene har de vært sløve med å skifte bleie på han. Da han var der på dagtid hadde de ikke skiftet i det hele tatt (han var der i 7 timer. Det hele døgnet han var der hadde de bare hatt to bleieskift på han. Så dette på antall bleier som var igjen da jeg pakket ut tingene hans da vi kom hjem. Stakkars gutt, fikk kun ny tørr bleie bare 2 ganger på ett døgn, og da antakelig kveld og morgen. Irriterer meg grønn over at de ikke passer på mer når det gjelder bleieskift!!! Hva tenker dere? Er det grunn for meg til å reagere? Hjemme er det ihvertfall fire bleieskift i døgnet.
KaMa Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Reagerer vel mest på din reaksjon.. Folk som ikke har hatt egne barn på lenge husker ikke nødvendigvis hvordan det er å være foreldre. Aner ikke hvordan ungen din er, men dersom ungen ikke har gitt tydelige tegn på mistrivsel pga våt/skitten bleie så har de vel ikke tenkt over det. Ditt ansvar som mor burde jo være å forklare dem hvordan rutinene deres er, hvor ofte dere skifter bleier osv. Selv om ting er innlysende og selvsagt for dere er det ikke nødvendigvis slik for andre.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Herregud......har de hatt barn selv, så burde de jo vite at man skifter bleie på en baby oftere enn to ganger i døgnet!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg syns absolutt der er grunn for å reagere. Har hatt akkurat det samme problemet når min mor passer mitt barn. Ikke nok med det,men når jeg kommer å henter han så er han så utgriset på klærne å skitten i ansiktet.Sitter å forer han med is å brus å alt som er.Åsså glemmer hun gi han mat,siden hun spiser så skjeldent selv:( Ungen trives jo der,men jeg har sagt fra til henne nå at hun må gi han mat å ikke fore han med all verden av godter.Pluss at hun må skifte oftere på han.Hun ble fornærma,men det driter jeg egentlig i.Barnet mitt skal ikke se sånn ut etter han har vært hos henne,å jeg godtar heller ikke at han skal vasse i bleiene sine.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 HI her. Snakker om tilgriset, ja. Det samme er junior når vi henter han. Første gangen de hadde han, som han ikke hadde fått en eneste tørr bleie hele dagen (den var søkk våt da vi kom for å hente han) var han også rimelig tilgriset og våt av melk på bodyen.... etter to måltider. De må da skjønne at de må skifte på han når han er våt både her og der. Noen mener jeg sikkert er for røff mot de og at jeg heller burde være takknemlig for at de passer han. SELVFØLGELIG er jeg takknemlig, synes det er helt topp at de passer han, men de burde allikevel tenke litt da. Tror ikke de selv ville gått med våt truse/bukse hele dagen eller våt og klissete genser..........ELLER?????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå